ایرپاد 2 اپل احتمالا ۹ فروردین روانه‌ی بازار می‌شود

جمعه ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گزارشی جدید و غیررسمی، از احتمال عرضه‌ی قریب‌الوقوع ایرپاد 2 خبر داده است. بر این اساس، نسل بعدی ایرفون واقعا بی‌سیم اپل، احتمالا نوروز پیش‌رو عرضه خواهد شد.
تبلیغات

وب‌سایت اسپانیایی اپل‌سفرا که در حوزه‌ی اخبار و شایعات مربوط‌به شرکت اپل فعالیت می‌کند، ساعاتی پیش مدعی شد که تاریخ عرضه‌ی ایرپاد ۲ (Apple AirPods 2) برای روز ۲۹ مارس ۲۰۱۹ (مصادف با ۹ فروردین ۱۳۹۸) تنظیم شده است. این وب‌سایت ادعای جدیدش را به‌نقل از منبعی مؤثق که جزو زنجیره‌ی تأمین محصولات اپل است و نخواسته نامش فاش شود، مطرح کرده است.

این اولین باری نیست که شایعاتی در مورد عرضه‌ی احتمالی ایرپاد ۲ در نهم فروردین‌ماه سال آینده می‌شنویم. چند هفته‌ی پیش بود که در گزارشی غیررسمی اعلام شد اپل می‌خواهد ایرپاد ۲ را به‌همراه پد شارژ‌ بی‌سیم ایرپاور و البته مدل جدید آیپد در تاریخ یادشده، روانه‌ی بازار کند.

گفته می‌شود که اپل در پی برگزاری رویدادی مطبوعاتی در تئاتر استیو جابز است. درواقع شایعه‌ها می‌گویند این رویداد که برگزاری آن برای ۲۵ مارس (۵ فروردین) تنظیم شده است،‌ بیشتر حول سرویس استریم اختصاصی و همچنین سرویس خبری اشتراکی اپل می‌چرخد. به‌عبارتی دیگر، براساس آنچه شایعه‌ها می‌گویند، رویداد یادشده ربطی به سخت‌افزار نخواهد داشت و همین موضوع احتمال عرضه‌ی ایرپاد ۲ در ۹ فروردین را اندکی کمرنگ می‌کند.

البته این خبر را می‌توان از جنبه‌ی دیگری نیز مورد تحلیل و بررسی قرار داد. اپل‌سفرا می‌گوید منبع مؤثقش اسکرین‌شاتی در اختیار این وب‌سایت قرار داده که در آن عبارت «پایان چرخه‌ی زندگی مدل‌های اولیه‌ی ایرپاد در تاریخ ۸ فروردین ۱۳۹۸» دیده می‌شود.

ایرپاد / airpod

این یعنی شاید برداشت این وب‌سایت از اسکرین‌شات یادشده، اشتباه بوده و این جمله لزوما به‌معنای معرفی و عرضه‌ی ایرپاد ۲ نیست. پیش‌بینی می‌شود که در این تاریخ، مدل به‌روزرسانی‌شده‌ی ایرپاد اصلی با قابلیت پشتیبانی از شارژ‌ بی‌سیم عرضه شود. رخداد این اتفاق، منطقی‌تر به‌نظر می‌رسد؛ خصوصا از این جهت که احتمال عرضه‌ی پد ایرپاور هم در این تاریخ وجود دارد. 

افزون بر این موارد، اوایل ماه گذشته‌ی میلادی بود که وب‌سایت آن‌لیکس از عرضه‌نشدن ایرپاد ۲ تا پاییز ۹۸ خبر داد. البته این وب‌سایت در گزارشش مدعی شده بود که کوپرتینویی‌ها ماه‌ها قبل از عرضه‌ی ایرپاد ۲، کیس مخصوص ایرپاد را با پشتیبانی از شارژ‌ بی‌سیم، روانه‌ی بازار می‌کنند.

درهرصورت نباید فراموش کنیم که این مقاله و مقالات پیشین در مورد تاریخ عرضه‌ی ایرپاد ۲، همگی براساس حدس و گمان و در برخی مواقع برخی اطلاعات غیررسمی هستند و تا زمانی‌که اپل رسما تاریخ عرضه را اعلام نکند، نمی‌توان به این گزارش‌ها اتکا کرد. 

نظر شما کاربران زومیت در این زمینه چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات