هیسپانو سوییزا Carmen رونمایی شد

پنج‌شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰
مطالعه 4 دقیقه
هیسپانو Suiza Cermen خودروی مفهومی جدید از کشور اسپانیاست که در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۹ رونمایی شده است.
تبلیغات

هیسپانو سوییزا (Hispano Suiza) چندی پیش تصاویری از جدیدترین خودروهای برقی خود را منتشر کرده بود و اعلام کرده بود که این خودرو را در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۹ رونمایی خواهد کرد. در کمال تعجب یکی از این تیزرها مشخصات فنی خودرویی که در نمایشگاه ژنو قرار دارد را نیز با خود به همراه داشت. این خودرو که تصاویر آن را نیز می‌بینید کارمن (Carmen) نام دارد.

Hispano Suiza Carmen

هیسپانو سوییزا کارمن یک خودروی دو نفره‌ی الکتریکی است. برای هر یک از چرخ‌های این خودرو یک موتور برقی تعبیه شده است که مجموع قدرت آن‌ها به ۱۰۰۵ اسب‌بخار می‌رسد. نیروی مورد نیاز موتورها از یک باتری T شکل لیتیومی تأمین می‌شود. ظرفیت این باتری مشخص نیست اما گفته شده که می‌تواند شعاع حرکتی ۴۰۰ کیلومتر را فراهم کند.

Hispano Suiza Carmen

کارمن می‌تواند در کم‌تر از ۳ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند و حداکثر سرعت آن نیز به‌صورت الکترونیکی روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. نکته‌ی دیگری که کارمن را از سایر ابرخودروهای امروزی متمایز می‌کند این است که اکثر سوپراسپرت‌های برقی امروزی چهارچرخ محرک هستند ولی در کارمن نیروی موتورها تنها به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.

Hispano Suiza Carmen

یکی از چالش‌های پیش روی سازنده در این مدل پایداری قسمت عقب بود. چون در عین قدرت زیادی که به چرخ‌های عقبی منتقل می‌شود وزن خودرو نیز پایین است و همین می‌تواند کنترل خودرو را با چالش‌هایی مواجه کند. البته وزن ۱۶۹۰ کیلوگرمی کارمن خیلی هم پایین نیست اما اگر آن را با خودروهای برقی دیگری مثل تسلا مدل S و پورشه پانامرا توربو S E هیبرید که بیش از ۲.۵ تن وزن دارد مقایسه کنید، می‌بینید که خودروی سبک‌وزن است. وزن کم‌تر این خودرو در مقایسه با دیگر خودروهای برقی بازار به استفاده‌ی گسترده از فیبر کربن در ساختار شاسی و بدنه برمی‌گردد، ضمن اینکه کارمن یک خودروی دو نفره است.

Hispano Suiza Carmen
Hispano Suiza Carmen
Hispano Suiza Carmen
Hispano Suiza Carmen
Hispano Suiza Carmen

طراحی کارمن بسیار کلاسیک است و رگه‌هایی از خودروهای دهه‌ی ۱۹۳۰ هیسپانو به‌خصوص مدل H6C Dubonnet Xenia سال ۱۹۳۸ را می‌توانید در آن مشاهده کنید. اگر نام این خودرو را نشنیده باشید حق دارید چون تنها یک دستگاه از آن تولید شده بود. اصلی‌ترین مشخصه‌های طراحی بدنه، گلگیرهای بزرگ هستند که درکنار کاربرد آیرودینامیکی، موتورهای برقی را نیز درون خود جای داده‌اند. ارتفاع خودرو بسیار پایین است و به کمک اسپویلرها و دیفیوزرها ضریب درگ ۰.۳۲۵ دست پیدا کنند. از این نظر کارمن از خودروهایی همچون کونیگزگ آگرا RS و فراری F12 بهتر است.

Hispano Suiza Carmen
Hispano Suiza Carmen
Hispano Suiza Carmen
Hispano Suiza Carmen
Hispano Suiza Carmen

درون کابین نیز تمامی المان‌های خودروهای لوکس همانند تودزوی چرم و آلکانترا، چوب طبیعی و آلومینیومی به چشم می‌خورند. یک نمایشگر ۱۰.۱ اینچی لمسی نیز روی کنسول وجود دارد تا قرن بیست و یکمی بودن خودرو را به سرنشینان یادآوری کنند. هیسپانو بنا دارد تا تنها ۱۹ دستگاه از مدل کارمن را تولید کند. تولید این خودروها در بارسلون اسپانیا انجام خواهد شد و هر یک از آن‌ها با قیمت نزدیک به ۲ میلیون دلار از سال ۲۰۲۰ تحویل مشتریان خواهند شد.

Hispano Suiza Carmen
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات