مایکروسافت با درآمد ۳۰ میلیارد دلاری پیش‌بینی‌ها را پشت سر گذاشت

پنج‌شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
درآمد مایکروسافت به‌خاطر رشد بی‌سابقه‌ی سرویس‌های آژور از مرز ۳۰ میلیارد دلار گذشت و ردموندی‌ها بهتر از پیش‌بینی‌های مالی ظاهر شدند.
تبلیغات

مایکروسافت آمار درآمد فصل اول سال ۲۰۱۹ خود را منتشر کرد. وال‌استریت پیش‌بینی کرده بود که در این مدت برای هر سهم مایکروسافت یک دلار ثبت شود و مجموع درآمدهای این شرکت به ۲۹.۸۴ میلیارد دلار برسد؛ ردموندی‌ها با ثبت درآمد ۳۰.۶ میلیارد دلاری و ۱‍۴ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته، درآمد ۱.۱۴ دلار را برای هر سهم را به ارمغان آوردند.

تمرکز مایکروسافت روی خدمات ابری در چند سال اخیر افزایش قابل توجهی داشته است. آن‌ها خدمات متنوعی را در سرویس آژور و بخش‌های مشابه دیگر خود عرضه کرده‌اند که موجب افزایش درآمد شد. وال‌استریت نیز در پیش‌بینی‌های خود تمرکز زیادی روی بخش خدمات ابری داشت. پیش‌بینی‌ها برای مجموع بازدهی سالانه‌ی خدمات ابری تجاری ۳۸.۵ میلیارد دلار بود که ردموندی‌ها با کمی اختلاف رقم ۳۸.۴ میلیارد را ثبت کردند.

مایکروسات آژور به‌طور اختصاصی فصل خوبی را پشت سر گذاشت. درآمد ردموندی‌ها در سرویس ابری پرچمدارشان ۷۳ درصد رشد را تجربه کرد که البته کمی کمتر از آمارهای فصل قبل بود. رشد بالای آژور و ادامه‌دار بودن آن، نشان از ظرفیت‌های بالای چنین سرویس‌هایی برای مایکروسافت دارد. درواقع آن‌ها هنوز شانس زیادی برای افزایش درآمد از زیرساخت‌های ابری خود دارند.

در فصل‌های اخیر، سرویس آژور با کاهش رشدی نسبی روبه‌رو شد. البته چنین کاهشی طبیعی به‌نظر می‌رسد. کسب‌وکار ابری ردموندی‌ها امروز در ابعاد بزرگ فعالیت می‌کند و ثبت رشد ۱۰۰ درصدی برای چند فصل متوالی قطعا برای آن امکان‌پذیر نیست. به‌بیان‌دیگر وقتی کسب‌وکاری با آمار سالانه‌ی نزدیک ۴۰ میلیارد دلار فعالیت کند، نمی‌توان انتظار رشد ثابت و ادامه‌دار از آن داشت.

Microsoft Azure

ایمی هود، معاون ارشد اجرایی و مدیر مالی مایکروسافت درباره‌ی گزارش مالی اخیر گفت:

تقاضای بالا برای سرویس‌های ابری ما، درآمد بخش تجاری را در فصل گذشته به ۹.۶ میلیارد دلار رساند. ما با همکاری تیم‌های فروش، همکاران استراتژیک و سرمایه‌گذاری‌های جدید، به افزایش درآمد در این بخش ادامه می‌دهیم.

بخش Intelligent Cloud مایکروسافت که شامل آژور و دیگر سرویس‌های سروری و ابری می‌شود، درآمد ۹.۷ میلیارد دلاری را ثبت کرد که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۲۲ درصد رشد داشت. اپلیکیشن‌های شاخه‌ی بهره‌وری مایکروسافت هم عملکرد مناسبی در فصل گذشته داشتند. درآمد آن‌ها با ۱۴ درصد رشد به ۱۰.۲ میلیارد دلار رسید. طبق اعلام مایکروسافت درآمد از سوی لینکدین نیز رشد ۲۷ درصدی را تجربه کرد.

از دیگر بخش‌های قابل‌توجه در گزارش مایکروسافت می‌توان به افزایش درآمد بخش سرفیس اشاره کرد که ۲۱ درصد رشد داشت. باتوجه‌ به دستگاه‌های جدیدی که ردموندی‌ها در فصل‌های گذشته به بازار معرفی کردند، چنین رشدی قابل پیش‌بینی بود. ساتیا نادلا مدیرعامل مایکروسافت درباره‌ی خدمات و افزایش درآمد اخیر شرکتش گفت:

سازمان‌های پیش‌گام با هر ابعادی در هر صنعت به خدمات ابری مایکروسافت اعتماد دارند. ما نوآوری خود را در خدمات ابری و رایانش لبه افزایش می‌دهیم تا مشتریانمان ظرفیت‌های دیجیتال مورد نیاز خود را برای رقابت و رشد، به دست بیاورند.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات