اسنپ تریپ مورد حملات DDOS قرار گرفت

سه‌شنبه ۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
به‌گفته‌ی رسمی مدیران اسنپ‌تریپ، این سرویس بازهم با حملات DDoS مواجه شد تا وب‌سایتش برای دقایقی از دسترس خارج شود.
تبلیغات

با نزدیک‌شدن به ایام نوروز و افزایش تقاضای مردم برای سفر و رزرو هتل، رقابت برای کسب سهم بیشتری از سفرهای مردمی افزایش یافته است. این درحالی است که به‌گفته‌ی مدیران اسنپ‌تریپ، سرور‌های این سرویس ارائه‌ی خدمات گردشگری و مسافری با حملات DDoS مواجه شد؛ به‌همین‌دلیل، اختلالات متعددی تجربه کرده است. درواقع، حملات DDoS به ارسال حجم زیادی از تقاضاهای کاذب به سرور‌های وب‌سایت می‌گویند که هکرها و با هدف از دسترس خارج‌کردن سرویس برای کاربران انجام می‌دهند. 

به‌گفته‌ی مدیران سرویس اسنپ‌تریپ، باتوجه‌به کاهش سفرهای خارجی و افزایش نیاز و تقاضای مردم برای سفر داخلی، این سرویس از چندی پیش برای روزهای منتهی به سال برنامه‌ریزی کرده تا نیازهای مسافران داخلی را به بهترین شکل تأمین کند. بااین‌حال، حملات DDoS برای دقایقی باعث ایجاد اختلال در وب‌سایت اسنپ‌تریپ شد.

حسن منفرد، مدیر ارشد فنی اسنپ‌تریپ، دراین‌باره گفت:

در ۸ ماه گذشته، دومین‌بار است که با حملات گسترده DDos روی سرورهای اسنپ‌تریپ مواجه شده‌ایم که برای دقایقی به ایجاد اختلالاتی در فرایند خدمات‌رسانی به کاربرانمان منجر شد. تیم فنی اسنپ‌تریپ با همکاری مرکز ماهر تمام تلاشش را برای مقابله با این حملات به کار بسته و در‌حال‌پیگیری برای به‌حداقل‌رساندن آثار مخرب این اتفاق بر فرایند خدمات‌رسانی به مشتریان است.

هنوز نظری درباره‌ی منبع یا منابع حملات اخیر اعلام نشده؛ با وجود این حملات، مدیران اسنپ‌تریپ از ادامه‌ی روند سرویس‌دهی خود خبر دادند.

اکوسیستم استارتاپی کشور در‌حال ساخت و تکمیل چرخه‌ای خودجوش برای ایجاد اشتغال و پیشرفت تکنولوژی و افزایش رفاه مردم است و با وجود موانع و تحریم‌های زیاد پیش‌ رو، فعالیت خود را با سرعت مناسب و رو‌به‌رشدی ادامه می‌دهد. بااین‌حال متأسفانه در ماه‌های گذشته، موانع و حملات این‌چنینی زیادی به کسب‌و‌کارهای داخلی این روزها را شاهد هستیم که حملات DDoS فقط برخی از آن‌ها را تشکیل می‌دهند. اعمال قوانین جدید و فشار‌های گسترده از دیگر موانع موجود بر پیشرفت و فعالیت استارتاپ‌ها است.

نتایج این حمله‌ها بر استارتاپ‌های داخلی، نه‌تنها سبب متضررشدن و ایجاد مشکل برای کسب‌و‌کارهای آنلاین و استارتاپ‌ها می‌شود؛ بلکه در مقیاس بزرگ‌تر، بر شرایط کسب‌و‌کار و اقتصادی کشور نیز تأثیرات مخربی خواهد گذاشت. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات