فاکسکان، توسعه فناوری نمایشگر میکرو LED اپل را تایید کرد

چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
اپل در پی استفاده از نمایشگر میکرو LED در محصولات آینده خودش است. آخرین گزارش‌‌ها حاکی از آن است که فاکسکان نیز این تصمیم کوپرتینویی‌ها را تأیید می‌کند.
تبلیغات

براساس گزارش منتشرشده از سوی Economic Daily News، به‌نظر می‌رسد فاکسکان در حال توسعه‌ی سرمایه‌گذاری در بخش نمایشگرهای micro-LED است تا گوشی‌های اپل نسل بعدی را با نمایشگرهای جدید مونتاژ کند.

در حال حاضر اپل، گوشی‌های آیفون ۱۰، آیفون XS و اپل واچ را با نمایشگرهای OLED به بازار عرضه می‌کند. نمایشگرهای میکرو LED نسبت به نمایشگرهای OLED برتری‌ها و مزایایی دارند.

باتوجه به اینکه در نمایشگرهای میکرو LED نیز همانند نمایشگرهای OLED، پیکسل‌ها خودشان نور ساطع می‌کنند، درنتیجه به نور پس‌زمینه نیازی ندارند و کاربران می‌توانند از رنگ‌های غنی و با کنتراست بالا بهره‌مند شوند. اما مزیت نمایشگرهای میکرو‌ LEDها آن است که مبتنی بر هیچ ماده‌ی ارگانیکی تولید نشد‌ه‌اند، درنتیجه دچار تخریب نمی‌شوند؛ درحالی‌که نمایشگرهای OLED با مشکلاتی همچون سوختن پیکسل و کاهش تدریجی روشنایی در طول زمان مواجه خواهند بود.

یکی از دلایل استفاده از نمایشگرهای OLED در محصولات مصرفی امروزی، صرفا موضوع هزینه و بازدهی آن‌ها است. در حال حاضر شرکت‌ها توانایی تولید انبوه نمایشگرهای میکرو ال‌ای‌دی را ندارند براساس آخرین اخبار، به‌نظر می‌رسد اپل در حال توسعه‌ی نمایشگرهای میکرو LED در بخش تحقیق‌وتوسعه‌‌ی شرکت است و انتظار می‌رود طی چند سال آینده شاهد عرضه‌ی اپل واچ با نمایشگرهای میکرو LED باشیم.

طبیعتا، انتظار می‌رود در آینده‌ی نزدیک اپل فناوری نمایشگرهای جدید را به خط تولید گوشی‌های آیفون نیز بیاورد و آخرین گزارش فاکسکان نیز این خبر را تأیید می‌کند و به همین موضوع اشاره دارد. اما باید درنظر داشت که فناوری تولید نمایشگرهای میکرو ال‌ای‌دی هنوز در میانه‌ی مسیر خود قرار دارد، در نتیجه نمی‌توان انتظار داشت که به همین سرعت چنین نمایشگرهایی به تولید انبوه برسد. 

در سال جاری میلادی، اپل نمایشگر اکسترنال ۳۱.۶ اینچی را درکنار مک‌پرو جدید معرفی خواهد کرد. این نمایشگر از نور پس‌زمینه‌ی mini-LED استفاده می‌کند. مینی LED، نسخه‌ی کوچکتری از میکرو LED است و در اصل تراکم دو نمایشگر میکرو ال‌ای‌دی و مینی ال‌ای‌دی با یکدیگر متفاوت است. انتظار می‌رود در آینده‌ی نزدیک شاهد عرضه‌ی نمایشگرهای بزرگ با نور پس‌زمینه‌ی مینی LED به بازار باشیم. مینگ چی‌کو، تحلیلگر معروف معتقد است تا سال ۲۰۲۱ میلادی شاهد عرضه‌ی آیپد و مک‌بوک با نمایشگر میکرو LED به بازار خواهیم بود. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات