بهره‌گیری تأمین‌کنندگان قطعات محصولات اپل از انرژی تجدیدپذیر

جمعه ۲۳ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اپل ادعا می‌کند تعداد تولیدکننده‌هایی که محصولات این شرکت را با استفاده‌ی ۱۰۰ درصدی از انرژی‌های تجدیدپذیر تولید می‌کنند، دوبرابر شده است.
تبلیغات

اپل سال گذشته، انرژی تمامی مراکز مدیریتی، مراکز داده و خرده‌فروشی‌های خود را به انرژی تجدید پذیر تغییر داد. کوپرتینویی‌ها اکنون با قدرت بیشتری در این مسیر حرکت کرده و تأمین‌کننده‌های قطعات را نیز به سمت استفاده از انرژی‌های پاک، هدایت می‌کنند.

جدیدترین اخبار از مرکز مدیریت کوپرتینو، حاکی از آن است که تعداد تأمین‌کننده‌های مبتنی بر انرژی پاک شرکت، دوبرابر شده است. زنجیره‌ی تأمین اپل تا سال ۲۰۲۰ به رکورد استفاده از پنج گیگاوات انرژی تجدیدپذیر می‌رسد که از پیش‌بینی چهار گیگاواتی خود اپل هم بیشتر خواهد بود.

جدیدترین تأمین‌کننده‌های اپل که به فهرست شرکت‌های با انرژی پاک پیوسته‌اند، فاکسکان، ویسترون (Wistron) و پگاترون (Pegatron) هستند. همکار اپل در ساخت صفحات نمایش یعنی کورنینگ هم در مسیر تبدیل انرژی مصرفی به انرژی تجدیدپذیر است. از دیگر شرکت‌هایی که در این مسیر قرار دارند، می‌توان به TSMC اشاره کرد که پردازنده‌های آرم طراحی شده توسط اپل را برای آیفون و آیپد تولید می‌کند.

قرارداد تأمین‌کننده‌ها با اپل به این صورت است که آن‌ها از فرآیندهای تولید اختصاصی کوپرتینویی‌ها استفاده می‌کنند تا پای انرژی سبز به مسیر تولید محصولات این شرکت باز شود. البته، آن‌ها متعهد به رعایت کردن رویکردها در تمامی فرآیندهای تولیدی خود نیستند.

اپل، علاوه‌بر رویکدرهای فوق، با فروش اوراق قرضه‌ی انرژی سبز، ۲.۵ میلیارد دلار سرمایه جذب کرد که بیش از هر شرکت آمریکایی دیگر است. سرمایه‌ی جذب شده به بیش از ۴۰ پروژه‌ در سرتاسر جهان اختصاص می‌یابد که برخی از آن‌ها، با هدف تأمین برق مورد نیاز اپل، تعریف شده‌اند. این شرکت ادعا می‌کند که دو سوم از انرژی تجدیدپذیر مورد نیازش، ازطریق همین برنامه‌ها تأمین می‌شود.

از پروژه‌های اجرا شده با بهره‌گیری از Green Bonds اپل، می‌توان به تولید آلیاژ آلومینیم اختصاصی اشاره کرد که به‌صورت کامل از مواد بازیافتی تولید می‌شود. کوپرتینویی‌ها در سال ۲۰۱۸ با افتخار اعلام کردند که مک‌بوک ایر و مک مینی آن سال، به‌صورت کامل با آلیاژ بازیافتی ساخته شده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات