پیشتازی فراری و چارلز لکلرک در تست پیش‌فصل فرمول یک ۲۰۱۹

جمعه ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
در جریان تست های پیش‌فصل فرمول‌ یک ۲۰۱۹ در پیست بارسلونا، چارلز لکلرک و تیم فراری بهترین زمان را ثبت کردند.
تبلیغات

تست‌های پیش‌فصل فرمول‌ یک ۲۰۱۹ در حال برگزاری است و با حرارت خاصی دنبال می‌شود. تمامی تیم‌ها به‌دنبال پیداکردن بهترین تنظیمات برای خودروهایشان هستند تا بتوانند تایم‌های بهتری ثبت کنند. اما زمان‌های بدست آمده از تست‌های پیش‌فصل، نتایج جالبی را به‌دنبال داشته است. دراین‌میان، چارلز لکلرک راننده ۲۱ ساله تیم فراری که اولین فصل حضورش در این تیم را تجربه می‌کند، توانست با کسب زمان ۶.۲۳۱ ۱:۱، بهترین زمان ا را از آن خود کند. لکلرک این زمان را با لاستیک‌های سافت C5 ثبت کرد.

فرمول یک ۲۰۱۹ / 2019 F1

زمان ثبت شده توسط لکلرک، از نزدیک‌ترین دنبال‌کننده خود و از زمان پُل پوزیشن لوئیس همیلتون در پیست اسپانیا در سال ۲۰۱۸ شش دهم ثانیه سریع‌تر بود. چارلز لکلرک در دو تست صبح و ظهر، ۱۳۸ دور زد. زمان ثبت شده توسط لکلرک توسط هیچ خودروی دیگری به خطر نیفتاد و تیم‌ها تصمیم گرفتند تا باقیمانده تست را در شبیه‌سازهای کامپیوتری انجام دهند. شاید باورش سخت باشد، اما در رده دوم الکساندر آلبون، راننده جوان تیم تورو روسو قرار گرفت.

فرمول یک ۲۰۱۹ / 2019 F1

تیم تورو روسو که اکنون با بهره‌مندی از موتور هوندا احیا شده است، عملکرد مناسبی را به نمایش گذاشت. در رتبه سوم، لندو نوریس، راننده جوان ۱۸ ساله تیم مک‌لارن قرار گرفت. این راننده با ثبت ۸۴ دور، با اختلاف ۰.۲ ثانیه نسبت به آلبون سوم شد. در رتبه چهام پیِر گَزلی از تیم ردبول قرار گرفت. این تیم که اکثر دورها را با لاستیک C3 سپری کرد، برای گزلی لاستیک‌های نرم تر C5 را در نظر گرفت تا بتواند تایم بهتری ثبت کند. اما طولی نکشید که گَزلی پس از ثبت تایم ۱:۱۷.۰۹۱، از مسیر منحرف شد و به دیواره کنار پیست برخورد کرد.

فرمول یک ۲۰۱۹ / 2019 F1

این حادثه صدماتی را به خودرو وارد کرد اما مشکلی برای راننده تیم ردبول به وجود نیامد. ریکاردو و هالکنبرگ از تیم رنو در رتبه‌های پنجم و ششم قرار گرفتند. ریکاردو که به‌تازگی به تیم رنو پیوسته، عملکرد قابل قبولی داشت. لانس استرول که بیش از ۱۰۰ دور را ثبت کرد در مقام هفتم قرار گرفت. خودروی وی پس از سپری کردن ۱۰۳ دور دچار نقص فنی شد.

فرمول یک ۲۰۱۹ / 2019 F1

آنتونی جیوویناتزی هم که اولین فصل حضورش در فرمول‌ یک را تجربه می‌کند، بالاتر از رومن گروژان در رتبه نهم قرار گرفت. نکته جالب اینکه هیچ کدام از دو راننده تیم مرسدس بنز در فهرست ۱۰ نفر برتر قرار نگرفتند. اما همیلتون و بوتاس با مجموع ۱۸۲ دور، رکورد بیشترین دور زده را بهن نام مرسدس بنز ثبت کردند.

جورج راسل، قهرمان فصل گذشته مسابقات فرمول ۲ هم که اکنون در تیم ویلیامز می‌راند، با ثبت ۱۴۰ دور به‌تنهایی، رکورد روز را شکست و در مقام رتبه یازدهم قرار گرفت. روزهای تست پیش فصل رو به اتمام است و طرفداران مسابقات فرمول‌یک بی‌صبرانه انتظار اولین مسابقه سال را می‌کشند. این مسابقه حدود دو هفته‌ی دیگر در استرالیا برگزار خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات