نگاهی به کابین شلوغ مدل جدید لکسوس GS F

شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۰
مطالعه 4 دقیقه
به‌تازگی، لکسوس نسخه‌ی ۱۰ سالگی GS F را رونمایی کرده که انبوه دکمه‌ها و کلیدهای داخل کابین باعث پیچیدگی‌هایی در استفاده از آن شده است.
تبلیغات

نسخه‌ی ۱۰ سالگی لکسوس GS F را شاید بتوان یکی از محصولات چشمگیر لکسوس، خودروساز ژاپنی زیرمجموعه تویوتا دانست؛ خودرویی که ازنظر سیستم محرکه و شاسی در سطح رضایت‌بخشی قرار دارد و خیلی از افراد انتظار بسیاری از آن دارند. بااین‌حال، شاید نتوان با رانندگی روزانه به تمام قابلیت‌های فراوان این خودرو لوکس پی برد. درحقیقت، برخی افراد امیدوارند از رانندگی با لکسوس GS F کاملا لذت ببرند؛ ولی متأسفانه این‌طور نیست یا حداقل می‌توان گفت کاملا نمی‌توان از آن لذت برد.

Lexus GS F Interior / کابین لکسوس

کابین لکسوس GS F مکانی دوست‌داشتنی برای گذراندن وقت است. صندلی‌ها فوق‌العاده راحت هستند و از باکیفیت‌ترین مواد برای ساخت تجهیزات داخلی استفاده شده است. پشت فرمان این خودرو نیز بسیار عالی است و لذت فراوانی برای راننده به‌همراه می‌آورد. بااین‌حال، دکمه‌های زیادی در داخل کابین وجود دارد که کارکردن با آن‌ها و فهمیدن تمام قابلیت‌های خودرو را دشوار می‌کند. درحقیقت، احتمالا برای نوشتن رساله‌ی دکتری زمان کمتری صرف خواهید کرد تا اینکه بخواهید عملکرد تمام کلیدها و سوئیچ‌های داخل لکسوس GS F را درک کنید!

Lexus GS F Interior / کابین لکسوس

به‌محض نشستن روی صندلی راننده، فورا به‌دلیل پیچیدگی و تعداد درخورتوجه کلیدها سردرگم می‌شوید. راننده در ابتدا با حداقل ۱۷ دکمه در فرمان مواجه خواهد شد که برخی از آن‌ها به‌نظر می‌رسد دقیقا کار یکسانی انجام می‌دهند. به‌عنوان مثال، با فشردن دکمه‌های سمت چپ غربیلک فرمان، راننده می‌تواند آهنگ‌های صوتی را تغییر دهد. اگر این فرایند را برای دکمه‌های سمت راست نیز تکرار کند، بازهم همان کار را انجام می‌دهند. همچنین، بیش از ۱۲ عدد کلید دیگر روی در سمت راننده تا سمت راست ستون فرمان قرار دارند که راننده می‌تواند با آن‌ها صفحه‌نمایش HUD و مسافت‌سنج را فعال کند.

Lexus GS F Interior / کابین لکسوس

سپس، نوبت داشبورد و کنسول مرکزی می‌رسد. پنل کنترل آب‌وهوا لکسوس GS F کلیدهای بیشتری دارد و نکته‌ی عجیب اینکه دکمه‌‌ی خاصی برای خاموش‌کردن سیستم تهویه مطبوع وجود ندارد. همچنین در کنسول مرکزی، ماوس مخصوص لکسوس یافت می‌شود که راننده می‌تواند از آن برای مدیریت سیستم سرگرمی و اطلاعاتی استفاده کند. برای انتخاب چیزی روی صفحه‌نمایش، کافی است ماوس را فشار دهید. علاوه‌براین، دو دکمه‌ی اختصاصی Enter با فاصله‌ی چند میلی‌متری از ماوس وجود دارند که همان کار را انجام می‌دهند. دکمه‌های اضافی چه کار ویژه‌ای انجام می‌دهند و چرا طراحی آن‌ها این‌قدر شلوغ است؟ چه کسی می‌داند، شاید مهندسان طراح داخلی لکسوس ایده‌ی خاصی داشته‌اند.

Lexus GS F Interior / کابین لکسوس

سیل دکمه‌های داخل کابین به این راحتی تمام نمی‌شود. دقیقا پشت اهرم تعویض دنده، دکمه‌ای چرخشی برای تنظیم محیط خودرو قرار گرفته و پشت آن دو کلید اضافی وجود دارد. درصورتی‌که این تعداد کلید برای گیج‌کردن مغز راننده و سرنشینان کافی نباشد، دکمه‌های بیشتری روی سقف جاسازی شده است. حتی برای سرنشینان صندلی‌های عقب نیز بیش از ۱۲ کلید و دکمه وجود دارد که با آن‌ها می‌توانند کار کنند. 

Lexus GS F Interior / کابین لکسوس
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات