قیمت و آپشن‌های خودروهای فراری در سال ۲۰۱۹

سه‌شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۰
مطالعه 10 دقیقه
شاید تاکنون برای شما سؤال پیش آمده باشد که قیمت تمام شده‌ی سوپراسپرت‌های فراری برای خریداران چقدر است. در این مطلب به این سؤال پاسخ می‌دهیم.
تبلیغات

به عقیده‌ی بسیاری از طرفداران خودرو، شرکت فراری بهترین سوپراسپرت‌های جهان را تولید می‌کند. انزو فراری، موسس شرکت فراری، از سال ۱۹۲۹ با تقبل حمایت مالی از رانندگان آماتور مسابقات اتومبیلرانی، فعالیت خود در حوزه خودرو را آغاز کرد. ۱۰ سال بعد، انزو فراری به سمت ریاست دپارتمان مسابقات اتومبیلرانی آلفارومئو درآمد. انزو در سال ۱۹۴۰ شرکت آلفارو مئو را ترک کرد تا اولین خودرو مسابقه‌ای خود با نام Tipo 815 را تولید کند.

انزو فراری

به‌دنبال آن، اولین خودرو شهری ۱۲ سیلندر فراری با نام 125 S با نشان اسب سرکش در سال ۱۹۴۷ معرفی شد. کارخانه اصلی فراری در قسمت شمالی شهر مارانلو در ایتالیا قرار دارد و پرافتخار‌ترین تیم در تاریخ مسابقات فرمول یک محسوب می‌شود. با استفاده از طراحی‌های جذاب و خشمگین، خودروهای ساخته شده توسط فراری بیشتر به یک اثر هنری شباهت دارند تا یک خودرو. قیمت خودروهای فراری هم بیشتر به آثار هنری داخل موزه‌ها نزدیک است و ارزان‌ترین خودرو فراری حداقل ۲۰۰,۰۰۰ دلار قیمت دارد.

فراری 125 S

البته این قیمت بدون درنظرگرفتن آپشن‌های موجود برای خودروها است که با‌وجود تنوع بالا، قیمت بالایی هم دارند. از انتخاب رنگ‌های مختلف گرفته تا تجهیزات فنی و مسابقه‌ای، مشتریان فراری می‌توانند خودروی موردنظرشان را در هر حالتی که دلشان بخواهد انتخاب کنند. با‌وجود اینکه قیمت بالای خودروهای فراری برای مشتریان ثروتمند این شرکت چندان مسئله‌ی مهمی به شمار نمی‌رود؛ اما خیلی از افراد معمولی که توان خرید یک خودرو فراری را ندارند، مایلند بدانند که هر‌کدام از محصولات این شرکت با درنظرگرفتن آپشن‌های مختلف چقدر آب می‌خورند. بنابراین، امروز قصد داریم به بررسی سبدمحصولات فراری در سال ۲۰۱۹، با تمامی آپشن‌ها و هزینه‌های جانبی موجود بپردازیم. در ادامه با زومیت همراه باشید.

فراری 488 GTB

قیمت و آپشن‌های فراری

فراری 488 GTB با طراحی جذاب، یکی از پرطرفدار‌ترین خودروهای حال حاضر فراری محسوب می‌شود. این خودرو در دو نسخه GTB کوپه یا اسپایدر قابل سفارش است. به‌لطف پیشرانه‌ی ۳.۹ لیتری ۸ سیلندر با توان ۶۶۱ اسب‌بخار و بهره‌گیری از سیستم انتقال قدرت محورعقب و جعبه‌دنده‌ی ۷ سرعته دو‌کلاچه، 488 GTB یکی از چابک‌ترین سوپراسپرت‌های موجود در بازار است. فراری 488 GTB تنها در مدت ۳ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت می‌رسد و بیشینه سرعتش هم ۳۲۸ کیلومتربرساعت است. نسخه 488 GTB احتمالا در سال ۲۰۲۰ با مدل جدیدی به نام F8 Tributo جایگزین می‌شود؛ اما هنوز قیمت نمونه جدید مشخص نشده است. برای این خودرو آپشن‌های متعددی وجود دارد که البته قیمت کمی ندارند. به‌طور مثال، انتخاب رنگ مخصوص دلخواه مشتری ۱۲,۴۸۶ دلار به قیمت پایه خودرو می‌افزاید.

مدل

قیمت پایه

قیمت مدل سفارشی

 

488 GTB کوپه

۲۵۲,۸۰۰

۴۰۹,۶۳۳

GTB 488 اسپایدر

۲۸۰,۹۰۰

۴۷۵,۳۰۴

آپشن بعدی لیفتر سیستم تعلیق است که با افزایش ارتفاع قسمت جلویی به میزان ۴۰ میلی‌متر، به خودرو اجازه عبور از سرعت‌گیر‌ها را می‌دهد. سیستم کاهش آلایندگی هم ۱,۶۸۷ دلار قیمت دارد که شامل ویژگی استارت/ استاپ و دیگر تجهیزات برای کاهش مصرف سوخت می‌شود. گران‌ترین انتخاب موجود برای رینگ‌ها، رینگ‌های طرح الماس هستند که ۸,۰۹۹ دلار قیمت دارند. امکان روکش الماس واقعی رینگ‌ها هم وجود دارد. علاوه‌براین، آپشن قطعات فیبرکربنی متعدد و چمدان و کیف مسافرتی هم وجود دارد. انتخاب‌های مدل کوپه برای نسخه اسپایدر هم درنظر گرفته‌شده است. گران‌ترین آپشن نسخه اسپایدر، سقف جداشونده با رنگ مخصوص Nero Ds 1250 است که ۱۱,۸۱۱ دلار قیمت دارد.

فراری 488 Pista

قیمت و آپشن‌های فراری

فراری مدل 488 Pista را به‌عنوان محصول جدید خود برای سال ۲۰۱۹ معرفی کرده است. نام Pista در زبان ایتالیایی به‌معنای پیست است و به‌این ترتیب، فراری 488 پیستا به‌عنوان نسخه شهری از یک خودرو مسابقه‌ای معرفی شده است. این خودرو در دو نسخه کوپه و کانورتیبل عرضه خواهد شد. این هیولای قدرتمند از پیشرانه‌ی ۷۱۰ اسب‌بخاری ۸ سیلندر بهره می‌برد که با جعبه‌دنده‌ی ۷ سرعته دوکلاچه هماهنگ شده است.

مدل

قیمت پایه 

قیمت مدل سفارشی

488 Pista

۳۴۹,۰۵۰

۶۱۹,۲۰۵

488 Pista اسپایدر

۳۶۵,۱۹۹

نامشخص

با بهره‌گیری از سیستم کنترل شروع حرکت، 488 Pista تنها در مدت زمان ۲.۸ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۹۶ کیلومتربرساعت می‌رسد. قیمت آپشن‌های درنظر گرفته‌شده برای این سوپراسپرت جذاب، باورنکردنی است. فارغ از تزئین فیبرکربنی متعدد، قیمت رینگ‌های سبک‌وزن فیبرکربن، ۲۴,۹۶۴ دلار خواهد بود. طرح خط‌های مسابقه‌ای رو کاپوت ۱۵,۱۸۷ دلار است. فراری یک بسته شخصی‌سازی برای 488 Pista درنظر گرفته که ۳۶,۲۷۹ دلار آب می‌خورد.

فراری 812 سوپرفست

Ferrari 812 Superfast / فراری 812 سوپرفست

فراری 812 سوپرفست یک خودروی اسپرت گرندتورینگ با طراحی جذاب است. با بهره‌گیری از پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر، این خودرو قدرت خارق‌العاده ۷۸۹ اسب‌بخار را تولید می‌کند و در مدت زمان ۲.۸ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۹۶ کیلومتربرساعت می‌رسد. نکته جالب اینکه این قدرت، بدون استفاده از سیستم‌های پرخوران به‌دست می‌آید؛ اما همانظور که حدس می‌زنید، چنین سوپراسپرتی قیمت کمی نخواهد داشت.

مدل

قیمت پایه

قیمت مدل سفارشی

812 سوپرفست

۳۶۳,۷۳۰

۶۵۵,۲۱۰

همانند مدل‌های قبلی، قیمت آپشن‌های درنظر گرفته‌شده برای 812 سوپرفست هم در نوع خود جالب است. به‌طور مثال، تنها با سفارش تریم فیبرکربنی داخل کابین، ۵۰ هزار دلار به قیمت پایه خودرو افزوده می‌شود. اپل کار‌پلی که در بسیاری از خودروهای پایین رده استاندارد است، در خودرو 812 سوپرفست ۴,۲۱۹ دلار قیمت دارد. جالب‌ترین آپشن، کیف گلف است که برای سفارش آن باید ۱۰,۹۶۸ دلار کنار گذاشت.

فراری F8 تریبوتو

قیمت و آپشن‌های فراری

همان‌طور که قبل‌تر اشاره کردیم، فراری نمونه F8 تریبوتو را برای جانشینی 488 GTB انتخاب کرده است. با بهره‌گیری از خطوط کشیده در طراحی و پیشرانه‌ی قدرتمند ۳.۹ لیتری ۸ سیلندر با ۷۲۰ اسب‌بخار قدرت، نمونه F8 تریبوتو جذاب‌تر از 488 GTB به نظر می‌رسد. با وجود این پیشرانه قدرتمند، تریبوتو تنها در مدت زمان ۲.۹ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۹۶ کیلومتربرساعت می‌رسد که نسبت به نمونه قبلی سریع‌تر است؛ اما با درنظر گرفتن تمامی آپشن‌های موجود، F8 تریبوتو بدون شک گران‌تر از 488 GTB خواهد بود.

مدل

قیمت پایه

قیمت مدل سفارشی

F8 تریبوتو

۳۵۰,۰۰۰

نامشخص

از آنجایی که قیمت رسمی این خودرو هنوز مشخص نشده است، فعلا نمی‌توانیم نظر دقیقی در رابطه با ارزش آن بدهیم؛ اما پیش‌بینی می‌شود قیمت پایه تریبوتو، نزدیک به ۳۵۰,۰۰۰ دلار باشد.

فراری GTC4Lusso

قیمت و آپشن‌های فراری

فراری مدل GTC4Lusso را برای جانشینی FF معرفی کرد. همانند FF، فراری GTC4Lusso هم یک مدل اسپرت خانوادگی با چهار صندلی است. با بهره‌گیری از پیشرانه ۶.۳ لیتری ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی، این مدل ۶۸۰ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند و انتقال قدرت هم توسط جعبه‌دنده‌ی ۷ سرعته دوکلاچه خودکار انجام می‌پذیرد. GTC4Lusso قادر است در مدت زمان ۳.۴ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت برسد.

مدل

قیمت پایه

قیمت مدل سفارشی

GTC4Lusso

۲۹۸,۹۰۰

۶۳۰,۵۳۰

بیشینه سرعت GTC4Lusso به ۳۳۴ کیلومتربرساعت می‌رسد. با بهره‌گیری از سیستم چهارچرخ‌متحرک، فراری GTC4Lusso پایداری قابل قبولی دارد. در بحث آپشن‌ها، انتخاب رنگ مخصوص و تودوزی چرمی، تزئین فیبرکربنی داخل کابین، لیفتر سیستم تعلیق و بسیاری از آپشن‌های دیگر موجود است. قیمت‌ها هم طبق انتظار بسیار بالا هستند. به‌طور مثال، انتخاب سانروف پانورامیک به‌تنهایی ۲۹,۲۴۹ دلار و رنگ مخصوص سه لایه ۲۶,۹۹۸ دلار قیمت دارند. در بین آپشن‌ها، اضافه کردن پرچم ایتالیا به رنگ بدنه با‌قیمت ۱,۱۸۱ دلار به‌صرفه به نظر می‌رسد.

فراری GTC4Lusso T

GTC4Lusso T

 اکنون به‌جای پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر در نمونه‌ی قبلی، از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر برای GTC4Lusso T استفاده می‌شود. علاوه‌براین، سیستم چهار‌چرخ‌متحرک هم با نوع محورعقب تعویض شده است. پیشرانه‌ی ۸ سیلندر جدید این خودرو، ۶۰۲ اسب‌بخار قدرت را به‌وسیله جعبه‌دنده‌ی ۷ سرعته دوکلاچه خودکار به زمین منتقل می‌کند.

مدل

قیمت پایه

قیمت مدل سفارشی

GTC4Lusso T

۲۶۰,۷۵۰

نامشخص

قدرت پیشرانه برای رساندن GTC4Lusso T از حالت سکون به سرعت ۹۶ کیلومتربرساعت در مدت زمان ۳.۵ ثانیه کافی است. هنوز اطلاعاتی از قیمت آپشن‌های درنظر گرفته‌شده برای این نمونه در دست نیست؛ اما پیش‌بینی می‌شود که قیمت آپشن‌ها مشابه نمونه معمولی GTC4Lusso باشد.

فراری مونزا SP1/SP2

قیمت و آپشن‌های فراری

فراری همانند سایر سوپراسپرت‌ساز‌های مشهور، هر از چند‌گاهی یک نمونه‌ی منحصر‌به‌فرد را در تیراژ بسیار محدود یا تکی تولید می‌کند. جدیدترین نمونه‌های تولید محدود این شرکت مونزا SP1 و SP2 نام دارند که در سال ۲۰۱۸ به‌صورت رسمی معرفی شدند. هر دو نمونه از این خودروها از پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر بهره می‌برند و بر پایه‌ی طراحی نمونه 812 سوپرفست ساخته شده‌اند.

مدل

قیمت نمونه پایه

قیمت مدل سفارشی

Monza SP1

۱,۷۵۰,۰۰۰

نامشخص

Monza SP2

۱,۷۵۰,۰۰۰

نامشخص

با بهره‌گیری از ۸۰۰ اسب‌بخار قدرت و ۷۱۸ نیوتن‌متر گشتاور، نمونه‌های SP1 و SP2 تنها در مدت زمان ۲.۹ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت می‌رسند. با درنظرگرفتن طراحی بدون سقف این نمونه‌ها، سرعت نهایی در ۲۹۹ کیلومتربرساعت محدود شده است. در مقایسه با قیمت میانگین سایر محصولات فراری، دو نمونه‌ی SP1 و SP2 اصلا ارزان‌قیمت نیستند. باوجود اینکه فراری تاکنون قیمت رسمی این دو نمونه را اعلام نکرده است؛ اما پیش‌بینی می‌شود هر کدام از آن‌ها نزدیک به ۱.۷۵ میلیون دلار قیمت داشته باشند.

فراری پورتوفینو

Ferrari portofino

پورتوفینو نام یک دهکده‌ی مناسب برای ماهی‌گیران است که در منطقه ریویرا‌ ایتالیا قرار دارد. فراری مدل پورتوفینو را در سال ۲۰۱۸ به‌عنوان جانشین کالیفرنیا درنظر گرفت و اکنون ارزان‌ترین نمونه موجود در سبد محصولات فراری محسوب می‌شود. فراری پورتوفینو از سقف جمع‌شدنی بهره می‌برد که امکان لذت‌بردن از سواری چهار فصل را فراهم می‌کند. فراری برای این نمونه پیشرانه‌ی ۳.۹ لیتری توربوشارژ ۸ سیلندر را درنظر گرفته که ۵۹۲ اسب‌بخار قدرت دارد.

مدل

قیمت پایه

قیمت مدل سفارشی

Portofino

$214,533

نامشخص

این قدرت برای رساندن پورتوفینو از حالت سکون به سرعت ۹۶ کیلومتربرساعت در مدت زمان ۳.۵ ثانیه کافی است. به‌عنوان یک گرندتورر اسپرت، فراری پورتوفینو را می‌توان بیشتر یک خودروی موقر نامید تا خشمگین. آپشن‌های گران‌قیمت همانند سایر نمونه‌ها برای پورتوفینو هم موجود است. رنگ قرمز کلاسیک فراری ۱۲,۴۸۷ دلار است. سیستم تعلیق Magneride دوحالته هم ۵,۵۶۸ دلار قیمت دارد. کپسول اطفای حریق در این خودرو ۱,۰۹۷ دلار و فندک و زیرسیگاری هم ۸۴۴ دلار قیمت دارند. جالب‌تر از همه اینکه جالیوانی‌ فیبرکربن ۲,۵۳۱ دلار قیمت دارد.

فراری SP38

قیمت و آپشن‌های فراری

همانند مدل‌های مونزا SP1 و SP2، فراری SP38 یکی دیگر از محصولات منحصربه‌فرد ساخته شده توسط فراری است. این نمونه توسط یکی از مشتریان ثروتمند شرکت فراری در سال ۲۰۱۸ سفارش داده شده و تنها یک نمونه از آن ساخته می‌شود.

مدل

قیمت پایه

قیمت مدل سفارشی

SP38

۴,۵۰۰,۰۰۰

نامشخص

سوپراسپرت SP38 برپایه فراری 488 GTB ساخته شده؛ اما در طراحی بدنه آن خطوطی مثل F40 و 308 GTB هم دیده می‌شود. این خودرو از پیشرانه‌ی ۳.۹ لیتری تویین توربو ۸ سیلندر 488 GTB بهره می‌برد. طبق پیش‌بینی‌ها، سوپراسپرت منحصر‌به‌فرد SP38 نزدیک به ۴.۵ میلیون دلار قیمت خواهد داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات