سلطه کانن بر بازار دوربین های DSLR و بدون آینه برای شانزدهمین سال متوالی

چهارشنبه ۷ فروردین ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
برای شانزدهمین سال متوالی، کانن، غول ژاپنی دنیای عکاسی توانسته بیشترین سهم از بازار دوربین‌های حرفه‌ای با قابلیت تعویض لنز (مجموع DSLR و بدون آینه) را به خود اختصاص دهد.
تبلیغات

دوربین‌های حرفه‌ای DSLR و بدون آینه‌ی کانن که از قابلیت تعویض لنز برخوردار هستند، برای شانزدهمین سال متوالی، یعنی در بازه‌ی سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۸ میلادی موفق شده‌اند تا بیشترین سهم از بازار جهانی را به خود اختصاص دهند.

کانن قطعات کلیدی دوربین‌ها، از جمله حسگر تصویربرداری CMOS، پردازنده‌ی تصویری و لنزهای قابل تعویض را خود توسعه می‌دهد. این قطعات براساس دیدگاه کانن، یعنی «سرعت، راحتی و کیفیت بالای تصویر» توسعه می‌یابند. این شرکت بازه‌ی گسترده‌ای از دوربین‌ها، از جمله دوربین‌های رده بالا برای عکاسان حرفه‌ای تا دوربین‌های ارزان برای تصویربرداری ساده و آسان را به بازار عرضه می‌کند. بدیهی است که کانن مصمم است تا ارائه‌ی محصولات را برای برطرف سازی نیازهای گرو‌ه‌های مختلف کاربران ادامه دهد.

در سال ۲۰۰۳ و درحالی‌که بازار دوربین‌های DSLR حرکت روبه‌جلوی خود را آغاز کرده‌بود، این غول دنیای تصویربرداری دست به معرفی دوربین EOS 300D زد. این دوربین فوق‌العاده با قیمت رقابتی و طراحی جمع‌وجور و سبک خود، بخش اعظم بازار جهانی را به خود اختصاص داد و زمینه را برای رشد بازار دوربین‌های DSLR فراهم کرد. از آن زمان تاکنون، کانن دست به ارائه‌ی مجموعه‌ی متنوعی از دوربین‌ها زده است؛ از جمله دوربین‌های خانواده‌ی EOS-1D و EOS-5D که زمینه را برای ثبت ویدئو با دوربین‌های DSLR فراهم کردند.

Canon EOS M50

Canon EOS M50

در ماه مارس ۲۰۱۸ نیز این شرکت دست به معرفی محصولاتی نظیر دوربین بدون آینه‌ی EOS M50 و دوربین DSLR مدل EOS 2000D زد. این دوربین‌ها به عکاسان تازه‌کار اجازه می‌دهند تا به‌سادگی تصاویری با ظاهر حرفه‌ای ثبت کنند و از سهولت در عکاسی لذت ببرند. در تلاش برای پیشرفت در بازار تصویربرداری، کانن موفق شده تا در سال ۲۰۱۸ میلادی هم بیشترین سهم از بازار جهانی را نصیب خود کند.

در سپتامبر ۲۰۱۸، کانن با هدف گسترش و ساده‌سازی تصویربرداری، دست به عرضه‌ی دوربین بدون آینه‌ی EOS R زد؛ دوربینی با حسگر فول‌فریم که از سیستم تصویربرداری جدید بدون آینه بهره می‌برد. همچنین، این غول ژاپنی در فوریه‌ی ۲۰۱۹ نیز دوربین EOS RP را به بازار ارائه کرد. این دوربین کوچک، سبک و کاربردی، از انواع دوربین‌های بدون آینه است و به حسگر فول‌فریم مجهز شده است. درکنار این دوربین‌ها، کانن در حال توسعه‌ی شش لنز RF جدید است که در آینده به خانواده‌ی محصولات EOS R اضافه خواهند شد.

کانن Canon EOS RP

Canon EOS RP

ژاپنی‌ها در ادامه نیز به بهبود فناوری‌های بصری و تصویربرداری خود ادامه خواهند داد تا ابزارهای قدرتمندتری را به خانواده‌ی EOS اضافه کنند. ابزارهایی که می‌توانند نیازهای گسترده‌ی کاربران را برطرف کنند و به رشد فرهنگ عکاسی و فیلم‌برداری کمک کنند.

الساندرو استانزانی، مدیر اجرایی بخش فناوری‌های تصویربرداری و ارتباطی کانن در اروپا، خاورمیانه و آفریقا در این رابطه می‌گوید:

علاوه‌بر حفظ جایگاه نخست در بازار، کانن از نظر تعداد محصول عرضه شده و ارزش سهام نیز در اروپا، خاورمیانه و آسیا برتری خود را حفظ کرده است. ما به گسترش مرزهای نوآوری در تصویربرداری ادامه می‌دهیم. نتایجی که ما به‌دست آورده‌ایم، نشان‌دهنده‌ی تقاضای [بازار] برای فناوری‌ها و سیستم‌های تصویربرداری جدید هستند.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات