تعداد مشترکان سرویس‌های استریم ویدیو از تلویزیون‌های کابلی پیشی گرفت

جمعه ۲ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
آخرین آمارهای ارائه شده نشان از این دارد که تعداد مشترکان سرویس‌های استریم ویدئو از تعداد افرادی که عضو سرویس تلویزیون‌های کابلی هستند، پیشی گرفته است.
تبلیغات

در سال‌های گذشته و با استقبال از سرویس‌های استریم ویدئو، شرکت‌های فعال در حوزه‌ی فروش اشتراک تلویزیون‌های کابلی احساس خطر کردند که البته چنین حسی باتوجه‌به پیشرفت روزافزون سرویس‌های استریم چندان بیراه نبود. براساس آخرین آمارهای ارائه شده که مبتنی بر تحقیقات IHS Markit است، سرویس‌هی استریم ویدئو در سطح جهان بیش از ۶۱۳.۳ میلیون مشترک دارند که در مقایسه با ۵۵۶ میلیون مشترک تلویزیون‌های کابلی طی سال ۲۰۱۸ نشان از پیشی گرفتن سرویس‌های استریم ویدئو دارد. براساس این آمارها سرویس‌های استریم ویدئو در سال ۲۰۱۸ نسبت به سال گذشته شاهد رشد ۲۷ درصدی در تعداد کاربران بوده‌اند. این در حالی است که تلویزیون‌های کابلی از نظر تعداد مشترکان در مقایسه با سال ۲۰۱۷ شاهد کاهش دو درصدی اعضا بوده‌اند. تعداد مشترکان سرویس‌های استریم ویدئو حتی از مشترکان سرویس‌های ماهواره‌ای نیز فراتر رفته که نشان از معطوف شدن توجه کاربران به سرویس‌های اینترنتی دارد. 

همچنین مشترکان سرویس‌های استریم ویدیویی، هزینه‌ای بیشتری را در مقایسه با سفر یا رفتن به تئاتر برای دیدن سرویس‌های استریم ویدئو صرف می‌کنند. هرچند میزان هزینه‌کرد کاربران طی سال ۲۰۱۸ میلادی برای رفتن به تئاتر به ۴۱.۱ میلیارد دلار رسیده، اما صرف هزینه برای سرویس‌های استریم ویدئو، دانلود و همچنین VoD بیش از  ۴۲.۶ میلیارد دلار بوده است. کاربران در سال ۲۰۱۸ بیش از ۱۳.۱ میلیارد دلار برای خرید محتوا روی دیسک هزینه کرده‌اند که نیمی از هزینه‌ای است که در سال ۲۰۱۴ در این حوزه صرف شد. 

البته هنوز نمی‌توان این موضوع را یک پیروزی برای سرویس‌های استریم خواند، چراکه در مجموع باید به این نکته اشاره کرد که سهم تلویزیون‌های کابلی و ماهواره‌ای هنوز از سرویس‌های استریم بیشتر است، حال آنکه از نظر درآمدی نیز سهم بیشتری از بازار در اختیار این دو مدیوم است. البته افزایش تعداد مشترکان سرویس‌های استریم به این معنی نیست که بسیاری از کاربران عضویت تلویزیون‌های کابلی خود را قطع می‌کنند، بلکه این مشترکان علاوه‌بر داشتن عضویت تلویزیون‌های کابلی، عضو سرویس‌های استریم ویدئو نیز می‌شوند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات