باینانس امکان خرید بیت‌ کوین با کارت اعتباری را فراهم کرد

سه‌شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۰
مطالعه 4 دقیقه
باینانس با ارائه امکان خرید رمزارزها به وسیله کارت‌های اعتباری در تلاش است تا میزان پذیرش و استفاده از رمزارزها را گسترش دهد.
تبلیغات

باینانس بزرگ‌ترین صرافی کریپتو جهان، امکان خرید بیت‌ کوین و دیگر رمزارزهای بزرگ را برای کابران خود با استفاده از ویزا (Visa) و مسترکارت (Mastercard) فراهم کرد.

اضافه کردن قابلیت خرید رمزارزها به پلتفرم دادوستد باینانس پس از آن صورت گرفت که مدیرعامل این صرافی چانگ‌پنگ ژائو (Changpeng Zhao) بر لزوم استفاده از ارزهای فیات با هدف گسترش استفاده از رمزارزها تاکید کرد.

چرا وجود پرداخت اعتباری در باینانس ضروری است

چانگ‌پنگ ژائو در اوایل ماه جاری، در مصاحبه‌ای با Boxmining در کنفرانس Binance Blockchain در سنگاپور گفته بود که تقویت زیرساخت‌های معاملات رمزارز به فیات و بالعکس از اهمیت بالایی برخوردار است. بیشتر پول‌ها، به‌ویژه در بازار سنتی به‌صورت فیات باقی می‌مانند. بنابراین مطابق آنچه که ژائو می‌گوید ارزهای فیات می‌توانند موجب گسترش استفاده و پذیریش رمزارزها شوند. از این طریق می‌توان رمزارزها را به‌عنوان یک نوع دارایی معرفی کرد.

امکان خرید رمزارزها با ارزهای فیات موجب گسترش استفاده و پذیرش این نوع دارایی می‌شود

پس از راه‌اندازی موفقیت آمیز باینانس Jersey که یک صرافی فیات به رمزارز است و پوند انگلستان و یورو پشتیبانی می‌کند، چانگ‌پنگ ژائو گفت:

تاکنون بازار Jersey با تقاضای خوبی از سوی کاربران مواجه شده است. این موضوع نشانگر این مسئله است که در بازار دادوستد ارزهای فیات به رمزارز و بالعکس تقاضای زیادی وجود دارد. در حال حاضر، بیشتر پول به شکل ارز فیات است و میزان ارزهای فیات به مراتب بیشتر از کریپتو و بازار آن است. بنابراین ما باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن ارزهای فیات را وارد این بازار کنیم. از سوی دیگر ما در حال ساخت صرافی غیرمتمرکز باینانس هستیم و به‌زودی آن را معرفی خواهیم کرد.

کمتر از دو هفته از راه‌اندازی صرافی باینانس Jersey ازطریق شرکتی به‌نام Simplex، باینانس به‌طور رسمی امکان خرید رمزارزهای بیت‌کوین، لایت‌کوین، اتریوم و ریپل را با کارت‌های اعتباری فراهم کرده است.

در بیانیه رسمی چانگ‌پنگ ژائو گفته است:

هدف ما این است که معامله‌گران به شکل سریع و آسان بتوانند به رمزارزها دسترسی داشته باشند. همکاری با Simplex به ما امکان پُر کردن شکافی را داد که مانع پذیرش و گسترش استفاده از رمزارزها بود. اکنون شما می‌توانید در کمتر از یک دقیقه رمزارزها را با کارت‌های اعتباری خود خریداری کنید و اقدام به دادوستد آن‌ها کنید.

CCN در مصاحبه‌ای اختصاصی با باینانس اعلام کرده که این صرافی در تلاش است تا ارزهای فیات بیشتری را به پلتفرم خود اضافه کند. کارت‌های اعتباری و نقدی همچنان به‌عنوان روش پرداخت غالب برای میلیاردها کاربر در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرند و مدیرعامل باینانس به CCN گفته است که به‌زودی ارزهای فیات بیشتری را به پلتفرم صرافی اضافه خواهند کرد. مسیری که قرار است برای بلندمدت ادامه داشته باشد.

چانگ‌پنگ ژائو پیش از این نیز گفته بود که در سال ۲۰۱۹ قرار است که پنج تا ده ارز فیات را به پلتفرم صرافی خود اضافه کنند. او به CCN گفته است که:

کارت اعتباری در حال حاضر مهم‌ترین روش پرداخت است. بنابراین با استفاده از این روش برای خرید کریپتو افراد بیشتری می‌توانند رمزارزها را خریداری کنند. ما از اینکه توانستیم چنین قابلیتی را برای کاربران فراهم کنیم، بسیار خوشحال هستیم و در آینده گزینه‌های بیشتری را ارائه خواهیم کرد.

صنعت کریپتو فعال و در حال رشد است

در اوایل ماه ژانویه،‌ تنها پس از چند ساعت از راه‌اندازی باینانس Jersey، مدیرعامل این صرافی از تقاضای بالا خرید رمزارزها ابزار خوشحالی کرد. گسترش فعالیت‌های باینانس در اروپا موجب می‌شود تا کسب‌وکار این صرافی بیش‌ازپیش رونق بگیرد. مطابق داده‌هایی که CryptoCompare منتشر کرده است، اروپا تنها ۳.۶۶ درصد از حجم جهانی بیت‌کوین را بعد از ایالات متحده آمریکا و ژاپن در اختیار دارد.

با وجود کشورهایی مانند کره‌جنوبی و ژاپن، کشورهای اروپایی در تلاش هستند تا بازارهای ملی کریپتو را گسترش دهند. بدون شک یکی از موانع مهم این مسیر عدم وجود روش‌های پرداخت فیات به رمزارز است.

با گذشت زمان، همان‌طور که شرکت‌های بزرگی مانند باینانس زیرساخت‌های دارایی‌های کریپتو را تقویت و روش پرداخت متنوعی را به کاربران ارائه می‌کنند، میزان پذیریش و استفاده از رمزارزها بیشتر خواهد شد.

همان‌طور که چانگ‌پنگ ژائو مدیرعامل باینانس گفته است، رمزارزها هنوز در دوران کودکی خود هستند. بنابراین برای رشد سریع‌تر این نوع دارایی باید طیف گسترده‌ای از گزینه‌ها و ابزارهای سرمایه‌گذاری به کاربران ارائه شود.

صنعت کریپتو هنوز در مراحل اولیه خود به سر می‌برد. امکان دادوستد رمزارزها با ارزهای فیات مختلف در بیشتر جهان در دسترس نیست. دروازه ارزهای فیات همان چیزی است که ما در حال حاضر برای رشد اکوسیستم به آن نیاز داریم.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات