نرم افزار پرطرفدار Paint از ویندوز 10 حذف نخواهد شد

دوشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
نرم‌‌افزار پرطرفدار و قدیمی Paint در به‌روزرسانی جدید مایکروسافت برای ویندوز 10 حذف نخواهد شد و به‌عنوان نرم‌افزار پیش‌فرض در این سیستم‌عامل باقی خواهد ماند.
تبلیغات

طرفداران نرم‌افزار Paint شرکت مایکروسافت می‌توانند نفس راحتی بکشند؛ زیرا براندون لبلانک (Brandon LeBlanc)، مدیر ارشد گروه نرم‌افزاری ویندوز شرکت مایکروسافت، در توییتی وجود این نرم‌افزار را به‌عنوان نرم‌افزار پیش‌فرض در به‌روزرسانی جدید مایکروسافت برای ویندوز ۱۰ تأیید کرد و گفت:

در‌حال‌حاضر، از حذف‌شدن Paint از سیستم‌عامل مایکروسافت خبری نیست.

عدد ۱۹۰۳ به به‌روزرسانی بزرگ و جدیدی اشاره می‌کند که مایکروسافت برای ویندوز ۱۰ تدارک دیده است. باتوجه‌به عدد ذکرشده، این به‌روزرسانی در مِه۲۰۱۹ ارائه می‌شود و نرم‌افزار پینت همچنان همراه این سیستم‌عامل خواهد بود.

Fresh Paint

تغییر عقیده‌

این مسئله دورازانتظار نبود؛ زیرا چند ماه گذشته (در فوریه‌ی۲۰۱۹) پیامی در ویندوز ۱۰ مشاهده شد مبنی‌بر اینکه نرم‌افزار Paint با نرم‌افزار Paint 3D جایگزین خواهد شد و ناگهان این پیام ناپدید شد. بعد از این اتفاق، به‌سرعت گمانه‌زنی درباره‌ی تغییر نظر مایکروسافت آغاز و بعدا ثابت شد مایکروسافت نظرش درباره‌ی حذف این نرم‌افزار را عوض کرده است.

paint 3d

پیش‌ازاین، مایکروسافت، پینت را نرم‌افزار‌ی ازرده‌خارج خوانده بود و قصد داشت آن‌ را از فهرست نرم‌افزارهای پیش‌فرض ویندوز ۱۰ حذف و کاربران را به استفاده از Paint 3D تشویق کند. بااین‌حال، نرم‌افزار Paint همچنان در فروشگاه مایکروسافت دردسترس خواهد بود.

پینت از سال ۱۹۸۵ در ویندوز حضور دارد و کسانی که محیط ساده و کاربردی آن را می‌پسندند، مطمئنا از تأیید رسمی این خبر خوشحال خواهند شد. به‌نظر می‌رسد این نرم‌افزار حداقل تا آینده‌ی نزدیک، به‌عنوان نرم‌افزار پیش‌فرض روی سیستم‌عامل ویندوز باقی‌ بماند.

البته، درست است که این نرم‌افزار قدیمی شاخ‌و‌برگ‌های نرم‌افزار Paint 3D را ندارد؛ اما کاربرانی هستند که این شاخ‌وبرگ‌ها مانع کارشان می‌شود و کار را برای آن‌ها سخت می‌کند. این در حالی‌ است که نرم‌افزاری ساده‌تر می‌تواند کار آن‌ها را انجام دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات