گوشی هوشمند Fxtec Pro1 معرفی شد؛ صفحه کلید کشویی QWERTY و قیمت ۶۴۹ دلار

پنج‌شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۰
مطالعه 6 دقیقه
گوشی هوشمند Fxtec Pro1 با قیمت مناسب ۶۴۹ دلاری و صفحه کلید فیزیکی کشویی QWERTY در کنگره جهانی موبایل معرفی شد.
تبلیغات

در روزهای گذشته و در جریان کنگره جهانی موبایل، اخبار مختلفی در مورد دستگاه‌های تاشدنی و گوشی‌‌های هوشمند انعطاف‌پذیر منتشر شده است. به‌نظر می‌رسد طراحی دستگاه‌هایی با فرم‌فکتورهای جدید تبدیل به یکی از موضوعات مورد توجه سازندگان گوشی‌های هوشمند شده است.

هفته‌ی‌ گذشته گلکسی فولد، گوشی تاشدنی سامسونگ معرفی شد. اواسط آذرماه خبری منتشر شد مبنی بر اینکه اوپو تلفن تاشدنی خود را در MWC 2019 رونمایی می‌کند. اما تنها تصویر گوشی تاشدنی اوپو توسط قائم مقام این شرکت منتشر شد و نمونه‌ی اولیه‌ی گوشی تاشدنی در کنگره جهانی موبایل به‌نمایش گذاشته شد. 

Fxtec Pro1

درکنار اخبار مختلفی که در مورد گوشی هوشمند تاشدنی مطرح می‌شود، یک شرکت انگلیسی، با دست پر در کنگره‌ جهانی موبایل حضور پیدا کرد و گوشی هوشمند خود را با فرم‌فکتوری جدید معرفی کرد. شرکت Fxtec (یا به‌صورت F(x)tec)‌ گوشی اندرویدی Pro1 را با اپلیکیشن‌ها و مشخصات یک دستگاه مدرن امروزی رونمایی کرد. گوشی هوشمند Fxtec Pro1 با صفحه کلید کشویی QWERTY از نظر طراحی ظاهری تفاوت فاحشی با سایر گوشی‌های هوشمند بازار دارد.

در حال حاضر تعداد گوشی‌های هوشمند اندرویدی انگشت‌شماری با صفحه کلید فیزیکی به بازار عرضه می‌شوند. صفحه کلید کشویی Fxtec به‌گونه‌ای طراحی شده که وقتی کاربر قصد استفاده از کیبورد را دارد و نمایشگر با به سمت عقب حرکت می‌دهد تا به کیبورد دسترسی داشته باشد، طراحی دستگاه به‌گونه‌ای است که گویی یک لپ‌تاپ مینیاتوری کوچک در دست گرفته است.

نمایشگر دستگاه در حالتی که کیبورد دستگاه در دسترس قرار دارد، زاویه‌ی کوچکی با صفحه کلید ایجاد می‌کند. جالب است بدانید صفحه کلید این گوشی هوشمند از تمامی کلیدهای یک کیبورد معمولی از جمله Ctrl، Shift، Caps، ESC، Del و تمامی کلیدهایی که در ردیف بالا معمولا روی کیبوردها قرار داده می‌شود، بهره می‌برد. کاربران به‌راحتی می‌توانند با استفاده از کلیدهای جهت‌دار و ضربه‌زدن روی کلید Enter، در صفحه‌ی اصلی وارد اپلیکیشن مورد نظر خود شوند. 

طراحی متفاوت گوشی هوشمند Fxtec

شاید به‌نظر برسد که طراحی ظاهری Pro1 آنقدرها هم حیرت‌انگیز نیست و بیشتر کاربران را به‌ یاد طراحی گوشی‌های قدیمی‌تر می‌اندازد. اما نباید فراموش کنیم که اصولا کاربران به طراحی‌های متفاوت توجه نشان می‌دهند و اگر طراحی هم متفاوت باشد و هم آن‌ها را به یاد نوستالژی‌های قدیمی بیاندازد، اتفاقا از چنین طرح‌هایی استقبال هم می‌کنند.

بی‌شک فراموش نکرده‌اید که HMD Global، همین استراتژی را برای احیای گوشی‌های نوستالژیک و قدیمی خود از جمله نوکیا ۳۳۱۰ پیاده‌سازی کرد. بلک‌بری که اکنون شرکت تی‌سی‌ال مالک آن است نیز، پیش از این گوشی‌های هوشمندی با صفحه کلید فیزیکی به بازار عرضه کرد؛ البته صفحه کلید گوشی‌های بلک‌بری به‌صورت پرتره طراحی شده بود ولی شرکت انگلیسی طراحی لنداسکیپ را برگزید.

در سال ۲۰۱۷ میلادی نیز سامسونگ برای گوشی هوشمند گلکسی اس ۸ پلاس کاور کیبورد فیزیکی QWERTY را معرفی کرد. شیائومی نیز ماه گذشته از اولین گوشی هوشمند با طراحی کشویی رونمایی کرد. در طول سال گذشته‌ی میلادی، دستگاه‌هایی با طراحی ساده و مینیمالیستی به بازار عرضه شدند. دستگاه‌هایی که باعث می‌شوند کاربران بتواند به‌شکلی ساده با یکدیگر در ارتباط باشند. دستگاه‌های با طراحی‌های مینیمالیستی با اهداف مختلفی به بازار عرضه می‌شوند.

گوشی هوشمند Fxtec Pro1 نیز نه‌تنها از نظر صفحه کلید کشویی طراحی متفاوتی دارد، بلکه با دقت در تصاویر مربوط‌به این دستگاه متوجه می‌شوید که دکمه‌ی شاتر دوربین در قسمت جانبی دستگاه قرار گرفته است. این گوشی هوشمند با جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری به بازار عرضه خواهد شد.

ادریان لی‌مو، هم‌بنیانگذار و رئیس هیئت مدیره‌ی شرکت Fxtec در گفتگویی باVentureBeat اعلام کرد:

گوشی هوشمند پرو وان، دستگاهی مدرن و امروزی است که در طراحی آن از طرح‌های قدیمی استفاده شده است.

گوشی هوشمند پرو وان از نمایشگر ۵.۹۹ اینچی امولد با رزولوشن ۲۱۶۰ در ۱۰۸۰ پیکسل FHD+، تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام، حافظه‌ی رم ۶ گیگابایتی و حافظه‌ی داخلی ۱۲۸ گیگابایتی بهره می‌برد. پرو وان با دوربین دوگانه‌ی ۱۲ مگاپیکسلی و ۵ مگاپیکسلی در پنل پشتی، به‌علاوه‌ی دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی با باتری ۳۲۰۰ میلی‌آمپرساعتی و حسگر اثر انگشت جانبی به بازار عرضه خواهد شد. 

Fxtec Pro1

گوشی‌های هوشمند تاشدنی و گوشی‌های هوشمند با صفحه کلید کشویی 

در برهه‌ی زمانی‌که اخبار مختلفی در مورد گوشی‌های هوشمند تاشدنی منتشر می‌شود، شاید معرفی دستگاهی با صفحه کلید فیزیکی کمی عجیب به‌نظر برسد. اما لی‌مو چینگ معتقد است که کاربران به هر دو مدل طراحی توجه نشان می‌دهند و تقاضای خرید آن‌ها را خواهند داشت. لی‌مو چینگ در ادامه‌ی صحبت‌های خود گفت: 

به نظر من، گوشی‌های هوشمند تاشدنی نشان می‌دهند که علایق کاربران بازار تغییر کرده است و کاربران از گوشی‌های هوشمندی که تنها از یک نمایشگر مسطح تشکیل شده باشد، خسته شده‌اند. ما نیز قصد داریم گزینه‌ی دیگری در اختیار کاربران قرار دهیم تا جایگزین گوشی‌هایی با طراحی ساده باشد. ما گزینه‌های مختلفی را بررسی کردیم و به این نتیجه رسیدیم دستگاهی به بازار معرفی کنیم که وقتی کاربر آن را در دست می‌گیرد، از کار کردن با گوشی هوشمند خود لذت ببرد.

از نگاه کاربران، طراحی گوشی هوشمندFxtec Pro1 نشان می‌دهد که طراحان آن با اشتیاق فراوان آن را طراحی کرده‌اند. اما آیا باید به این نتیجه برسیم که شرکت انگلیسی در طراحی دستگاه جدید خود به تقاضای بازار و علایق کاربران توجه چندانی نشان نداده است. قطعا شرکت سازنده‌ی گوشی هوشمند پرو وان نیز می‌داند دستگاهی به بازار معرفی کرده که نمی‌تواند با پرچمداری همچون گلکسی اس ۱۰ به رقابت بپردازد، ولی تلاش خود را کرده تا دستگاهی با قابلیت‌های خوب معرفی کند. لی‌مو چینگ در ادامه‌ گفت: 

گوشی هوشمند پرو وان دستگاهی متفاوت است. طی دو سال گذشته شاهد معرفی دستگاه‌های متفاوت به بازار بوده‌ایم. ما در مورد محصول جدید خود واقع‌بین هستیم.
Fxtec Pro1

سال گذشته‌ی میلادی نیز در جریان نمایشگاه CES، شاهد معرفی چند مدل گوشی‌های هوشمند متفاوت بودیم. گوشی هوشمند پرو وان نیز یکی از گوشی‌های متفاوت معرفی‌شده در کنگره جهانی موبایل است. پیش‌تر نیز شاهد معرفی صفحه کلید کشویی ۹۹ دلاری موتو مد بودیم که توسط Livermorium تولید شده بود و مناسب استفاده در گوشی‌های موتورولا طراحی شده بود.

البته باید درنظر داشته باشیم که معرفی محصولات سخت‌افزاری با طراحی جدید و متفاوت، می‌تواند برای شرکت‌های سازنده گران تمام شود. چون هنوز این اطمینان وجود ندارد که کاربران نسبت به محصولات با طراحی جدید چه واکنشی نشان می‌دهند و از خرید چنین دستگاه‌هایی استقبال خواهند کرد یا خیر.

سیستم پیش سفارش گوشی هوشمند Fxtec ازطریق وبسایت این شرکت آغاز شده است و شرکت قصد دارد تنها براساس تقاضا و نیاز کاربران گوشی هوشمند تولید کند. در اصل برای تولید گوشی هوشمند خود سرمایه‌گذاری نکرده است، بلکه باتوجه به تقاضای بازار محصول خود را تولید می‌‌کند. شرکت انگلیسی قبل از تحویل دستگاه به مشتری، پولی از آن‌ها دریافت نخواهد کرد.

در مورد قیمت گوشی نیز شایان ذکر است که علاقه‌مندان می‌توانند ازطریق وبسایت شرکت گوشی هوشمند Fxtec Pro1 را پیش سفارش بدهند و انتظار می‌رود از ژوئیه ۲۰۱۹ میلادی این دستگاه به بازار عرضه شود. انتظار می‌رود گوشی هوشمند پرو وان با قیمت ۶۴۹ دلار به‌فروش برسد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات