فورد فیستا R2 مسابقات رالی قهرمانی جهان رونمایی شد

یک‌شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵
مطالعه 3 دقیقه
فورد برای مدل فیستا رالی ۲۰۱۹ پیشرانه‌ی یک لیتری از سری اکوبوست در نظر گرفته است که می‌تواند ۲۰۰ اسب‌بخار قدرت تولید کند.
تبلیغات

بخش خودروهای مسابقه‌ای فورد که M-Sport نام دارد، مدل کاملا جدیدی از فورد فیستا رالی با نام فیستا R2 رونمایی کرده است. این خودرو اولین مدلی است که طبق استانداردهای جدید FIA برای مسابقات Junior WRC ساخته شده است. از سوی دیگر فیستا R2 اولین خودرویی نیز هست که به‌طور کامل توسط واحد M-Sport توسعه یافته و ساخته شده است. ساخت این مدل در تاسیسات M-Sport لهستان انجام شد.

مدل رالی R2 براساس خودروی جاده‌ای فورد فیستا ST ساخته شده است. در این خودرو تغییراتی گسترده اعمال شده تا هم توانایی‌های حرکتی آن افزایش پیدا کند و هم دوام و مقاومت خودرو در شرایط سخت بهتر شود. تغییرات در این مدل آنقدر گسترده هستند که کمترین شباهتی بین این مدل و نسل قبلی می‌توانید پیدا کنید چون این بار متخصصان M-Sport در ساخت مدل R2 نگاهی هم به دیگر خودروی رالی فورد یعنی مدل فیستا WRC داشته‌اند.

200-HP Fiesta R2

اصلی‌ترین بهینه‌سازی‌های انجام‌شده در این مدل در بخش‌های پیشرانه، جعبه‌دنده و سیستم تعلیق اعمال شده‌اند. پیشرانه‌ی توربوشارژردار اکوبوست این R2 دارای حجم موتور یک لیتر است. این پیشرانه‌ی ۳ سیلندر توانایی تولید ۲۰۰ اسب‌بخار قدرت را در دور موتور ۶۵۰۰ دور بر دقیقه دارد که چنین قدرتی با قدرت موتور ۱.۵ لیتری فورد فیستا ST برابری می‌کند. حداکثر گشتاور تولیدی این پیشرانه نیز به ۲۹۰ نیوتون‌متر در ۴۰۰۰ دور بر دقیقه می‌رسد. برای انتقال نیرو به چرخ‌ها نیز از یک جعبه‌دنده‌ی ۵ سرعته‌ی سکوئنشال ساخت Sadev درکنار دیفرانسیل‌ لغزش محدود بهره‌گیری شده است.

200-HP Fiesta R2

در مرحله‌ی بعدی به سیستم تعلیق فورد فیستا R2 می‌رسیم؛ جایی که از کمک فنرهای تنظیم شونده‌ی اسپرت در جلو و عقب استفاده شده است. فنرها نیز ساخت شرکت Eibach هستند و امکان تنظیم آن‌ها در دو حالت نرم و سخت وجود دارد. یک میل تعادل آنتی رول‌بار نیز به‌صورت آپشن عرضه می‌شود که می‌تواند تنظیمات بیشتری را در اختیار راننده قرار دهد.

قدرت ترمزگیری بالای R2 توسط سیستم ترمز مسابقه‌ای Alcon تأمین می‌شود که از دیسک‌های ترمز خنک‌شونده‌ی AP Racing در جلو و دیسک معمولی Alcon در عقب تشکیل شده است. بخش M-Sport در حال حاضر شروع به گرفتن سفارشات برای فیستا R2 کرده است و در فصل جدید مسابقات Junior WRC  این خودرو را خواهیم دید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات