با ادامه روند نزولی بیت کوین، افت ارزش آن به ۲ هزار دلار محتمل است

یک‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
تحلیل‌گران معتقدند که قیمت بیت‌کوین در نیمه اول سال ۲۰۱۹ رو به کاهش خواهد گذاشت.
تبلیغات

در چند روز اخیر قیمت بیت‌ کوین در محدود ۳۴۰۰ دلار تا ۳۶۰۰ دلار بالا و پایین شده است. ارزش بازار رمز ارزها به ۲ میلیارد دلار رسیده و قیمت برخی از رمز ارزها مانند بیت‌کوین، EOS و اتریوم نسبت به دلار حدود یک تا سه درصد رشد داشته‌اند.

چرا بیت‌ کوین همچنان آسیب‌پذیر است؟

درحالی‌که قیمت بیت‌کوین دربرابر کاهش به زیر ۳ هزار دلار مقاومت می‌کند، اما معامله‌گران به‌طور کلی موافقند که غلبه‌ی رمز ارزها در بازار همچنان دشوار و آسیب‌پذیر است.

تحلیل‌گر فنی رمز ارزها DonAlt معتقد است که اگر قیمت بیت‌کوین نتواند بالاتر از ۳٫۵۰۰ دلار باقی بماند، به‌سرعت به قیمت ۲ هزار دلار خواهد رسید.

قیمت بیت‌کوین در حال حاضر بعد از کاهش قابل ملاحظه‌ی خود در مدت اخیر، ثابت باقی مانده است. به‌دلیل ثابت ماندن قیمت و عدم افزایش، بسیاری از سرمایه‌گذاران از خرید بیت‌کوین خودداری می‌کنند. اگر روند رشد قیمت متوقف شود و از ۳۵۰۰ دلار کمتر شود، انتظار دارم که به‌سرعت به ۲ هزار دلار برسد. اما اگر بالاتر از ۴ هزار دلار برسد، در همین محدوده باقی خواهد ماند.

قیمت بیت‌کوین همچنان بالای ۳ هزار دلار است، اما اگر بتواند به بالای ۴ هزار دلار برسد، براساس عملکرد گذشته خود و ثابت ماندن سایر دارایی‌های کریپتو، بعید است که در کوتاه‌مدت بتواند رشد بسیار زیادی داشته باشد. این موضوع را می‌توان در مسیر تمامی بازار رمز ارزها مشاهده کرد.

یکی از معامله‌گران بیت‌کوین با نام مستعار Mayne توضیح می‌دهد که به‌دلیل رد کردن سطح مقاومت، روند قیمت بیت‌کوین در آینده نزولی خواهد بود.

برخلاف بسیاری از معامله‌گران، Mayne می‌‌گوید که قیمت بیت‌کوین قادر به ماندن در سطح فعلی خود نیست و می‌تواند در مدت بسیار کوتاهی به زیر ۳ هزار دلار کاهش پیدا کند. او می‌گوید:

انتظار می‌رفت که سطح صعودی قیمت ادامه پیدا کند و موجب افزایش قیمت شود، اما در حال حاضر این سطح عالی به نظر نمی‌رسد. در مقابل به نظر می‌رسد که سطح سقوط قیمت ادامه پیدا کند. می‌توان امیدوارانه از افزایش قیمت بسیار زیاد و رکوردشکنی صحبت کرد اما واقعیت ماجرا چیز دیگری است. همان‌طور که قبلا گفته‌ام، اگر میزان قیمت بیت‌کوین از قیمت فعلی کمتر شود به نظر من در کوتاه‌مدت با کاهش قیمت زیادی مواجه خواهیم شد.

کاتالیزورهای بزرگ وارد می‌شوند

باتوجه‌به اخباری که منتشر شده، قرار است تا Nasdaq در فصل پیش­رو بیت‌کوین را به بازار خود اضافه کند. همچنین شرکت Fidelity که چهارمین مجموعه بزرگ فعال در عرصه مدیریت دارایی است، تصمیم دارد در ماه مارس سرمایه‌گذاری بیت‌کوین را آغاز کند. با این شرایط می‌توان پیش‌بینی کرد که این اقدامات به‌عنوان کاتالیزور عمل کرده و تغییرات مثبتی در بازار بیت‌کوین ایجاد خواهند کرد.

در زمان صعود قیمت‌های بازار (بازار گاوی) رمز ارزها آرام و بدون سروصدا بودند. در آن شرایط وسایل و ابزاری برای سرمایه‌گذاری وجود داشت که موجب ادامه روند رشد قیمت‌ها می‌شد. اما در حال حاضر این شرایط کاملا تغییر کرده است و آنچه که به‌عنوان انرژی محرکه در بازار رمز ارزها بود، دیگر وجود ندارد.

البته با حضور موسسات مالی بزرگ که نقش مهمی در بازار جهانی دارند، می‌توان منتظر اتفاقی خوب بود، چراکه این موسسات موجب افزایش اطمینان سرمایه‌گذاران و روند روبه رشد رمز ارزها در مدت بلند خواهند شد.

به‌دنبال کاهش ۸۵ درصدی قیمت رمز ارزها، واکنش‌ها نسبت به این فناوری خوشبینانه نیست.

وینی لینگهام مدیر شرکت Multicoin Capital گفته است که اگر شرکت‌ها و پروژه‌های مبتنی بر بلاک‌چین در طول چند ماه آینده رقابت‌ با یکدیگر را ادامه‌ بدهند، زمستان کریپتو به زمستان هسته‌ای (بد از بدتر) تبدیل خواهد شد.

تلاش‌هایی که از سوی Nasdaq ،Fidelity و دیگران صورت می‌گیرد، به منظور تقویت زیرساخت‌های رمز ارزها است. همچنین این اقدامات موجب می‌شود تا سرمایه‌گذاران رسمی باور کنند که رمز ارزها یک هوس زودگذر نیستند.

جف اسپرچر، رئیس هیئت مدیره بازار بورس نیویورک معتقد است که دارایی‌های کریپتو ازبین نخواهند رفت، او تاکید می‌کند که بیت‌کوین از بازار خرسی (بازار که در آن قیمت‌ها مدام سقوط می‌کنند) فعلی به سلامت خارج خواهد شد.

بااین‌حال بیشتر تحلیل‌گران باور دارند که روند سقوط قیمت بیت‌کوین و سایر رمز ارزها در طول دو فصل اول سال ۲۰۱۹ ادامه خواهد یافت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات