هن تنگ X7 / ایکس 7؛ مشخصات فنی، قیمت و هرآنچه درباره‌اش باید بدانید

چهارشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۰
مطالعه 16 دقیقه
عظیم‌خودرو، نماینده‌ی هن‌تنگ چین، کراس‌اور X7 را در ایران مونتاژ می‌کند. این خودرو برای رقابت با چری تیگو 7 و جک S7 و هاوال H6 آماده می‌شود.
تبلیغات

با کاهش ارزش پول ملی ایران، باید شاسی‌بلند چینی با قیمت کمتر از ۱۵۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان را فراموش کرد. حالا، جک S5 هم بیشتر از ۲۵۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان قیمت دارد و معدود نمونه‌های صفرکیلومتر چری تیگو 7، حدود ۳۷۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان معامله می‌شوند. با این وضعیت، طبیعی است خودروهای چینی، مثل هن‌تنگ X7، با بدنه‌ی بزرگ‌تر و پیشرانه‌ی قوی‌‌تر و امکانات بیشتر، قیمتشان گران‌تر باشد.

شرکت هن‌تنگ اتو سال ۲۰۱۳ تأسیس شد. این شرکت به‌عنوان زیرمجموعه‌ای از گروه تک‌‌نیو (Tech-New Group) فعالیت می‌کند. شایان ذکر است گروه تک‌نیو مالک خودروسازی زوتی و دورسن (Dorcen) نیز محسوب می‌شود. هن‌تنگ از همان ابتدا، هزاران متخصص در رشته‌های مختلف استخدام کرد. بنا‌بر اظهارات رسمی بنیان‌گذاران این شرکت، مقدار اصلی سرمایه‌گذاری در دپارتمان‌های تحقیق و توسعه (R&D) انجام شد تا طراحی ظاهری و تجهیزات فنی محصولات هن‌تنگ، به استانداردهای جهانی، به‌ویژه خودروهای اروپایی نزدیک باشد. پیشرانه‌های توربوشارژ ساخت هن‌تنگ در انواع ۱، ۱.۲، ۱.۵، ۱.۸ و ۲ لیتر با همکاری گروه صنعتی ماهله آلمان (Mahle GmbH) تولید می‌شوند. گفتنی است ماهله در تولید تجهیزات فنی خودرو تقریبا یک‌صد سال سابقه‌ دارد و امروزه، با ۷۸،۰۰۰ نفر کارمند در ۱۷۰ نقطه‌ی جهان فعالیت می‌کند.

Hanteng X7

از سال ۲۰۱۶ تاکنون، مدل‌های X5 و X7، تنها محصولات هن‌تنگ بوده‌اند که همراه پیشرانه‌های مختلف، ازجمله نمونه‌های هیبرید و پلاگین هیبرید تولید شدند. از سال ۲۰۱۸، کراس‌اور X7 با تغییر چهره (تصویر بالا) روبه‌رو شد تا در قسمت جلوپنجره و چراغ‌ها به‌روزرسانی شود. در نمایشگاه خودروِ تهران ۱۳۹۷، مدل ۲۰۱۷ هن‌تنگ X7 در غرفه‌ی عظیم‌خودرو رونمایی شد که طبیعتا متفاوت از جدیدترین مدل در بازار چین بود. در وب‌سایت شرکت واردکننده نیز، عکس‌های مدل ۲۰۱۷ دیده می‌شود. به‌همین‌دلیل در ادامه‌ی مطلب، از تصاویر نسخه‌ی ۲۰۱۸ یا X7 هیبرید استفاده نشده است.

 

 

طراحی بدنه

نسخه‌ی وارداتی هن‌تنگ X7 الهام‌گرفته از کراس‌اورهای فولکس‌واگن در ترکیب با چراغ‌های اسپرت و تهاجمی است؛ اما مدل ۲۰۱۸ که فعلا در ایران حضور ندارد، بسیار شبیه هیوندای توسان به‌نظر می‌رسد.

در نمای روبه‌رو، جلوپنجره‌ی مرسوم در خودروهای فولکس‌واگن با نوارهای موازی کروم و کم‌عرض، به‌وضوح در هن‌تنگ X7 دیده می‌شود. لوگوی سرخ‌رنگ شرکت سازنده نسبتا زیباتر از دیگر شرکت‌های چینی است و از حروف انگلیسی استفاده نمی‌کند. دیگر نکته‌ی مثبت در نمای جلو، استفاده از چراغ‌های مدرن با کشیدگی به‌سمت ستون A است. در این بخش، لامپ هالوژن روشنایی اصلی خواهد بود و قطعه‌ای براق با حالتی شبیه به ابرو، بالاتر از دیگر اجزا دیده می‌شود. طرح نوار LED برای روشنایی روز، الهام‌گرفته از نمونه‌های مشابه در محصولات مدرن بی‌ام‌و است و همراه‌با ۲ نیم‌دایره، مدرن و فراتر از خودروهای اقتصادی ساخت چین جلوه می‌کند.

Hanteng X7

نمای صاف و تشکیل‌شده از خطوط موازی که سرتاسر جلوپنجره دیده می‌شود، برای سپر و جایگاه مِه‌شکن‌ها نیز استفاده شده است تا ساختاری هماهنگ برای هن‌تنگ X7 فراهم شود. این خودرو از نسل جدید مه‌شکن‌های LED استفاده می‌کند و برخلاف بسیاری از کراس‌اورهای چینی، تأکیدی بر ادوات ارزان‌قیمت پلاستیک در سپر ندارد. زهوارهای کروم و قطعه‌ی نقره‌ای‌رنگ زیر سپر نیز، ویژگی‌های لوکس X7 را افزایش می‌دهند. این خودرو حجم‌دهی پیچیده‌ای در سپر و گِل‌گیرها ندارد؛ اما هماهنگ با چراغ‌های جلو و در راستای ستون A، خطوط جذابی دارد که شخصیت اسپرت X7 را تقویت می‌کند.

Hanteng X7

در نمای جانبی، رینگ‌های اسپرت آلومینیوم ۱۸ اینچ با لاستیک‌هایی به پهنای ۲۳۵ میلی‌متر جلب‌توجه می‌کنند. نام شرکت سازنده با فونت قرمز روی کالیپرهای ترمز دیده می‌شود که البته برای خودرویی چینی عجیب به‌نظر می‌رسد. به‌لطف شیب ملایم سقف و ریل‌‍‌های باریک باربند، حس اسپرت و آیرودینامیک در هن‌تنگ X7 تقویت می‌شود. خطوط عمیق روی بدنه پرتعداد هستند. از چراغ عقب تا گِل‌گیر جلو در امتداد دستگیره‌ها، خطی عمیق وجود دارد. علاوه‌براین، روی گِل‌گیر عقب و نزدیک به رکاب‌ها خطوطی دیده می‌شوند که درمجموع، نمای جانبی X7 را تاحدودی شلوغ و ناهماهنگ نشان می‌دهند. قاب کروم برای پنجره‌ها، بال عقب، آنتن کوسه‌ای کوچک و آینه‌بغل راهنمادار، از دیگر ویژگی‌های نمای جانبی این کراس‌اور هستند.

در نمای پشت هن‌تنگ X7، سبک طراحی اسپرت و تهاجمی افزایش می‌یابد. خطوط تیز و زاویه‌دار چراغ عقب همراه‌با ترکیب رنگ قرمز و سفید جذاب به‌نظر می‌رسند. حجم‌دهی بدنه روی سپر عقب و درپوش صندوق هماهنگ با دیگر کراس‌اورهای امروزی است. مشابه نمای روبه‌رو، در عقب هم ادوات کروم و نقره‌ای‌رنگ بین چراغ‌ها و بخش میانی سپر دیده می‌شود. روی سپر عقب هن‌تنگ X7 علاوه‌بر چراغ‌‌های هشدار قرمز با طرح باریک، جایگاه ویژه‌‌ای برای اگزوزها وجود دارد که البته، جزئی از ساختار اگزوز نیست؛ اما به‌لطف نمای دوگانه و متقارن، زیبایی این کراس‌اور را افزایش می‌دهد.

Hanteng X7

بزرگ‌ترین محصول هن‌تنگ با ابعادی به‌طول ۴،۶۷۱ میلی‌متر و عرض ۱،۹۰۲ میلی‌متر و ارتفاع سقف ۱،۶۹۷ میلی‌متر عرضه می‌شود. همچنین، فاصله‌ی محورهای این خودرو ۲،۸۱۰ میلی‌متر است. ازنظر اندازه‌ی بدنه، هن‌تنگ X7 با نسل سوم هیوندای سانتافه که در بازار ایران حضور دارد، چندان متفاوت نیست.

طراحی داخلی

مشابه دیگر محصول شرکت سازنده با کد X5، کابین هن‌تنگ X7 هم الهام‌گرفته از خودرهای بی‌ام‌و به‌نظر می‌رسد. روی داشبورد و تودری و نزدیک دسته‌دنده، ادوات پلاستیک طرح چوب دیده می‌شوند که فراتر از محصولی ساخت چین و لوکس و چشم‌نواز هستند.

روی داشبورد پلاستیک سخت سیاه‌رنگ وجود دارد که البته بی‌کیفیت نیست و به‌لطف استفاده از طرح دوخت سفیدرنگ در حاشیه‌ها، جذاب به‌نظر می‌رسد. حالت مواج در بالاترین قسمت داشبورد، مکان مناسبی برای نمایشگر فراهم کرده که درعین زیبایی، اندکی دورازدسترس راننده است. کمی پایین‌تر، زهوار طرح چوب با ضخامت مناسب به‌چشم می‌خورد. خروجی مخصوص تهویه‌ی مطبوع حالتی چهارگوش و چشم‌نواز دارد و درضمن، در فضایی تیره با مواد پلاستیک شفاف (پیانویی) حمایت می‌شود. طراحان هن‌تنگ از ادوات نقره‌ای‌رنگ هم غافل نبوده‌اند و در زهوار میانی داشبورد، تنظیم‌کننده‌های خروجی تهویه‌ی مطبوع، داخل فرمان و قاب دسته‌دنده نیز قطعات زیبای طرح فلز استفاده کرده‌اند. مجموعه کلیدهای کنترل تهویه‌ی مطبوع و سیستم سرگرمی، با فاصله‌ی ناچیز و نزدیک به‌هم فضای میانی داشبورد را دراختیار دارند. دکمه‌ها پرتعداد هستند؛ اما گیج‌کننده به‌نظر نمی‌رسند و همراه‌با کلیدهای گردان کوچک چشم‌نواز عمل می‌کنند.

Hanteng X7

طرح دسته‌دنده‌ی هن‌تنگ X7 اوج مشابه‌سازی خودروساز چینی از محصولات بی‌ام‌و را نشان می‌دهد. البته، این موضوع برای خریدار ایرانی چندان اهمیتی ندارد و احتمالا به افزایش جذابیت برای عموم منجر خواهد شد. پیرامون دسته‌دنده کلید اختصاصی برای انتخاب حالت رانندگی اسپرت (پرشتاب) وجود دارد. دکمه‌ی ترمزدستی برقی و محفظه‌ی کوچک با درپوش کشویی و فضای اختیاری جالیوانی همراه دریچه‌ی طرح چوب، نزدیک دسته‌دنده هستند.

Hanteng X7

در نمونه‌ی وارداتی، فرمان استخوانی با پوشش چرم مصنوعی وجود دارد. این قسمت کلیدهای معمول در خودروهای مدرن، ازجمله دکمه‌های کروزکنترل و مدیریت تماس تلفنی و سیستم صوتی را شامل می‌شود. پشت فرمان پنل‌های سیلندری وجود دارند که درمقایسه‌با دیگر خودروهای امروزی، کمی قدیمی به‌نظر می‌رسند. البته، نباید فراموش کرد تصاویری از نسخه‌ی جدید هن‌تنگ X7 با پنل تمام‌دیجیتال پشت فرمان در وب‌سایت چینی وجود دارد. نمونه‌ی وارداتی از عقربه‌ها و نوشته‌های نارنجی‌رنگ در زمینه‌ی تیره استفاده می‌کند. درضمن، کامپیوتر سفر با نمایشگر تک‌رنگ بین سرعت‌سنج و نشان‌دهنده‌ی دور موتور دیده می‌شود.

Hanteng X7
Hanteng X7

نمای صندلی‌های جلو و عقب چشم‌نواز است؛ خصوصا در ردیف اول، حالتی اسپرت و فراتر از خودرویی چینی به‌چشم می‌خورد. نسخه‌های سفارشی از پوشش چرم در رنگ‌های سیاه و نارنجی استفاده می‌کنند که هر دو خطوط دوخت سفیدرنگ دارند. صندلی‌های جلو به‌خوبی بدن را حمایت می‌کنند و همراه‌با لبه‌های جانبی ارائه می‌شوند تا هنگام مانورهای ناگهانی یا پیچیدن‌های سریع، بدن سرنشینان ثابت نگه‌ داشته شود. هن‌تنگ X7 به‌لطف فاصله‌ی محورهای ۲،۸۱۰ میلی‌متر، اتاقی ایده‌آل برای سرنشینان فراهم می‌کند تا فضای کافی درمقابل زانوها و بالای سر کاربردی باشد. این خودرو برای ۵ سرنشین مناسب است و برخلاف بعضی کراس‌اورهای هم‌اندازه مثل هیوندای سانتافه، با ۳ ردیف صندلی عرضه نمی‌شود.

صندوق‌عقب هن‌تنگ X7 طبق اطلاعات موجود در وب‌سایت شرکت واردکننده، ۳۴۴ لیتر است که برای خودرویی شاسی‌بلند ناکافی به‌نظر می‌رسد. این ظرفیت تقریبا برابر با فضای بار ۲۰۶ صندوقدار خواهد و درمقایسه‌با سمند یا تندر۹۰ با صندوق‌عقب ۵۰۰ لیتری، حرفی برای گفتن ندارد. حتی سوزوکی گرند ویتارا هم ۴۰۰ لیتر فضای کاربردی پشت صندلی‌ها فراهم می‌کند. احتمالا شرکت واردکننده اطلاع نادرست در وب‌سایتش قرار داده؛ چراکه در منابع روسی، عدد ۴۱۴ لیتر برای صندوق‌عقب هن‌تنگ X7 ذکر شده است.

پیشرانه و آمار فنی

هن‌تنگ X7 با ۲ نوع قوای محرک در بازار چین عرضه می‌شود. مدل قوی‌تر به ایران آمده است؛ اما احتمال واردات نسخه‌ی ضعیف‌تر با قیمت ارزان‌تر وجود دارد.

مدل پایه در چین به پیشرانه‌ی توربوشارژ ۱.۵ لیتری با قدرت ۱۵۴ اسب‌بخار در ۵،۵۰۰ دوربردقیقه و گشتاور ۲۱۵ نیوتن‌متر از ۲،۰۰۰ تا ۴،۰۰۰ دوربردقیقه مجهز است. این تجهیزات مشابه نمونه‌ی استفاده‌شده در برادر کوچک‌تر هن‌تنگ X7، یعنی مدل X5 خواهد بود؛ با این تفاوت که روی خودرویی با وزن خالص ۱،۶۰۰ کیلوگرم نصب شده است. آمار دقیقی از سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت این خودرو موجود نیست؛ اما می‌توان زمانی درحدود ۱۵ ثانیه را تخمین زد. میانگین مصرف سوخت X7 با پیشرانه ۱.۵ لیتری، ۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و نهایت سرعتش ۱۸۰ کیلومتربرساعت اعلام شده است. این مدل با جعبه‌دنده‌ی ۵ سرعته‌ی دستی تولید می‌شود.

Hanteng X7

نسخه‌ی اصلی هن‌تنگ X7 با پیشرانه‌ی ۲ لیتری توربوشارژ عرضه می‌شود. این خودرو قدرت ۱۹۰ اسب‌بخار ۵۵۰۰ دوربردقیقه و نهایت گشتاور ۲۵۰ نیوتن‌متر از ۲،۴۰۰ تا ۴،۰۰۰ دور‌بردقیقه تولید می‌کند. نسخه‌ی وارداتی به جعبه‌دنده خودکار مجهز است و در زمانی حدود ۱۱ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت می‌رسد. میانگین مصرف سوخت برای X7 خودکار با پیشرانه‌ی ۲ لیتری، ۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و نهایت سرعتش ۱۹۰ کیلومتربرساعت است. ۲ مدل از این خودرو با جعبه‌دنده‌ی ۵ سرعته‌ی دستی و ۶ سرعته‌ی خودکار عرضه می‌شود که هر دو بنابر اطلاعات موجود در وب‌سایت شرکت سازنده، وزن خالصشان درحدود ۲،۰۰۰ کیلوگرم است. در وب‌سایت شرکت واردکننده ایرانی، وزن خالص هن‌تنگ X7 حدود ۱،۶۷۰ کیلوگرم ذکر شده که اشتباه به‌نظر می‌رسد.

تمامی نسخه‌های مختلف هن‌تنگ X7 استاندارد آلایندگی یورو ۵ و ترمزهای دیسکی خنک‌شونده در جلو و باک سوخت ۶۰ لیتری دارند. همچنین، از سیستم دودیفرانسیل و صرفا محرک جلو بی‌بهره‌اند.

امکانات رفاهی و ظاهری

شاسی‌بلند هن‌تنگ در ۲ نسخه در ایران عرضه می‌شود: یکی نسخه‌ی لاکچری که امکانات کمتر و قیمت ارزان‌تری دارد و دیگری نسخه‌ی آنر (Honor) که آپشن‌های بیشتر و قیمت گران‌تری دارد.

تمامی مدل‌های X7 به روشنایی روز LED، چراغ مه‌شکن جلو و عقب، گرم‌کن شیشه‌‌ی عقب، برف‌پاک‌‌کن‌های ضدخش، آینه‌های جانبی مجهز به تنظیمات برقی و گرم‌کن داخلی، ریل باربند، سینی محافظ زیر موتور، اگزوزهای دوگانه و رینگ‌های اسپرت ۱۸ اینچ آلومینیومی با لاستیک‌هایی به پهنای ۲۳۵ میلی‌متر مجهز هستند. در نسخه‌ی لاکچری، حسگر جلو و لامپ هالوژن برای روشنایی اصلی استفاده می‌شود؛ در‌حالی‌که مدل آنر علاوه‌بر امکانات مدل لاکچری، از لامپ زنون، حسگر جلو و عقب، حسگر باران، آینه‌های جمع‌شونده‌ی برقی و سیستم هوشمند کاهش شدت نور بهره می‌برد.

Hanteng X7
Hanteng X7
Hanteng X7
Hanteng X7

نمایشگر لمسی ۹ اینچ، قابلیت ارتباط بلوتوث بین گوشی و سیستم سرگرمی، دوربین پارک با خطوط راهنما، سیستم صوتی ۴ بلندگو، قطب‌نما و ارتفاع‌سنج، تهویه‌ی مطبوع تک‌حالت خودکار با خروجی درِ عقب، پوشش چرم مصنوعی داشبورد، فرمان و صندلی، کروزکنترل، استارت دکمه‌ای، ورود بدون کلید و آینه‌ی میانی ضدتابش با تنظیم دستی، در فضای داخلی تمامی نسخه‌های هن‌تنگ X7 وجود دارد. علاوه‌بر این‌ها، نسخه‌ی آنر به صندلی‌‌های برقی در ردیف جلو، رکاب با نورپردازی اختصاصی، دید ۳۶۰ درجه در نمایشگر، سیستم صوتی ۶ بلندگو، سانروف پانورامیک، تهویه‌ی مطبوع خودکار دوگانه، بازکننده‌ی برقی درپوش صندوق و آینه‌ی میانی ضدتابش با تنظیم خودکار مجهز است.

شرایط ایمنی و تجهیزات حفاظتی

در وب‌سایت شرکت سازنده و نیز واردکننده‌ی ایرانی، اشاره‌ی مستقیم به استانداردهای ایمنی هن‌تنگ X7 دیده نمی‌شود. منابع خبری روسی که اطلاعات خودرهای چینی واردشده به این کشور را منتشر می‌کنند، به‌نقل از بنیاد تست و ایمنی خودروهای چین (C-NCAP)، چهار ستاره برای هن‌تنگ X7 درنظر گرفته‌اند؛ در حالی‌که مدل ارزان‌تر و کوچک‌تر، هن‌تنگ X5، پنج ستاره‌ی ایمنی دارد.

Hanteng X7

تنها تفاوت نسخه‌های لاکچری و آنر ازنظر ایمنی، به تعداد کیسه‌های هوا در کابین مربوط است. ۴ کیسه‌‌هوا برای سرنشینان جلو به‌صورت استاندارد وجود دارد و نسخه‌ی آنر به ۲ کیسه‌هوای پرده‌ای در فضای جانبی نیز مجهز خواهد بود. حسگر عقب، نشان‌دهنده‌ی فشار باد لاستیک‌ها، جایگاه نصب صندلی کودک (Iso Fix)، ترمز ضدقفل (ABS) و توزیع الکترونیک نیروی ترمز (EBD)، سیستم کنترل پایداری (ESC و ESP و DSC)، ترمز کمکی (BOS)، حفظ خودرو در سربالایی (HAC) و سرپایینی (HDC) در تمامی مدل‌های هن‌تنگ X5 دیده می‌شوند.

 قیمت نهایی و مقایسه با رقبا

(به‌روزرسانی شهریور۹۸)

براساس اعلام رسمی شرکت عظیم‌خودرو، نماینده‌ی مونتاژ و فروش محصولات هن‌تنگ در ایران، قیمت نهایی مدل X7 معادل ۲۹۹،۰۰۰،۰۰۰ تومان است. این خودرو با ۵ سال یا ۱۵۰،۰۰۰،۰۰۰ کیلومتر ضمانت پیش‌فروش می‌شود. نمونه‌های مشابه هن‌تنگ X7 وارداتی در بازار چین حدود ۱۲۰،۰۰۰،۰۰۰ یوآن (معادل ۱۸،۰۰۰ دلار) قیمت دارند.

Hanteng X7

برای موفقیت هن‌تنگ X7 در بازار ایران، ۳ مشکل مهم وجود دارد. طبیعتا قیمت نهایی این خودرو با برچسب ۳۰۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان فراتر از انتظار و قدرت خرید عامه‌ی مردم ایران است. در سمت دیگر ماجرا، شرایط فروش اقساطی که سال گذشته برای انواع خودروهای چینی در بازار وجود داشت، فراهم نیست. خریداران این محصولات از برندهای مختلف حالا با مبلغ پیش‌پرداخت ۱۰۰،۰۰۰،۰۰۰ تا ۲۰۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان هنگام ثبت‌نام مواجه هستند و هنگام تحویل خودرو، به تسویه‌حساب محبور خواهند بود.

حتی اگر قیمت چندصد میلیونی بعضی خودروهای چینی مثل هن‌تنگ X7 را فراموش کنیم، اعتمادسازی بین خریدار و شرکت واردکننده ساده نیست. عظیم‌خودرو برای عامه‌ی مردم ایران شناخته‌شده و معتبر محسوب نمی‌شود. معمولا عرضه‌ی هر نوع خودرو ازطریق شرکت‌های معروف، مثل ایران‌خودرو و سایپا، تاحدودی خیال خریدار را از بابت تأمین لوازم یدکی و خدمات پس‌ازفروش آسوده می‌کند. این شرایط البته برای شرکت‌های نوپا، همچون عظیم‌خودرو که هنوز نمایندگی‌های متعددی در سراسر ایران ندارند، فراهم نیست. علاوه‌براین، برند هن‌تنگ برای مردم ایران و حتی کارشناسان صنعت خودرو ناشناخته است.

Hanteng X7
Hanteng X7
Hanteng X7
Hanteng X7

نسخه‌ی وارداتی هن‌تنگ X7 ازنظر امکانات داخلی فراتر از انتظار نیست؛ اما نیازهای معمول در خودرویی مدرن را پاسخ‌گو خواهد بود. نمایشگر لمسی ۹ اینچ، ناوبری ماهواره‌ای، سانروف پانورامیک، دید ۳۶۰ درجه، تهویه‌ی مطبوع دوگانه و صندلی‌های اسپرت زیبا همراه چرم مصنوعی، قوت‌های این خودرو در‌مقایسه‌با رقبای بازار ایران است. البته ازنظر آپشن‌های ایمنی، تفاوت چندانی بین هن‌تنگ X7 و خودروهای قدیمی‌تر مثل سوزوکی گرند ویتارا دیده می‌شود. امکانات مدرن، همچون حسگر نقطه‌ی کور و هشدار خروج از خط، فعلا در نسخه‌ی وارداتی این خودرو وجود ندارند.

هنوز آزمایش‌های جاده‌ای X7 در ایران انجام نشده؛ اما آمار فنی این مدل برای استفاده‌ی روزانه و مصارف خانوادگی مناسب به‌نظر می‌رسد. پیشرانه‌ی توربوشارژ ۲ لیتری توربوشارژ با قدرت ۱۹۰ اسب‌بخار شتاب درخورتوجهی دارد و بهتر از چری تیگو 7 عمل می‌کند. بااین‌حال، تجربه نشان داده سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت کمتر از ۱۲ ثانیه برای رانندگان شاسی‌بلندها راضی‌کننده خواهد بود. علاوه‌براین، میانگین مصرف سوخت ۹ تا ۱۰ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر با‌توجه‌به نوع خودرو و اندازه‌ی بدنه پذیرفتنی است. شاید مهم‌ترین ضعف فنی هن‌تنگ X7 دربرابر سوزوکی گرند ویتارا و نمونه‌های دستِ‌دوم شاسی‌بلندهای کره‌ای، فقدان سیستم دودیفرانسیل و تجهیزات مناسب برای طبیعت‌گردی باشد.

Hanteng X7

ازنظر راحتی سرنشینان و فضای مناسب برای ۵ سرنشین، ایرادی به X7 وارد نیست. صندلی‌های اسپرت در ردیف جلو، راحت و از ارگونومی هماهنگ با بدن افراد معمولی برخوردار هستند. در ردیف دوم نیز، فضای بسیار خوبی بین سر تا سقف و پای سرنشینان تا صندلی‌های جلو وجود دارد. البته، راحتی صندلی‌های عقب به قیمت کوچک‌شدن صندوق بار فراهم شده و این خودرو برای حمل چمدان‌های بزرگ حین میزبانی از ۵ سرنشین، مناسب نخواهد بود.

درمجموع، نکات مثبت در X7 فراوان هستند. اگر این خودرو سال گذشته و با حدود قیمت ۱۳۰،۰۰۰،۰۰۰ تومانی عرضه می‌شد، برتری‌های زیادی درمقایسه‌با چری تیگو 7 داشت و می‌توانست جایش را در بازار ایران باز کند. طراحی بیرونی شاسی‌بلند هن‌‌تنگ رضایت‌بخش است. نمای روبه‌رو به‌عنوان محصولی چینی در کلاس خودروهای اقتصادی، فراتر از معمول به‌نظر می‌رسد و عامه‌ی مردم را جذب می‌کند. اندازه‌ی بدنه نزدیک به هیوندای سانتافه و بزرگ‌تر از بسیاری کراس‌‌اورهای چینی وارداتی است. این خودرو در نمای داخلی هم، حذابیت‌های زیادی دارد و داشبورد تقلیدشده از محصولات بی‌ام‌و، حس خوبی به سرنشینان می‌دهد. هن‌تنگ X7 در‌مقایسه‌با کراس‌اورهای چینی وارداتی کم‌صداتر است و هنگام بازدید نگارنده از این خودرو در نمایشگاه تهران، کیفیت مناسب عایق‌بندی کابین و مواد مصرفی در اتاق را به‌خوبی نشان داد. 

مشخصات / مدل‌ها

هن‌تنگ X7

هن‌تنگ X5

هاوال

H9

جک S7

ام‌وی‌ام X33 S

بیسو T3

بیسو T5

زوتی T600

زوتی دامای X7

هاوال H2

بورگوارد

BX7

بی‌وای‌دی S6

سانگ‌یانگ رکستون

g4

تویوتا

RAV4

تویوتا RAV4 هیبرید

سوبارو فارستر

فولکس واگن تیگوان

رنو کولئوس

۲۰۱۶

توسان ۲۰۱۷

کیا اسپورتیج ۲۰۱۷

هوندا

CR-V ۲۰۱۶

میتسوبیشی اوتلندر

۲۰۱۷

هیوندای سانتافه ۲۰۱۷

کیا سورنتو ۲۰۱۷

نیسان جوک

اسپرت

ام‌جی GS

تعداد سیلندر

۴

۴

۴

۴

۴

۴

۴

۴

۴

۴

۴

۴

۴

۴

۴

۴

۴

۴

۴

۴

۴

۴

۴

۴

۴

۴

حجم موتور (لیتر)

۲

۱.۵

۲

۱.۵

۲

۱.۳

۱.۵

۱.۵

۲

۱.۵

۲

۲۴۰۰

۲

۲.۵

۲.۵

۲

۱.۴

۲.۵

۲

۲.۴

۲.۴

۲.۴

۲.۴

۲.۴

۱.۶

۲

حداکثر قدرت (اسب‌بخار)

۱۹۰ 

۱۵۴

۲۴۰

۱۷۵

۱۳۶ 

۱۳۳ 

۱۵۰ 

۱۵۶

۱۷۷

۱۴۱

۲۲۲

۱۵۸

۲۲۲

۱۷۷

۱۹۴

۲۵۰

۱۲۵

۱۷۰

۱۶۴

۱۶۸

۱۸۵

۱۶۶

۱۹۰

۱۹۰

۱۹۰

۲۱۷

حداکثر گشتاور (نیوتن‌متر)

۲۵۰ 

۲۱۵ 

۳۵۰ 

۲۵۱ 

۱۸۰ 

۱۸۵ 

۲۱۵

۲۱۵

۲۵۰ 

۲۰۲

۳۰۰ 

۲۳۴ 

۴۲۰

۲۳۳

۲۰۶

۳۵۰ 

۲۰۰

۲۲۶

۲۰۵

۲۲۰

۲۴۵

۲۲۰

۲۲۰

۲۲۰

-

۳۵۰

استاندارد آلایندگی

یورو ۵

یورو ۵

یورو ۵

یورو ۵

یورو ۵

یورو ۵

یورو ۵

یورو ۵

یورو ۵

یورو ۵

یورو ۶

یورو ۵

یورو ۶

یورو ۵

یورو ۶

یورو ۵

یورو ۶

یورو ۵

یورو ۵

یورو ۵

یورو ۵

یورو ۵

یورو ۵

یورو ۵

یورو ۵

یورو ۵

مصرف سوخت ترکیبی (L/100 Km)

۹ 

۷.۷

۱۱.۵

۸.۵ 

۱۰ 

۸.۵

۱۰.۵

۸

۹.۵ 

۹ 

۹

۱۱

۱۰.۵

۹

۷.۳

۸.۵

۶

۸.۴

۸.۵

۹.۴

۸.۱

۹.۴

۱۱

۱۱.۲

۶.۵

۶.۲

جعبه‌دنده

۶ سرعته‌ی ‌خودکار

CVT

۸ سرعته‌ی خودکار

۸ سرعته‌ی ‌خودکار

CVT

CVT

۸ سرعته‌ی خودکار

۶ سرعته‌ی ‌خودکار

۶ سرعته‌ی ‌خودکار

۶ سرعته‌ی ‌خودکار

۶ سرعته‌ی ‌خودکار

۶ سرعته‌ی ‌خودکار

۶ سرعته‌ی ‌خودکار

CVT

CVT

CVT

۶ سرعته‌ی خودکار

CVT

۶ سرعته‌ی خودکار

۶ سرعته‌ی خودکار

CVT

CVT

۶ سرعته‌ی خودکار

۶ سرعته‌ی خودکار

CVT

۶ سرعته‌ی خودکار

حجم باک

بنزین

۶۰

۶۰

۸۰

۶۴

۵۰

۵۰

۶۰

۶۰

۶۰

۶۰

۶۰

۷۲

۷۰

۵۶

۵۶

۶۰

۵۸

۶۰

-

۵۰

۵۸

۶۰

۶۶

۶۶

۵۰

۵۵

وزن (کیلوگرم)

۱۶۷۰ 

۱۴۵۰ 

۲۲۳۰

۱۷۷۰

۱۳۹۰ 

۱۴۵۰

۱۵۷۰ 

۱۵۴۰

۱۷۳۱

۱۶۰۰

۱۸۰۰

۱۶۹۵

۲۰۰۰

۱۷۸۰

۱۸۲۰

۱۶۲۰

۱۵۰۰

۱۶۰۰

۱۵۲۰

۱۶۹۵

۱۵۲۳

۱۵۸۰

۱۵۷۰

۱۵۸۵

۱۴۵۶

۱۳۸۵

گالری

Hanteng X7
Hanteng X7
Hanteng X7
Hanteng X7
Hanteng X7
Hanteng X7
Hanteng X7
Hanteng X7
Hanteng X7
Hanteng X7
Hanteng X7
Hanteng X7
Hanteng X7
Hanteng X7
Hanteng X7
Hanteng X7
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات