اچ‌ پی در ماه آینده‌ میلادی لپ‌تاپ‌‌هایی با نمایشگر AMOLED معرفی خواهد کرد

یک‌شنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
اچ‌پی در ماه آینده‌ی میلادی (آوریل) لپ‌تاپ‌های جدید سری Envy و Spectre را با نمایشگر امولد معرفی خواهد کرد.
تبلیغات

سال‌ها از ورود نمایشگرهای اولد به دنیای گوشی‌‌ها، تبلت‌ها و تلویزیون‌ها می‌گذرد اما این نمایشگرها کمتر در لپ‌تاپ‌ها مورد استفاده قرار گرفته‌اند. طبق اعلام اچ‌پی، این شرکت در آوریل ۲۰۱۹ (ماه آینده‌ی میلادی) لپ‌تاپ‌های جدید خود با نمایشگر ۱۵.۶ اینچی AMOLED را آماده‌ی فروش خواهد کرد. نخستین میزبانان این نمایشگرها نوت‌بوک‌های تبدیل‌پذیر اسپکتر و سری Envy خواهند بود که ابتدا در اروپا و آمریکا به فروش خواهند رسید.

اچ‌پی در جریان CES 2019 از لپ‌تاپ Spectre x360 با نمایشگر ۱۵.۶ اینچی AMOLED رونمایی کرد؛ اما اچ‌پی هفته‌ی گذشته فاش کرد که نسخه‌ی پرمیوم Envy x360 نیز به چنین پنلی مجهز خواهد شد. این شرکت به‌دنبال معرفی لپ‌تاپ‌های ۱۵.۶ اینچی با ضخامت اندک در فاز بعدی محصولات خود با پنل AMOLED است؛ در حال حاضر اطلاعاتی در مورد مشخصات فنی این محصولات در دست نیست اما بهره‌مندی از پردازنده‌های ویسکی‌لیک اینتل در این لپ‌تاپ‌های جدید قطعی به نظر می‌رسد. البته استفاده از نمایشگرهای گران‌قیمت AMOLED انتظار استفاده از قطعات بالارده در این لپ‌تاپ‌ها را افزایش می‌دهد.

hp envy x360 amoled

اچ‌پی فروش Spectre x360 15 را برای تاریخ ۱۹ آوریل (۳۰ فروردین) ازطریق وب‌سایت خود زمان‌بندی کرده است؛ فروش این محصول در خرده‌فروشی‌های Best Buy نیز احتمالا از ماه می آغاز خواهد شد. لپ‌تاپ اچ‌پی ENVY x360 15 نیز از ماه آینده و ابتدا در اروپا روانه‌ی بازار خواهد شد؛ طبق اعلام اچ‌پی، زمان متفاوتی برای عرضه‌ی این محصول در آمریکا درنظر گرفته شده است. هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد قیمت لپ‌تاپ‌‌‌های جدید اچ‌پی در دست نیست.نوع و سازنده‌ی مورد پنل نمایشگر این لپ‌تاپ‌های هنوز مشخص نیست؛ خاطر نشان می‌کنیم سامسونگ دیپسلی تنها شرکتی است که تاکنون از پنل AMOLED با قطر ۱۵.۶ اینچی پرده برداشته است.

hp envy x360 amoled

پنل مذکور ساخت سامسونگ دیسپلی، رزولوشنی ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل دارد و روشنایی آن در بین دو مقدار ۰.۰۰۰۵ و ۶۰۰ نیت متغییر است؛ همچنین کنتراست دینامیکی این نمایشگر به ۱۲۰۰۰۰۰:۱ می‌رسد و از نظر زمان پاسخ‌گویی و زاویه‌ی دید افقی توانمند است. خوشبختانه این نمایشگر قادر به بازتولید ۱۰۰ درصد رنگ‌های فضای رنگی گسترده‌ی DCI-P3 است و نسبت به نمونه‌های LCD کنونی بازار دقت بالاتری دارد. مشاهده‌ی نشان DisplayHDR True Black در مشخصات این نمایشگرها، پشتیبانی از استاندارد HDR10 را تضمین می‌کند. استفاده از این پنل در لپ‌تاپ‌های جدید اچ‌پی تنها یک گمانه‌زنی است و این احتمال که شاهد پنل‌های متفاوتی در محصولات نام‌برده باشیم چندان کم نیست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات