اینتل بخش تولید مودم موبایل را واگذار می‌کند

شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
اینتل که اخیرا در نتیجه‌ی توافق اپل و کوالکام به‌طوررسمی از رقابت تولیدکنندگان مودم 5G کناره‌گیری کرد، حالا قصد فروش این بخش را دارد.
تبلیغات

اواخر ماه گذشته، کوالکام و اپل پس از کشمکش‌های طولانی درباره‌ی حقوق مالکیت معنوی، سرانجام به توافقی رسیدند که باعث کناره‌گیری سریع اینتل از رقابت تولیدکنندگان مودم 5G شد.

مجادله‌های اپل و کوالکام درباره‌ی پتنت‌ها سال گذشته باعث شده بود اپل برای مودم‌های 4G با اینتل وارد معامله شود؛ اما به‌گزارش بلومبرگ، درباره‌ی مودم‌های 5G اپل تولیدات اینتل را فاقد استانداردهای لازم و مطلوب این شرکت دانسته بود. مدیرعامل اینتل بی‌اعتمادی اپل به این شرکت را رد کرده و مدعی شده آن‌ها تا سال ۲۰۲۰ می‌توانستند مودم‌های مطلوب اپل را تولید کنند. این درحالی‌ است که کوالکام هم‌‌اکنون مودم‌های 5G استفاده‌‌شده‌ی شرکت‌های مختلف است.

مودم 5G اینتل / INTEL

باب سوان (Bob Swan) مدیرعامل اینتل دو هفته پیش اعلام کرد براساس توافق دو شرکت اپل و کوالکام، دیگر ادامه‌ی فعالیت در حوزه‌ی تولید مودم 5G برای گوشی‌های هوشمند توجیه اقتصادی ندارد. با این کناره‌گیری می‌توان مطمئن بود مودم آیفون‌های نسل جدید ساخت کوالکام خواهند بود.

با این تفاسیر، سرنوشت بخش مودم گوشی‌های هوشمند اینتل در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته و به‌گزارش وال‌استریت ژورنال، این شرکت قصد واگذاری این بخش را دارد. در‌این‌بین، اپل می‌تواند گزینه‌ی محتملی برای خرید بخش مودم گوشی هوشمند اینتل باشد. براساس این گزارش، مذاکرات برای خرید بخش مودم موبایل اینتل هنوز در مراحل ابتدایی قرار دارد و اینتل برای تسهیل امور با شرکت خدمات مالی Goldman Sachs در‌حال‌همکاری است. این واگذاری که احتمالا تمامی کارمندان و پتنت‌ها و طراحی مودم‌ها در نسل‌های مختلف را شامل می‌شود، درصورت نهایی‌شدن می‌تواند چندمیلیارد دلار به حساب اینتل واریز کند.

گفتنی است واگذاری مذکور صرفا به مودم‌های گوشی‌های هوشمند مربوط‌ می‌شود و اینتل در حوزه‌ی 5G در مواردی همچون تجهیزات شبکه و دستگاه‌های زیرساختی و مودم‌های دستگاه‌های غیر از گوشی به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات