AMD Radeon VII؛ پادشاهی جدید در عرصه استخراج اتریوم

چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۲
مطالعه 3 دقیقه
کارت گرافیک AMD Radeon VII برخلاف قیمت پایینش عملکرد بسیار مناسبی در استخراج اتریوم از خود نشان می‌دهد و می‌تواند به‌عنوان پادشاهی جدید در این زمینه عرض اندام کند.
تبلیغات

Radeon VII، کارت گرافیک رده‌بالای اخیر AMD، نه‌تنها در عرصه گیمینگ قوی عمل می‌کند بلکه ازنظر عملکرد نیز به‌عنوان پادشاه جدیدی در قلمرو استخراج اتریوم عرض اندام می‌کند.

طبق گفته‌ی یکی از اعضای انجمن Bitcointalk به‌نام VoskCoin، کارت گرافیک Radeon VII حتی بدون اورکلاک شدن می‌تواند به نرخ هش ۹۰ مگاهش بر ثانیه برسد. بنابر گفته‌ی وب‌سایت wccftech، این میزان نرخ هش تقریبا سه‌برابر AMD RX Vega 64 است و با اختلاف زیادی نرخ هش ۶۹ مگاهش بر ثانیه‌ای کارت گرافیک قدرتمند Titan V انویدیا را شکست می‌دهد.

اگر به اورکلاک کارت گرافیک خود علاقه‌مند باشید، AMD Radeon VII حتی بهتر نیز عمل خواهد کرد و در این حالت، نرخ هش آن مابین ۹۰ تا ۱۰۰ مگاهش بر ثانیه خواهد بود.

این نتایج شگفت‌انگیز، به‌لطف افزایش پهنای باند حافظه در این کارت گرافیک جدید به‌دست آمده‌اند. Radeon VII پهنای باند حافظه ۱ ترابایت بر ثانیه و حافظه ۱۶ گیگابایتی HBM2 را دارا است؛ درحالی‌که کارت گرافیک قدیمی‌تر  RX Vega 64 پهنای باند ۴۸۴ گیگابایت بر ثانیه و ۸ گیگابایت حافظه HBM2 دارد.

شاید مهم‌ترین نکته این باشد که کارت گرافیک Radeon VII بازده بیشتری داشته و انرژی کم‌تری مصرف می‌کند؛ بنابراین زمانی‌که آن را در طول شبانه‌روز برای استخراج به‌کار می‌گیرید، هزینه برق کم‌تری می‌پردازید.

کارت گرافیک Titan V زمانی به‌عنوان یکی از بهترین کارت‌های گرافیک برای استخراج ارز‌های دیجیتال درنظر گرفته می‌شد و دوبرابر سریع‌تر از RX Vega 64 اتریوم استخراج می‌کرد. ذکر این حقیقت که AMD Radeon VII در زمینه استخراج اتریوم، کارت گرافیک Titan V انویدیا را پشت سر می‌گذارد بسیار جالب است؛ زیرا اگرچه Titan V چند سالی پا به سن گذاشته، اما هنوز حدود ۲.۹۹۹ دلار قیمت دارد و این درحالی است که قیمت Radeon VII که تازه عرضه شده، تنها ۶۹۹ دلار است.

پرداخت هزینه کم‌تر برای نتایج خیلی بهتر، کارت گرافیک Radeon VII را به گزینه خرید بهتری برای استخراج‌کنندگان تازه‌کار تبدیل می‌کند. هرچند محبوبیت استخراج ارزهای دیجیتال در طول زمان کاهش یافته است، اما عرضه این کارت گرافیک که چنین نتایج خوبی را در ازای قیمتی معقول ارائه می‌دهد، می‌تواند بسیاری از افراد را به شروع دوباره استخراج ارز دیجیتال ترغیب کند.

از طرفی هرچند Radeon VII از فناوری‌های جدید مانند رهگیری پرتو و هوش مصنوعی بی‌بهره است، اما تمرکز شرکت AMD روی قدرت و همچنین میزان حافظه ویدیویی بالا، این محصول را به یکی از بهترین گزینه‌ها برای گیمینگ مبدل کرده است.

چند مورد از نکات منفی و مثبت این کارت گرافیک را در زیر مشاهده می‌کنید.

نکات مثبت

  • رقابت نزدیک با  Nvidia RTX 2080
  • استفاده از حافظه ویدیویی بالا
  • خنک‌تر بودن نسب به Nvidia RTX

نکات منفی

  • عملکرد نامناسب DirectX 12 -پشتیبانی‌نکردن از کراس‌فایر Crossfire
  • مصرف انرژی زیاد
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات