سونی از ساخت یک نمایشگر 783 اینچی با کیفیت 16K خبر داد

جمعه ۲۳ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت سونی به‌تازگی از ساخت یک صفحه‌نمایش ۷۸۳ اینچی 16K خبر داده است که ابعادی بزرگ‌تر از یک اتوبوس دارد.
تبلیغات

سونی طی مراسمی در نمایشگاه National Association of Broadcasters یا به اختصار NAB از ساخت نمایشگری با رزولوشن 16K که از تکنولوژی Crystal LED بهره‌ می‌برد، خبر داد. این نمایشگر هم‌اکنون در مرکز جدید تحقیقات شوسیدو نصب شده است. صفحه‌نمایش یادشده دارای ابعادی به طول ۱۹.۲ متر طول و ۵.۴ متر ارتفاع است که به عبارتی دیگر ابعاد ۷۸۳ اینچی را به ارمغان می‌آورد که حتی از یک اتوبوس هم بزرگ‌تر است!

متاسفانه سونی هیچ اطلاعات دقیقی از از ابعاد این نمایشگر را در اختیار رسانه‌ها قرار نداده و فقط گفته شده که این صفحه‌نمایش دارای ۱۶ هزار پیکسل افقی است. البته باتوجه‌به تصاویر منتشر شده می‌توان به این موضوع پی‌برد که با یک تلویزیون با نسبت تصویر استاندارد روبه‌رو نیستیم.

همان‌طور که گفته شد تلویزیون ۷۸۳ اینچی سونی از تکنولوژی Crystal LED سونی استفاده می‌کند. در این تکنولوژی با استفاده از ماژول‌های میکرو LED برای ساخت یک صفحه‌نمایش با هر سایز، رزولوشن و نسبت تصویری استفاده می‌شود. دیگر ویژگی بسیار مثبت ماژول‌های Micro LED بدون حاشیه بودن طراحی آن‌ها است و همین موضوع باعث می‌شود تا این ماژول‌های به‌راحتی درکنار هم قرار گیرند.

سامسونگ نیز همانند سونی از تکنولوژی مشابهی به نام Direct-lit LED استفاده می‌کند تا صفحه‌نمایش‌هایی با ابعاد و نسبت تصویرهای غیر معمول برای سینماها، فرودگاه‌ها و هر جای دیگر که نیاز به این‌گونه صفحه‌نمایش‌ها است، تولید کند. البته جدای از تمامی این بحث‌ها، تولید محتوا برای صفحه‌نمایش‌های 8K هنوز هم به کندی صورت می‌ٰ‌گیرد، بنابراین یافتن محتوایی که بتواند از حداکثر توانایی این صفحه‌نمایش 16K استفاده کند آسان نخواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات