شارپ به پاناسونیک و المپوس در بازار دوربین‌های میکرو چهار سوم می‌پیوندد

دوشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۲
مطالعه 2 دقیقه
در جریان نمایشگاه CES 2019، شارپ از توسعه دوربین فیلم‌برداری 8K میکرو چهارسوم خبر داد. به‌نظر می‌رسد شارپ قصد دارد به پاناسونیک و المپوس در بازار دوربین‌های میکرو چهار سوم بپیوندد.
تبلیغات

در سال ۲۰۱۸ میلادی شاهد تغییراتی در بازار دوربین‌های میکرو چهار سوم (MFT) بودیم. پاناسونیک، و یکی از هم بنیانگذاران استاندارد این بازار،  تمرکز  خود را به دوربین‌های فول فریم معطوف کردند. اوایل بهمن‌ماه نیز، المپوس نقشه‌راه جدید لنزهای میکرو چهارسوم خود را منتشر کرد

پاناسونیک و المپوس  اعلام کردند شرکت شارپ نیز وارد بازار دوربین‌های میکرو چهار سوم می‌شود. بیانیه‌ی منتشرشده‌ی پاناسونیک و المپوس به قبل از معرفی دوربین فیلم‌برداری 8K شارپ و نهایی شدن مشخصات آن برمی‌گردد. در جریان نمایشگاه CES 2019، شارپ از توسعه دوربین فیلم‌برداری 8K میکرو چهارسوم خبر داد

براساس اعلام پاناسونیک و المپوس، دو شرکت معتقدند که شارپ برای توسعه‌ی دوربین فیلم‌برداری 8K تلاش می‌کند و قصد دارد وارد بازار دوربین‌های میکرو چهار سوم نیز بشود.

کیفیت 4K مربوط‌به ۲۰۱۸ است

بیانیه‌ی منتشرشده، اشاره‌ای به دوربین‌های سینمایی 8K که می‌‌توانست در نمایشگاه NAB لاس‌وگاس معرفی شوند، نمی‌کند. اوایل سال جاری و در جریان نمایشگاه CES، خبر عرضه‌ی چنین دوربین‌هایی با قیمتی کمتر از ۵۰۰۰ دلار، هیجان تازه‌ای در دنیای دوربین و عکاسی ایجاد کرد. فروردین‌ماه سال گذشته‌، BlackMagic از دوربین سینمایی کامپکت 4K رونمایی کرد. شارپ نیز قصد دارد همچون بلک‌مجیک از دوربین میکرو چهار سوم و لنز مانت مشابه پاناسونیک و المپوس معرفی کند.

انتظار می‌رود که دوربین جدید شارپ، قابلیت تصویربرداری ویدئویی 8K با فریم‌ریت ۳۰ فریم در ثانیه را با کدک H.265 داشته باشد. البته شارپ درتلاش است تا نرخ فیلم‌برداری را به ۶۰ فریم‌بر‌ثانیه برساند. همچنین، احتمال دارد دوربین جدید شارپ با لرزش‌گیر داخلی معرفی شود و اگر تصاویر مربوط‌به نمونه‌ی اولیه‌ی دوربین با آنچه قرار است بعدا به بازار عرضه شود، مطابقت داشته باشد، انتظار می‌رود دوربین جدید با نمایشگر بزرگ ۵ اینچی رونمایی شود. 

باید منتظر اخبار تکمیلی در مورد دوربین میکرو چهار سوم شارپ باشیم. قطعا به‌زودی اطلاعات بیشتری در مورد دوربین جدید منتشر خواهد شد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات