پیش‌‌بینی میچیو کاکو درمورد دستاوردهای مهم علمی تا سال ۲۱۰۰

یک‌شنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
میچیو کاکو، فیزیکدان شهیر آمریکایی طی اظهاراتی هیجان‌‌انگیز، ۸۰ سال آینده را برهه‌‌ای تاریخی از منظر کشفیات دنیای فیزیک، پزشکی و حتی عالم فضا قلمداد کرده است.
تبلیغات

یکی از اهداف اصلی فیزیک مدرن، کشف «نظریه‌‌ی همه‌‌چیز» است، یک نظریه‌‌ی واحد که فیزیک کل جهان را توضیح می‌دهد؛ همه‌‌چیز از ماده‌‌ی تاریک گرفته تا مکانیک کوانتومی. میچیو کاکو، فیزیکدان نظری مشهور آمریکایی یکی از دانشمندانی است که تلاش می‌کند این نظریه‌‌ی انقلابی را کشف کند. وی در هفته‌‌ی گذشته در اظهارنظری عجیب گفت که انتظار دارد دانشمندان تا سال ۲۱۰۰ بتوانند به این نظریه دست یابند؛ یک پیش‌بینی هیجان‌انگیز که اگر درست از آب درآید، به این معنا است که تا آغاز عصر جدید فیزیک تنها چند دهه فاصله داریم.

روزشمار تاریخ

کاکو سه‌‌شنبه‌‌ی گذشته، در بخشی از شبکه‌ی اجتماعی Reddit به نام «از من بپرس» (که به پرسش‌‌وپاسخ افراد از کارشناسان اختصاص دارد) حضور یافت و در پاسخ به یکی از پرسش‌‌های نظردهندگان درمورد «مهم‌‌ترین واقعه‌‌ی قابل‌‌درک در دوره‌‌ی زندگی ما» چنین گفت:

من فکر می‌‌کنم که در قرن جاری (و نه لزوما در دوره‌‌ی حیات ما) نظریه‌‌ی همه‌‌چیز اثبات خواهد شد.
نوبل فیزیک

هیجان پیش رو

باید دانست این اولین پیش‌بینی میچیو کاکو برای قرن بیست‌‌ویکم نبوده است. او همچنین در پاسخ به دیگر پرسش‌‌های نظردهندگان گفته است که انتظار دارد تا سال ۲۱۰۰ بتوانیم یک شبکه‌‌ی مغزی ایجاد کنیم، یک کشتی فضایی را روانه‌‌ی ستارگان کنیم، ژن‌هایی را شناسایی کنیم که مسئول کنترل روند پیری هستند و نیز اولیت سیگنال‌‌ها را از تمدن فضایی بیگانه دریافت کنیم.

اگر واقعا حق با او باشد، این‌‌طور به‌‌نظر می‌رسد که ۸۰ سال بعدی سرشار از دستاوردهای هیجان‌انگیز خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات