زوم‌اپ: TED؛ اپلیکیشن مخصوص تماشای کنفرانس‌های تد

شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
اپلیکیشن تد، اپلیکیشنی است که برای تماشای کنفرانس‌های این رسانه طراحی شده و از امکانات متعددی برخوردار است.
تبلیغات

تد (TED) مخفف Technology, Entertainment, Design و رسانه‌ای باسابقه است که همایش‌های مختلفی در سطح جهانی برگزار می‌کند و افرادی مشهور، ازجمله بیل گیتس، لری پیج، سرگئی برین، لینوس توروالدز و بسیاری از برندگان جایزه‌ی نوبل، در آن درباره‌ی موضوعات گوناگون سخنرانی می‌کنند.

از ژوئن۲۰۰۶، این سخنرانی‌ها که به آن‌ها TED Talk نیز گفته می‌شود، به‌‌رایگان ازطریق وب‌سایت تد دردسترس عموم قرار گرفتند و تا پایان سال ۲۰۱۲، درمجموع بیش از یک میلیارد بار تماشا شدند. در این زوم‌اپ، اپلیکیشن تد را معرفی می‌کنیم که برای تماشای این ویدئوها ازطریق دستگاه‌های همراه طراحی شده است.

اپلیکیشن TED نسبتا تازه است و حدود یک سال از عرضه‌ی آن می‌گذرد؛ اما در همین مدت، استقبال کم‌نظیری را شاهد بوده و برای مثال، در گوگل‌پلی بیش از ۱۰ میلیون بار نصب شده است. برای استفاده از این برنامه به داشتن حساب کاربری تد نیازی نیست؛ ولی اگر با حساب کاربری‌تان وارد شوید، اطلاعات مختلف مانند ویدئوهای پسندیده‌شده و فهرست ویدئوهای ذخیره‌شده و ویدئوهای تماشاشده بین اپلیکیشن و وب‌سایت همگام‌سازی می‌شود.

این اپلیکیشن ساختار ساده‌ای دارد. در صفحه‌ی Talks، فهرست سخنرانی‌ها جدید و محبوب‌ را مشاهده می‌کنید. همچنین اگر زیرنویس انتخابی‌تان غیرانگلیسی باشد، ستون ویدئوهای مرتبط‌به آن را نیز می‌بینید. در صفحه‌ی Discover، دسته‌بندی براساس عنوان یا زبان زیرنویس را می‌بینید. علاوه‌براین در این قسمت، فهرست‌هایی ویدئویی وجود دارند که هرکدام حول موضوع خاصی هستند.

TED
TED

فیلم‌ها و فهرست‌های ذخیره‌شده، پسندیده‌شده‌ها، دانلودها، سابقه‌ی کاربر و تنظیمات اپلیکیشن، مانند کیفیت فیلم‌ها و زبان زیرنویس، در قسمت My TED قرار دارند و از قسمت Search نیز می‌توانید در کنفرانس‌های تد جست‌وجو کنید.

TED
TED

پس از انتخاب هر ویدئو، به صفحه‌ی آن منتقل می‌شوید و در آنجا، توضیحات و ویدئوهای مرتبط با آن را می‌بینید. همچنین، می‌توانید آن را به فهرست خود اضافه کنید یا بپسندید یا دانلود کنید و به‌اشتراک بگذارید. علاوه‌براین به‌جای تماشای ویدئو، می‌توانید با انتخاب دکمه‌ی قرمز Listen، فقط صدای کنفرانس را گوش دهید که برای بهره‌بردن از این محتوا در پس‌زمینه یا مصرف دیتای کمتر مناسب است. قسمت پخش ویدئو عملکرد روان و سریعی دارد. به‌طور پیش‌فرض، زیرنویس ویدئو مطابق زبانِ انتخاب‌شده در تنظیمات است؛ اما در صفحه‌ی پخش نیز، با انتخاب دکمه‌ی بالا سمت راست می‌توانید زیرنویس دلخواه را انتخاب کنید.

TED
TED
TED

درمجموع، می‌توان گفت اپلیکیشن تد تمام انتظارات را برآورده می‌کند و برای افراد علاقه‌مند به این کنفرانس‌ها اپلیکیشن مناسبی است. کاربران اندروید و iOS نیز به‌ترتیب امتیازهای ۴.۶ و ۴.۴ را به آن داده‌اند.

دیدگاه شما درباره‌ی اپلیکیشن تد چیست؟ آیا از آن استفاده می‌کنید یا ترجیح می‌دهید ازطریق وب‌سایت تد یا یوتیوب این کنفرانس‌ها را تماشا کنید؟ دیدگاه‌های خود را با ما و دیگر کاربران زومیت به‌اشتراک بگذارید.

نکات مثبت

  • طراحی کاربردی
  • امکان انتخاب زبان زیرنویس
  • امکان دانلود ویدئو
  • سرعت مناسب پخش‌کننده
  • امکان پخش صوتی کنفرانس
  • دانلود اپلیکیشن

    پلی‌استور اپ‌استور

    اپلیکیشن‌های محبوب خود را ازطریق ایمیل app@zoomit.ir به زومیت معرفی کنید.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات