مک بوک پرو ۱۶ اینچی و مانیتور ۳۲ اینچی 6K اپل سال جاری میلادی معرفی می‌‌شوند

دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
اپل قصد دارد مک‌بوک‌ پرو جدید با نمایشگر ۱۶ اینچی و نمایشگر ۳۲ اینچی با رزولوشن 6K را سال ۲۰۱۹ میلادی به بازار عرضه کند.
تبلیغات

اپل در سال جدید میلادی، برنامه‌های مختلفی را دنبال می‌کند. کوپرتینونشین‌ها قصد دارند در سال ۲۰۱۹ میلادی، طراحی‌ مک‌بوک‌پروهای جدید را کاملا عوض کنند.

مینگ‌چی‌کو، تحلیلگر اپل در یادداشتی تحقیقاتی به این موضوع اشاره کرده است. براساس گزارش منتشرشده، انتظار می‌رود سری جدید مک‌ بوک پرو اپل با نمایشگر ۱۶ و ۱۶.۵ اینچی به بازار عرضه شوند. چنین ابعادی باعث می‌شود مک‌بوک‌پروهای جدید نمایشگری تقریبا هم‌اندازه با نمایشگر لپ‌ تاپ‌ مک ۱۷ اینچی سال ۲۰۱۲ میلادی داشته باشند.

همچنین مینگ‌چی‌ کو در گزارش خود اعلام کرده که در سری محصولات جدید اپل ممکن است شاهد مک‌ بوک پرو با نمایشگر ۱۳ اینچی و حافظه‌ی رم ۳۲ گیگابایتی نیز باشیم. در حال حاضر تنها مک بوک پرو ۱۵ اینچی می‌تواند از چنین ظرفیت حافظه‌ی رم بهره ببرد.

طراحی کاملا جدید مک‌بوک‌پرو واقعا هیجان‌انگیز است. اپل اولین‌بار و در اواخر سال ۲۰۱۶ میلادی، مک بوک پرو جدیدش را با نوار لمسی اولد معرفی کرد و آن را تاچ‌بار نامید که در قسمت بالای کیبورد مک‌بوک‌پرو جدید اضافه شده بود. در آن زمان، بیش از چهار سال از معرفی نمایشگرهای رتینا می‌گذشت.

طراحی مک‌بوک‌های جدید با انتقاداتی همراه بود که بیشترین آن‌ها معطوف به کیبورد مک‌بوک‌های جدید بود که هم از نظر تجربه‌ی کاربری و هم از نظر عملکرد بسیار ناکارآمد بود. هرچند اپل پس از مطرح شدن انتقادات و مشخص شدن مشکلات کیبورد اقدام به بهبود این ماژول کرد، اما بهبود این ماژول مستلزم تغییراتی کلی و ارائه‌ی یک راهکار مدون است.

مینگ‌چی کو معتقد است که مک‌بوک پرو جدید که کاربران مدت زمان زیادی منتظر رونمایی آن بوده‌اند، المان‌هایی دارد که به‌راحتی ارتقا پیدا می‌کنند و اپل نیز پیش از این در مورد این موضوع توضیحاتی ارائه کرده بود. مینگ‌چی‌کو، در ادامه‌ی گزارش خود اطلاعاتی در مورد مانیتور اپل نیز ارائه کرد.

با معرفی این مانیتور، کوپرتینونشین‌ها مجددا در بازار نمایشگرهای حرفه‌ای حرفی برای گفتن خواهند داشت. انتظار می‌رود اپل نمایشگر ۳۱.۶ اینچی 6K را با به‌کارگیری LED برای نور پس‌زمینه به بازار معرفی کند. اپل در سال ۲۰۱۶ میلادی ساخت نمایشگرهای تاندربولت خود را متوقف کرد. در نتیجه در حال حاضر، بهترین گزینه برای صاحبان مدرن‌ترین سیستم مک، استفاده از نمایشگر ۲۷اینچی UltraFine 5K ال‌ جی است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات