دعوت ناسا از مردم برای اشتراک‌گذاری تصاویرشان از زمین در دوم اردیبهشت

سه‌شنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
ناسا به مناسبت روز زمین، از مردم سراسر جهان دعوت کرده است تا از رویدادهای طبیعی زمین عکس بگیرند و در ۲ اردیبهشت در رسانه‌های اجتماعی قرار دهند.
تبلیغات

سیاره‌ی شگفت‌انگیز ما همیشه آماده‌ی عکسبرداری است. ناسا از شما می‌خواهد تا در ۲۲ آوریل (۲ اردیبهشت) مصادف با روز «کره‌ی زمین»، از زمین عکس بگیرید. ناسا برای تجلیل از زمین (جایی که آن را خانه‌ی خود می‌نامیم)، از مردم برای شرکت در رویداد رسانه‌ی اجتماعی  #PictureEarth دعوت کرده است. مردم می‌توانند تصاویر مورد علاقه‌شان از مناظر طبیعی نظیر برخورد امواج، درخت‌های قدیمی، شکوفه دادن گل‌ها یا غروب‌های فوق‌العاده زیبای خورشید را با هشتگ #PictureEarth در ۲۲ آوریل در رسانه‌ها‌ی اجتماعی به اشتراک بگذارند. درضمن نام مکانی که عکس به آن تعلق دارد را نیز باید در متن پست شبکه‌ی اجتماعی خود بیاورید.

مقاله‌های مرتبط:

    ناسا می‌خواهد در روز زمین، برخی از جذاب‌ترین عکس‌های زمین که توسط این مجموعه گرفته شده است را با مردم به اشتراک بگذارد تا الهام‌بخش آن‌ها باشد. آن‌ها اعلام کرده‌اند که صفحات اینستاگرام، توئیتر و صفحه رویداد در فیسبوک را به‌منظور پیدا کردن تصاویر زمین از سراسر دنیا و انتخاب آن‌ها بررسی خواهند کرد تا در آینده تصاویر برگزیده را در فیلم‌ها و عکس‌های ترکیبی به نمایش بگذارند.

    دستگاه‌های هوابرد و ماهواره‌ای ناسا هر روز از کره‌ی زمین عکس می‌گیرند تا اطلاعات دانشمندان ناسا نسبت به زمین را افزایش دهد و منجر به بهبود زندگی انسان‌ها شوند. در این تصاویر که با دانشمندان و مردم جهان به اشتراک گذاشته می‌شوند،‌ از نور مرئی نظیر دوربین عکاسی یا مادون قرمز، مایکروویو و طول موج‌های رادیویی که برای چشم انسان غیرقابل روئت هستند،‌ استفاده شده است.

    دانشمندان ناسا از داده‌های همه‌ی دستگاه‌های خود و فضاپیماهای دیده‌بانی زمین سایر کشورها استفاده می‌کنند تا تصویری از زمین بسازند که هر روز کامل‌تر می‌شود. ناسا قصد دارد علاوه‌بر ناوگان فعلی رصدگر زمین، ابزار پایشگر دیگری به‌نام Orbiting Carbon Observatory 3 را نیز در تاریخ ۲۶ آوریل روانه‌ی ایستگاه فضایی بین‌المللی کند. اطلاعات جدیدی که ازطریق این ناوگان جدید مخابره خواهد شد، می‌تواند به حل مشکلات مهم جهان از قبیل کمبود آب شیرین، امنیت غذایی و سلامت بشر کمک کند.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات