اسپاتیفای، اپل را شرکتی انحصارطلب می‌داند

سه‌شنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اسپاتیفای که اخیرا در مواردی با اپل دچار تنش شده، در واکنش به سیاست‌های اپ‌استور، شرکت اپل را «انحصارطلب» خطاب کرده است.
تبلیغات

اسپاتیفای و اپل مدت‌ها است که با‌ یکدیگر مشغول جنگ هستند و به‌تازگی، جنگ لفظی بین این دو شرکت وارد مرحله‌ی جدیدی شده است. اسپاتیفای ضمن انتقاد از سیاست‌های اپل درقبال اپ‌استور، این شرکت را «انحصارطلب» نامیده است.

اطلاعیه‌ی اخیر اسپاتیفای، جدیدترین اقدام این شرکت برای بخشیدن رنگ‌و‌بویی تازه به رقابتی است که با اپل دارد. چندی پیش، اسپاتیفای در اتحادیه‌ی اروپا از اپل شکایت کرد و مدعی شد این شرکت برای درآمدزایی، از روش‌های غیرمنصفانه‌ای در اپ‌استور استفاده می‌کند. 

دلیل اصلی ناراحتی اسپاتیفای به سیاست اپل درزمینه‌ی دریافت ۳۰ درصد از حق اشتراک اپلیکیشن‌ها از توسعه‌دهندگانشان برمی‌گردد. اسپاتیفای می‌گوید این مالیات ۳۰ درصدی، به‌‌ویژه برای اپل‌موزیک در بازار اپلیکیشن‌های حوزه‌ی استریم موسیقی، مزیتی غیرمنصفانه به‌همراه می‌آورد.

درواقع، به‌دلیل همین مالیات ۳۰ درصدی پولی که اسپاتیفای به‌ازای حق اشتراک ماهانه از کاربرانش دریافت می‌کند، کمتر از پول دریافتی اپل از سرویس اپل‌موزیک است. جالب است بدانید اسپاتیفای در واکنش به سیاست‌های اپل، وب‌سایتی به‌نام Time to Play Fair راه‌اندازی و در آن، شکایت‌هایش علیه اپل را بیان کرده است.

اپل

البته دراین‌میان، اپل بیکار ننشست و اطلاعیه‌ای دراین‌باره منتشر کرد. سازنده‌ی آیفون می‌گوید اسپاتیفای می‌خواهد بدون آنکه خودش اپلیکیشنی رایگان باشد، از تمامی مزیت‌های اپلیکیشن‌های رایگان در اپ‌استور استفاده کند. به‌گفته‌ی اپل، اسپاتیفای به این موضوع مهم اشاره نکرده که مالیات دریافت‌ شده پس از گذشت یک سال، به ۱۵ درصد کاهش می‌یابد. درضمن طبق ادعای اپل، تنها شمار کمی از کاربران اسپاتیفای اشتراک خودشان را ازطریق اپ‌استور تمدید می‌کنند. 

اسپاتیفای نیز در اطلاعیه‌ای جدید که ابتدا وب‌سایت ورایتی منتشر کرد، سخنان جالبی مطرح کرده است. این شرکت می‌گوید:

تمامی کسانی که سیاستی انحصارطلبانه دارند، ادعا می‌کنند تاکنون، کار اشتباهی انجام نداده‌اند. همچنین، می‌گویند در قلبشان همواره به‌دنبال منافع رقبا و مشتریانشان هستند.

این شرکت در ادامه‌ی بیانیه‌اش، اعلام کرده سیاست‌های اپل به‌ضرر مشتریان است. اسپاتیفای بیانیه‌اش را چنین ادامه می‌دهد:

طبق ادعای اپل، کاربران اسپاتیفای در سیستم‌عامل iOS درحقیقت مشتری اپل هستند، نه اسپاتیفای. این موضوع دقیقا مشکل اصلی ما با اپل است.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی دعوای اسپاتیفای با اپل چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات