کراس اور مفهومی میتسوبیشی Engelberg Tourer معرفی شد

چهارشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
میتسوبیشی کراس‌اور مفهومی جدیدی را معرفی کرده که می‌تواند نمایانگر نسل جدید اوتلندر باشد.
تبلیغات

شرکت میتسوبیشی بالاخره از خودروی مفهومی جدید خود با نام عجیب Engelberg Tourer crossover پرده‌برداری کرد. این خودرو چهار چرخ متحرک پلاگین هیبریدی، از ۲ موتور الکتریکی و قابلیت‌های آفرودی قابل توجهی بهره می‌برد. نام این خودرو از منطقه‌ای برای اسکی کردن در سوئیس گرفته شده که به جاده‌های ناشناخته معروف است.

میتسوبیشی Engelberg Tourer

کراس‌اور مفهومی Engelberg Tourer، می‌تواند نمایانگر معرفی نسل جدید اوتلندر باشد. این خودرو از ویژگی‌های ظاهری جذابی همچون طراحی جانبی با خطوط شکسته، قسمت جلویی بلند با طراحی چراغ‌های تهاجمی و سقف منحصر‌به‌فرد به همراه چراغ‌های مه‌شکن بهره می‌برد. به‌گفته میتسوبیشی، کراس‌اور جدید آن‌ها تنها با بهره‌مندی از موتورهای الکتریکی مسافت ۷۰ کیلومتر را در هر بار چرخه تعیین‌شده توسط قوانین WLTP اروپا طی می‌کند.

میتسوبیشی Engelberg Tourer

این مسافت با بهره‌گیری از ترکیب موتور بنزینی و الکتریکی باهم به‌بیش از ۷۰۰ کیلومتر می‌رسد. این خودرو از سیستم موتورهای الکتریکی دوقلویی در سیستم PHEV بهره می‌برد که قبل‌تر در نمونه اوتلندر استفاده شده بود؛ با این تفاوت که اکنون موتورهای الکتریکی بهبودیافته قرار گرفته در اکسل جلو و عقب به‌صورت سری با موتور ۲.۴ لیتری بنزینی عمل می‌کنند که نقش ژنراتور را ایفا می‌کند. این خودرو از سیستم هوشمند AYC بهره می‌برد که برای اولین‌بار در نمونه لنسر استفاده شد.

میتسوبیشی Engelberg Tourer

در این سیستم، گشتاور به‌صورت هوشمند بین چرخ های جلو و عقب یا تنها بین چرخ های جلو تقسیم می‌شود، و به‌همراه سیستم کنترل ۴ چرخ متحرک، قدرت و پایداری خارق‌العاده‌ای ارائه می‌دهد. این مدل مفهومی همچنین از ترمزهای ضدقفل بهبودیافته در هر چرخ بهره می برد که به همراه سیستم کنترل پایداری فعال، میزان هرزگردی چرخ‌ها در مسیرهای برفی را کاهش می‌دهند.

میتسوبیشی Engelberg Tourer

سیستم ره‌یاب خطی این خودرو مسیر انتخاب‌شده توسط راننده ار از نظر فاکتورهایی همچون آب‌و‌هوا، درجه حرارت، توپوگرافی، ترافیک و شرایط جاده‌ای بررسی می‌کند و بهترین مسیر را طوری انتخاب می‌کند که با سازگاری با سیستم کنترل ۴ چرخ متحرک، مدیریت استفاده از انرژی باتری را به بهترین حالت خود برساند. در داخل کابین جادار این خودرو، میتسوبیشی از پنل‌ها و صندلی‌های سفیدرنگ ترکیب‌شده با مواد تیره استفاده کرده است.

میتسوبیشی Engelberg Tourer

فضای قرارگرفته‌شده روی سقف هم محل نصب چراغ‌های مه‌شکن هستند. میتسوبیشی سیستمی جدید با نام Dendo Drive House را هم معرفی کرده که در آن، خودرو با خانه هوشمند ارتباط برقرار می‌کند و از انرژی موجود در خانه برای شارژ باتری‌ها استفاده می‌کند. این سیستم از سال‌ آینده در نمایندگی‌های ژاپن و اروپا قابل دسترس خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات