ارزان‌ترین نسخه تسلا مدل 3 قیمت گذاری شد

جمعه ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۴
مطالعه 5 دقیقه
با گذشت ۳ سال از وعده ایلان ماسک برای عرضه تسلا مدل 3 با قیمت ۳۵ هزار دلار، این شرکت بالاخره نسخه پایه این خودروی برقی را معرفی کرد.
تبلیغات

پس از سال‌ها وعده‌، به نظر می‌رسد که تسلا بالاخره سدان موردانتظار و ۳۵ هزار دلاری تولید انبوه خود را برای عرضه به بازار آماده کرده است. خودروساز برقی پالو آلتو سرانجام پایین‌ترین مدل خودروی الکتریکی تسلا مدل 3 را قیمت‌گذاری کرد که شاید کمترین قیمت برای چنین محصولی باشد.

Tesla Model 3 / تسلا مدل 3

تا امروز نسخه میان‌برد تسلا مدل 3 با شعاع حرکتی ۴۲۴ کیلومتر، ارزان‌ترین خودروی مدل 3 برای مشتریان با قیمت ۴۲ هزار و ۹۰۰ دلار به شمار می‌رفت. برای عمل به وعده‌های ارائه‌شده توسط مدیران تسلا و به‌خصوص ایلان ماسک، تسلا نسخه پایه و بردکوتاه سدان الکتریکی تسلا مدل 3 را با قیمت ۳۵ هزار دلار معرفی کرد؛ این نسخه با هر بار شارژ باتری خودروی برقی، قادر است مسافتی حدود ۳۵۴ کیلومتر را طی کند. بیشینه سرعت این مدل به ۲۰۹ کیلومتربرساعت می‌رسد، درحالی‌که برای رسیدن از حالت سکون به سرعت ۹۶ کیلومتربرساعت به ۵.۶ ثانیه زمان نیاز دارد. 

Tesla Model 3 / تسلا مدل 3

آن‌طور که تسلا می‌گوید، نسخه پایه مدل 3 با امکاناتی از جمله صفحه‌نمایش لمسی مرکزی ۱۵ اینچی، رینگ‌های ۱۸ اینچی، سقف شیشه‌ای، آینه‌های جانبی برقی تاشو، صندلی‌های قابل‌تنظیم دستی جلو، روکش صندلی‌ها، سیستم صوتی معمولی، ناوبری استاندارد، بلوتوث و کنسول مرکزی با ۴ پورت شارژ ارائه خواهد شد. تنها رنگ قابل انتخاب برای نسخه ۳۵ هزار دلاری تسلا مدل 3، سیاه خواهد بود که مشتریان می‌توانند با پرداخت مبالغ بین ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ دلار، رنگ‌های نقره‌ای و آبی متالیک، سفید صدفی و قرمز را انتخاب کنند.

Tesla Model 3 / تسلا مدل 3

تسلا همچنین نسخه بردکوتاه و استاندارد پلاس مدل 3 را معرفی می‌کند که شعاع حرکتی حدود ۳۸۶ کیلومتر دارد و در زمان ۵.۳ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتربرساعت و بیشینه سرعت آن به ۲۲۵ کیلومتربرساعت می‌رسد. نسخه پلاس قیمت ۳۷ هزار دلاری دارد و تسلا می‌گوید که باکیفیت‌ترین امکانات داخل کابین آن برای مشتریان در دسترس قرار می‌گیرد. 

Tesla Model 3 / تسلا مدل 3

نسخه پلاس تسلا مدل 3 پایه با ۲۰۰۰ دلار افزایش قیمت، امکاناتی از جمله صندلی‌های جلو گرم‌شونده برقی ۱۲ جهته، قطعات داخلی و صندلی‌ باکیفیت، سیستم صوتی ارتقایافته، محل قرارگیری دو گوشی هوشمند، شارژ بی‌سیم و چراغ‌های مه‌شکن LED را به امکانات مدل پایه اضافه می‌کند. در تمام مدل‌های تسلا نیز آپشن‌هایی از جمله سیستم نیمه خودران اتوپایلوت، کروزکنترل انطباقی، سیستم کنترل فرمان و پارک خودکار با پرداخت هزینه بیشتر وجود دارند.

elon musk / ایلان ماسک

اگرچه تسلا ۳ سال پیش اعلام کرد که قصد دارد خودروی الکتریکی با قیمت ۳۵ هزار دلاری روانه بازار کند، اما این مسئله به دلایل مالی ممکن نشد. ایلان ماسک قبلاً اعلام کرده بود که تولید خودروهای برقی ارزان و با حاشیه سود پایین، در بلندمدت باعث ورشکستگی تسلا خواهد شد. به این ترتیب تسلا تاکنون به سمت تولید نسخه‌های لوکس و گران‌قیمت حرکت می‌کرد و تمایلی برای تولید مدل‌های ارزان‌قیمت نداشت. 

تسلا مدل اس p100d

بااین‌حال هنوز احتمال ورشکستگی و زیان مالی تسلا به علت فروش خودروی الکتریکی ۳۵ هزار دلاری وجود دارد و این شرکت هزینه‌هایی بابت آن پرداخت می‌کند. تسلا علاوه‌بر عرضه محصولات ارزان‌قیمت، قصد دارد تمام خودروهای خود را با سیستم آنلاین به مشتریان بفروشد و بنابراین اکثر فروشگاه‌های کنونی تعطیل خواهند شد؛ این اقدام به تسلا کمک می‌کند تا وضعیت مالی خود به‌طور موثری پایدار نگه دارد. 

در تلاش برای جبران این تعطیلی فروشگاه‌ها، این شرکت سیاست جدیدی را برای فروش ارائه می‌دهد که به موجب آن مشتریان می‌توانند خودروهای خود را با شرط بازپرداخت کامل طی هفت روز یا ۱۰۰۰ مایل رانندگی (۱۶۰۰ کیلومتر) بازگردانند. 

Tesla Model 3 / تسلا مدل 3

پست وبلاگ تسلا نیز موضوع سیاست فروش جدید را این‌طور بازتاب داد:

شما می‌توانید خودروی برقی تسلاغ را خریداری کنید، صدها مایل با آن رانندگی کرده و همراه دوستان به مسافرت آخر هفته بروید و سپس آن را به‌صورت رایگان بازگردانید. باتوجه‌به بالاترین میزان رضایت مصرف‌کنندگان از خودروهای ما، مطمئن هستیم پس از سفری چند روزه تصمیم می‌گیرد که تسلا مدل 3 خود را نگه دارید. 
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات