زوم‌اپ؛ Daywise: اپلیکیشنی برای زمان‌بندی نوتیفیکیشن‌ها

شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰
مطالعه 7 دقیقه
تعداد نوتیفیکیشن‌هایی که یک فرد روی گوشی هوشمندش دریافت می‌کند، روزبه‌روز زیادتر می‌شود. برخی از این نوتیفیکیشن‌ها ضروری هستند اما مشاهده‌ی برخی دیگر را می‌توان به تعویق انداخت.
تبلیغات

حتماً شما هم اپلیکیشن‌های مربوط‌به ایمیل، شبکه‌های اجتماعی، یادآورها و بسیاری دیگر را روی گوشی هوشمند خود نصب کرده‌اید. این کار امکان استفاده آسان‌تر و سریع‌تر از امکانات یادشده را برای شما فراهم می‌کند. اما گاهی این اپلیکیشن‌ها مشکل‌ساز می‌شوند. مثلاً فرض کنید در یک جلسه مهم کاری حضور دارید، یا در جمع دوستان قدیمیتان مشغول گپ‌وگفت یا حتی مشغول انجام یک‌سری کارهای اداری هستید. اگر در این بین زنگ اعلان مربوط‌به یکی از این اپلیکیشن‌ها به صدا در بیاید، ممکن است تمرکز شما را در کاری که در حال انجام آن هستید از بین ببرد یا اینکه باعث ناراحتی همراهانتان شود. ممکن است در همان لحظه گوشی خود را چک کنید و در ناامیدی با یک پیام تبلیغاتی مواجه شوید که می‌توانستید شب‌هنگام و زمانی‌که فراغ بال بیشتری دارید آن را مشاهده و احتمالاً حذف کنید. بنابراین اگر اپلیکیشنی روی گوشی خود داشته باشید که بتواند نوتیفیکیشن‌ها را دسته‌بندی کند، بسیار کمک‌کننده خواهد بود. یکی از بهترین راه‌حل‌ها این است که یک اپلیکیشن بتواند نوتیفیکشن‌ها را به دو دسته ضروری و غیرضروری تقسیم کند. نوتیفیکیشن‌های ضروری همان‌هایی هستند که به‌محض اعلان در اپلیکیشن گوشی شما، به شما اعلام خواهند شد. دسته غیرضروری آن‌هایی هستند که اهمیت دسته‌ی اول را ندارند و زمان دیدنشان مهم نیست. در نتیجه اپلیکیشن کمکی، این دسته نوتیفیکیشن‌ها را تنها در ساعات خاصی به شما نشان خواهد داد.

اپلیکیشن Daywise چنین کاری انجام می‌دهد. مثلاً فرض کنید شما اپلیکیشن ایمیل یاهو، جی‌میل و اینستاگرام را در گوشی خود دارید و ایمیل‌های مهم شما به ایمیل یاهو ارسال می‌شود. از طرفی در طول روز هنگام ناهار و در زمان شام وقت آزاد بیشتری دارید و می‌توانید پیام‌های با اهمیت کمتر را به‌راحتی بخوانید. Daywise به شما این امکان را می‌دهد که نوتیفیکیشن‌های ایمیل یاهو را فوری دریافت و مشاهده کنید اما اجازه نمی‌دهد نوتیفیکیشن‌های ارسال‌شده در اینستاگرام و جی‌میل فوراً به شما اعلام شود؛ بلکه آن‌ها را حفظ می‌کند و در زمان ناهار یا شام به شما اعلام می‌کند. 

این اپلیکیشن در حال حاضر در گوگل‌پلی قابل دانلود است. ضمناً توجه کنید که Daywise هنوز در حال بهبود است و مشخص نیست درنهایت رایگان خواهد بود یا خیر. در ادامه این مقاله، چگونگی کارکرد این اپلیکیشن را توضیح می‌دهیم.

Daywise
Daywise

پس از دانلود و نصب اپلیکیشن از شما خواسته می‌شود با یکی از حساب‌های کاربری که در گوشی خود از آن استفاده می‌کنید، اپلیکیشن را راه‌اندازی کنید. پس از انتخاب آدرس جی‌میل مربوط‌به حساب کاربریتان، با لمس کلید Sign Up وارد صفحه‌ی کاربری اپلیکیشن می‌شوید. 

Daywise
Daywise

در اولین صفحه ساعت‌هایی از روز که به نظر می‌رسد اوقات فراغت بیشتری دارید، به شما نمایش داده می‌شود. این زمان‌ها براساس تحقیقات عمومی به شما پیشنهاد داده می‌شود اما شما می‌توانید آن‌ها را طبق سلیقه و عادات خود تغییر دهید. برای تغییر کافی است کلید Edit را لمس کنید که در این صورت می‌توانید به‌صورت دستی ساعت مورد نظرتان را مشخص کنید. این ساعات همان زمان‌هایی هستند که نوتیفیکیشن‌های نه چندان ضروری به شما اعلام شده و نمایش داده می‌شوند. پس از تعیین این زمان‌ها روی کلید Continue لمس کنید.

Daywise
Daywise

در این مرحله، اپلیکیشن شروع به جست‌وجو در اپلیکیشن‌های نصب‌شده در گوشی خواهد کرد تا آن‌هایی را که نوتیفیکیشن ارسال می‌کنند، پیدا کند؛ پس از اتمام جست‌وجو، فهرستی از اپلیکیشن‌ها فراهم کرده و به شما نمایش می‌دهد، اما همه‌ی آن‌ها در یک دسته نمایش داده نمی‌شوند. تعدادی از اپلیکیشن‌ها در دسته‌ی Instant (فوری) قرار می‌گیرند تا نوتیفیکشن‌هایشان فوراً به شما اعلام شود (درواقع Daywise جلوی اعلام نوتیفیکیشن مربوط‌به این گروه را نمی‌گیرد)، اما دسته‌ی دوم همان‌هایی هستند که Daywise مسئولیت کنترلشان را دارد. این دسته در گروه Batched قرار دارند و نوتیفیکشن مربوط‌به آن‌ها در ساعاتی که در صفحه‌ی اول مشخص کرده‌اید، به شما اعلام می‌شود. نکته این است که Daywise به‌صورت پیش‌فرض این اپلیکیشن‌ها را دسته‌بندی می‌کند اما شما می‌توانید با استفاده از کلید Edit، این دسته‌بندی را تغییر دهید. در تصویر زیر، اپلیکیشن جی‌میل در دسته‌ی Batched قرار داده شده، اما با لمس کلید Edit امکان قراردادن آن در دسته‌ی Instant فراهم است.

Daywise
Daywise

وقتی دسته‌بندی اپلیکیشن‌ها را مطابق سلیقه و نیاز خود انجام دادید، کلید Save را بزنید. با زدن Save صفحه‌ای به شما نمایش داده می‌شود که در آن Daywise امکان دسترسی به نوتیفیکیشن‌های گوشی را درخواست می‌کند تا بتواند آن‌ها را مدیریت کند. با لمس قسمت سبزرنگ، صفحه‌ی دسترسی نوتیفیکشن‌های گوشی باز می‌شود که با فعال کردن آن، اپلیکیشن شروع به فعالیت می‌کند.

Daywise
Daywise

با لمس کلید Show my inbox می‌توانید زمان باقی‌مانده تا اعلام بعدی را مشاهده کنید. همچنین در پایین صفحه، یک‌سری امکانات دیگر هم وجود دارد. در قسمت وسط با کلید Assistant امکانی وجود دارد که می‌توانید نوتیفیکشن‌های مربوط‌به افراد خاصی را مستثنی کنید. با لمس کلید Edit VIP می‌توانید افراد خاصی را مشخص کنید که می‌خواهید نوتیفیکشن مربوط‌به آن‌ها در هر کدام از اپلیکیشن‌های نصب‌شده روی گوشیتان، فوری به شما نمایش داده شود. درواقع Daywise برای این افراد هیچ فیلتری در هیچ اپلیکیشنی ایجاد نمی‌کند.

Daywise
Daywise

به‌علاوه، با لمس کلید Insight در سمت راست پایین صفحه می‌توانید عادت‌های کاربری خود در گوشیتان را مشاهده کنید. در سمت راست بالای صفحه هم می‌توانید کلیه‌ی تنظیماتی را که در Daywise انجام داده‌اید، ویرایش کنید.

Daywise
Daywise
Daywise

نکات مثبت

  • رابط کاربری ساده
  • ایجاد راحتی و آسایش در طول روز
  • امکان گزینش کردن مخاطبان
  • امکان تعیین ساعات فراغت به دلخواه

نکات منفی

  • اپلیکیشن هنوز در حال توسعه و بهبود است
  • رایگان بودن یا نبودن خدمات نهایی هنوز مشخص نیست

دانلود اپلیکیشن

پلی‌استور

اپلیکیشن‌های محبوب خود را ازطریق ایمیل app@zoomit.ir به زومیت معرفی کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات