فناوری کیف پول هوشمند با ارز دیجیتال به خودروهای جگوار لندرور می‌آید

سه‌شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
جگوار لندرور در حال توسعه نرم‌افزاری به نام کیف پول هوشمند است که به رانندگان اجازه می‌دهد با اشتراک اطلاعات ترافیک و جاده کسب درآمد کنند.
تبلیغات

جگوار لندرور به‌تازگی اعلام کرد در حال آزمایش نرم‌افزار جدیدی است که رانندگان خودروهای تولیدی این شرکت را قادر می‌سازد به‌عنوان پاداش برای اشتراک‌گذاری اطلاعات، ارز دیجیتال یا رمزارز IOTA دریافت کنند. بزرگ‌ترین خودروساز بریتانیا در حال توسعه فناوری‌ای است که آن را «کیف پول هوشمند» می‌نامد و در خودروهای آینده جگوار لندرور نصب می‌شود. رانندگان خودروهای جگوار لندرور با قادر ساختن خودروهای خود برای ارسال خودکار داده‌های مفیدی مانند شلوغی ترافیک، دست‌انداز و چاله‌های جاده به سرویس‌های ناوبری یا مقامات محلی، پاداش دریافت می‌کنند.

جگوار لندرور می‌گوید رانندگان همچنین می‌توانند با استفاده از خودرو در سرویس‌های اشتراک سفر (تاکسی اینترنتی)، پاداش کسب کنند. سکه‌های بدست‌آمده در کیف پول یا همان رمزارزها می‌توانند برای پرداخت عوارض، پارکینگ و شارژ خودروی الکتریکی استفاده شوند. جگوار لندرور هدف کلی این طرح را کاهش انتشار آلایندگی، تصادف و ترافیک اعلام کرده است.

Jaguar Land Rover / جگوار لندرور

شرکت‌های خودروسازی در حال تحقیق درباره کاربردهای بلاک‌چین هستند و روش‌های مختلفی را که می‌توانند این تکنولوژی را باتوجه‌به نیازهای مختلف‌شان مورد استفاده قرار دهند، بررسی می‌کنند. بلاک‌چین شامل پایگاه داده مشترکی است که توسط شبکه‌ای از رایانه‌های متصل به اینترنت نگه‌داری می‌شود و امکان دسترسی به رمزارزهایی مانند بیت‌کوین را فراهم می‌کند. شرکت خودروسازی بریتانیایی فناوری بلاک‌چین را در پایگاه مهندسی نرم‌افزار جگوار لندرور در ایرلند آزمایش می‌کند؛ مهندسان این شرکت هم‌اکنون محصولاتی مانند جگوار F-PACE و رنجرور ولار را به قابلیت کیف پول هوشمند تجهیز کرده‌اند. زیرمجموعه تاتاموتورز هند می‌گوید که هنوز هیچ جدول زمانی برای استفاده تجاری از این طرح وجود ندارد.

Range Rover Velar / رنجرور ولار

رمزارز براساس تکنولوژی منحصربفردی است که مردم و خودروها را قادر می‌سازد تا پول و اطلاعات را بدون هیچ‌گونه هزینه‌ی معامله انتقال دهند. IOTA در بورس دارایی‌های دیجیتال معامله می‌شود و آخرین قیمت آن حدود ۲۷ سنت به ازای هر توکن بود.

دومینیک شاینر، از بنیان‌گذاران و عضو هیئت مدیره شرکت IOTA به رویترز گفت:

تکنولوژی کیف پول هوشمند می‌تواند به‌راحتی با تمام خودروهای جدید سازگار شود. IOTA می‌خواهد قابلیت همکاری با تمام خودروسازان مختلف را فعال کند، بنابراین هیچ رمزارزی به نام جگوار یا بی‌ام‌و ایجاد نمی‌شود؛ بلکه رمزارز واحد جهانی برای تمام شرکت‌های خودروسازی استفاده خواهد شد.
Jaguar Land Rover / جگوار لندرور

راسل ویکرز، معمار نرم‌افزار جگوار لندرور در این زمینه گفت:

فناوری‌های خودروی متصل که ما در حال توسعه آن هستیم، تبدیل‌پذیر خواهند بود و علاوه‌بر خانه یا محل کار، به‌عنوان فضای سوم مورد استفاده قرار می‌گیرند. در آینده خودرو خودران می‌تواند خود را به ایستگاه شارژ برساند، خود را شارژ کرده و پول آن را نیز پرداخت کند. ممکن است مالک بخواهد در کارهای اقتصادی شرکت کند و پاداش‌هایی را نیز به خاطر اشتراک اطلاعات مفید مانند شلوغی ترافیک یا موانع جاده به دست بیاورد. 
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات