سونی معرفی اکسپریا XZ4 در کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۹ را به‌طور تلویحی تأیید کرد

دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
حدود یک هفته تا آغاز رسمی کنگره‌ی جهانی موبایل ۲۰۱۹ بارسلونا باقی مانده و سونی به‌صورت تلویحی معرفی اکسپریا XZ4 را در آن تأیید کرده است.
تبلیغات

درحالی‌که سامسونگ برای رونمایی خانواده‌ی گلکسی اس ۱۰ و البته دستگاه موردانتظار تاشدنی‌اش با نام غیررسمی گلکسی فولد در رویداد ویژه‌ی یکم اسفندماه آماده می‌شود، شرکت‌های دیگر از همین‌ حالا برخی برنامه‌های آینده‌ی خود را اعلام کرده‌اند.

از یک سو، شیائومی قصد دارد در ساعات منتهی به آغاز مراسم گلکسی آنپکد ۲۰۱۹، جدیدترین پرچم‌دارش، یعنی می ۹ را معرفی کند و از طرف دیگر طبق اعلام رسمی، هواوی برنامه‌ای برای معرفی P30 در کنگره‌ی جهانی موبایل امسال ندارد و ماه آینده، این گوشی را در رویدادی دیگر رونمایی خواهد کرد. 

بسیاری از شرکت‌ها در پی آن هستند تا با معرفی محصولات مرتبط‌با فناوری 5G و البته محصولات تاشدنی، توجهات را در کنگره‌ی جهانی موبایل امسال به‌خود جلب کنند. با وجود کاهش محبوبیت گوشی‌های سونی در چند سال اخیر، ظاهرا این شرکت خودش را برای نمایشی قدرتمند در MWC 2019 آماده می‌کند و قصد دارد گوشی جدید اکسپریا ایکس‌زد ۴ را به‌نمایش بگذارد.

سونی اخیرا تیزری کوتاه در توییتر منتشر کرده که در آن، به‌صورت مستقیم به اکسپریا ایکس‌زد ۴ اشاره نمی‌کند؛ اما کاملا مشخص است این شرکت برنامه‌های ویژه‌ای برای معرفی این گوشی در همایش پیش‌ رو دارد. براساس آنچه از این تیزر و کپشن آن در توییتر مشخص است، پرچم‌دار بعدی سونی قرار است دستگاهی بسیار کشیده باشد. طبق ادعای این شرکت، این گوشی می‌تواند «چشم‌اندازی جدید» برای کاربرانش ترسیم کند. 

پیش‌تر انتشار چندین رندر و حتی تصاویر واقعی از گوشی Sony Xperia XZ4 را شاهد بوده‌ایم و با درنظر‌گرفتن تیزر جدید، معرفی زودهنگام این دستگاه در MWC 2019 کاملا منطقی و قطعی به‌نظر می‌رسد. گفتنی است طبق اطلاعات غیررسمی، این پرچم‌دار به‌ نمایشگری با نسبت تصویر نامعمول ۲۱:۹ مجهز خواهد شد.

فراموش نکنید اکسپریا ایکس‌زد ۴، تنها دستگاه سونی برای کنگره‌ی جهانی موبایل ۲۰۱۹ نیست. طبق گزارش‌های اخیر، این شرکت چندین دستگاه اندرویدی جدید برای رونمایی دارد. با همه‌ی این‌ها، شکی نداریم XZ4 قرار است مهم‌ترین محصول سونی برای MWC باشد. کنفرانس اختصاصی این شرکت در ۲۵‌فوریه‌ی‌۲۰۱۹ (برابر با ۶‌اسفند‌۱۳۹۷) ساعت ۱۱:۱۵ به‌وقت تهران برگزار خواهد شد. 

نمایشگر کشیده‌ی اکسپریا ایکس‌زد ۴ با نسبت تصویر ۲۱:۹ در‌مقایسه‌با نمایشگر گوشی‌های اکسپریا ایکس‌زد ۲ پریمیوم و اکسپریا ایکس‌زد ۳ به‌ترتیب با نسبت تصویر ۱۶:۹ و ۱۸:۹ در نگاه اول، می‌تواند علاقه‌مندان گوشی‌های دارای نمایشگر بزرگ را مجذوب کند. یکی از مواردی که در رندرهای اخیر XZ4 حسابی توی ذوق می‌زند، حاشیه‌ی زیاد بالا و پایین نمایشگر است. این موضوعی است که حتی صدای طرفداران سونی را هم درآورده و اعتراض‌هایی به‌دنبال داشته است. 

تاکنون، هیچ‌ شایعه‌ای مبنی بر پشتیبانی‌کردن اکسپریا ایکس‌زد ۴ یا دیگر گوشی‌های جدید سونی از فناوری 5G منتشر نشده است و ما هم فکر نمی‌کنیم چنین اتفاقی رخ دهد. درضمن، فعلا چیزی درباره‌ی قیمت گوشی جدید سونی نمی‌دانیم. 

دیدگاه شما کاربران محترم زومیت درباره‌ی این موضوع چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات