فرمول یک آذربایجان ۲۰۱۹ با قهرمانی بوتاس به پایان رسید

یک‌شنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
باز هم رانندگان مرسدس بنز، بهترین جایگاه‌ها را در رقابت فرمول یک کسب کردند. سباستین فتل از تیم فراری هم به مقام سوم رسید.
تبلیغات

جایزه بزرگ باکو ۲۰۱۹ ثابت کرد چارلز لکلرک جوان، آینده‌ی درخشانی در فرمول یک دارد. هرچند که مسابقه برای او، از جایگاه هشتم آغاز و با رسیدن به رده‌ی پنجم پایان یافت؛ اما ثبت بهترین زمان و رانندگی کم‌اشتباه در پیچ‌های تند باکو، قابلیت‌های او را ثابت کرد. لکلرک به انتخاب بینندگان مسابقه، بهترین راننده‌ی فرمول یک آذربایجان شناخته شد.

AZERBAIJAN GRAND PRIX

در پایان، والتری بوتاس با زمان یک ساعت و ۳۱ دقیقه و ۵۲.۹۴۲ ثانیه اول شد. لوئیز همیلتون، هم‌تیمی او در مرسدس با ۱.۵۲۴ ثانیه اختلاف به جایگاه دوم رسید؛ درحالی‌که سباستین فتل، برنده‌ی مقام سوم جایزه بزرگ باکو از تیم فراری، ۱۱.۷۳۹ ثانیه کندتر از بوتاس بود. در رده‌ی چهارم هم مک ورشتاپن از تیم ردبول توانست با اختلاف ۱۷.۴۹۳ ثانیه با قهرمان مسابقه، چهارم شود. چارلز لکرک، راننده‌ی دوم فراری در انتهای مسابقه، با یک دقیقه و ۹.۱۰۷ ثانیه زمان‌ بیشتر نسبت به بوتاس، پنجم شد. در جایزه بزرگ باکو ۲۰۱۹، پیر گسلی، رومین گروجان، دنیل کوویات و دنیل ریکیاردو به انتهای خط نرسیدند.

azerbaijan-grand-prix

نتایج به‌دست‌آمده در فرمول یک آذربایجان، اختلاف امتیازات رانندگان مرسدس با یکدیگر را کاهش داد. حالا، لوئیس همیلتون با ۸۷ امتیاز در صدر باقی مانده است؛ اما والتری بوتاس ۸۶ امتیازی را پشت‌سر خود می‌بیند. رده‌ی سوم با ۵۲ امتیاز در اختیار سباستین فتل است. راننده‌ی آلمانی فراری هم، رقیب مهمی به‌نام مکس ورشتاپن را با یک امتیاز کم‌تر، در رده‌ی چهام دارد. چارلز لکرک، دیگر راننده‌ی فراری، بعد از ۴ دور رقابت در فرمول یک ۲۰۱۹، به امتیاز ۴۷ و جایگاه پنجم رسیده است تا شانس زیادی برای رسیدن به جایگاه‌های بالاتر در پایان فصل داشته باشد. سرجیو پرز، پیر گسلی و کیمی رایکونن، همگی با ۱۳ امتیاز در رتبه‌های بعدی هستند.

تا این لحظه، تیم مرسدس با ۱۷۳ امتیاز و اقتدار کامل در صدر جدول شرکت‌کنندگان فرمول یک ۲۰۱۷ است. فراری با اختلاف ۷۴ امتیازی نسبت به رقیب، رده‌ی دوم را در اختیار دارد و ردبول ۶۴ امتیازی هم، سوم است. ۲ هفته‌ی بعد، دور پنجم فرمول یک ۲۰۱۹ در اسپانیا برگزار خواهد شد.    

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات