رالی خودروهای برقی با نام Extreme E معرفی شد

شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
سری مسابقات اکستریم E‌، جدیدترین رویداد موتوراسپرت، از ابتدای سال ۲۰۲۱ بین خودروهای شاسی‌بلند برقی برگزار خواهد شد.
تبلیغات

در جهان، دو گروه وجود دارند: گروهی که بر روزهای خوب گذشته حسرت می‌خورند و گروهی که دارایی‌های فعلی خود را با آغوش باز می‌پذیرند. بیایید اینجا خیلی ادبی و عمیق صحبت نکنیم؛ مخصوصا که قصد داریم درباره‌ی سری جدیدی از مسابقات موتوراسپرت حرف بزنیم. این سری جدید «اکستریم ای» (Extreme E) نام دارد و به‌عنوان مفهومی ورزشی و تفریحی توصیف شده است. در سری اکستریم E رقابت خودروهای شاسی‌بلند برقی در نقاط دورافتاده از کره‌ی زمین را شاهد خواهیم بود که تمرکز آن‌ها بیشتر بر توانایی‌های خودروِ الکتریکی و اثرهای تغییرات آب‌وهوایی در محل‌های مختلف است. 

اولین فصل از سری مسابقات اکستریم E در ابتدای سال ۲۰۲۱ (دی۱۳۹۹) آغاز خواهد شد. این فصل پنج رویداد را شامل می‌شود که در آن‌ها خودروهای الکتریکی شاسی‌بلند به قطب شمال، کوه‌های هیمالیا، صحرای بزرگ آفریقا، جنگل‌های بارانی آمازون و مجموعه‌ای از جزایر اقیانوس هند سفر می‌کنند.

این سری از مسابقات با مشارکت و همکاری فرمول E برگزار خواهد شد و قالب آن به‌صورت دوره‌ای شامل دو گروه ۶ تیمی است. تیم‌ها با همدیگر رقابت می‌کنند و چهار تیم به مرحله‌ی نهایی راه می‌یابند و در این مرحله‌، در مسیر بین ۶ تا ۱۰ کیلومتری رقابت می‌کنند.

Extreme E / اکستریم E

این پروژه را افراد حاضر در عکس بالا به ترتیب از چپ به راست، گیل دی‌فران، راننده‌ی مسابقه‌ای و مدیر پروژه، الخاندرو آگگ، مدیر فرمول E، دیوید دی‌روچیلد فعال محیط زیست طبیعت‌گرد و فیشر استیونز، برنده‌ی جایزه‌ی اسکار هدایت می‌کنند. استیونز که تازه ساخت مستندی درباره‌ی مسابقات فرمول E را به‌پایان برده، قصد دارد سری مسابقات اکستریم E را در قالب سریال تلویزیونی و مستند ورزشی روی آنتن ببرد. این مستند در هر قسمت، رویدادهای مسابقه و مسائل زیست‌محیطی مناطق محل برگزاری را روایت می‌کند. استیونز این مستند ورزشی را با نام «سیاره آبی به داکار می‌رسد»، توصیف کرده است.

طبق گفته‌های دست‌اندرکاران تیم‌های حاضر در مسابقات، روی کشتی سابق سنت‌هلنا متعلق به شرکت پستی بریتانیایی رویال‌میل (Royal Mail) گاراژ سیار خواهند داشت. به‌نظر می‌رسد از این کشتی برای حمل‌ونقل تیم‌ها به مناطق مختلف استفاده شود. 

Extreme E / اکستریم E

در آینده، اطلاعات بیشتری از سری مسابقات اکستریم E برای علاقه‌مندان به خودروهای برقی شاسی‌بلند در زومیت منتشر خواهد شد. درحالی‌که مسابقات فرمول E هنوز در‌حال‌رشد است، از دیدگاه شما، این سری مسابقات می‌تواند همانند فرمول یک جای خود را در میان علاقه‌مندان به اتومبیل‌رانی بازکند؟

دانلود      360P      720P

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات