نام و لوگو کمتر از آنچه فکر می‌کنید، اهمیت دارد

دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
برند و لوگوِ کسب‌وکار در طول زمان تغییر خواهد کرد؛ بنابراین نگرانی زیادی بابت کامل‌بودن آن قبل از شروع کسب‌وکارتان نداشته باشید.
تبلیغات

شاید غیرمعقول به‌نظر برسد به‌عنوان متخصصی درزمینه‌ی برندینگ نباید خیلی به نام و لوگوخود اهمیت بدهید. شرکت شما در طول زمان تکامل پیدا می‌کند و براساس سلیقه‌ی مصرف‌کننده تغییر خواهد کرد. در بسیاری از مواقع، ممکن است وضعیتی پیش بیاید که مجبور شوید برندجدیدی انتخاب کنید؛ بنابراین، از وسواس زیاد درباره‌ی برند و لوگوِ خود خودداری کنید. در هفته‌ی گذشته، بازسازی برند تعداد زیادی از شرکت‌های فناوری را شاهد بودیم.

 برند شما تغییر خواهد کرد

اخیرا برند Slidely به Promo.com تغییر برند داده است. این پلتفرم ایجاد آثار دیداری به‌عنوان سرویس ساخت ویدئو در سال ۲۰۱۶ آغاز به‌کار کرد و با رشد کسب‌وکار و افزایش محبوبیت واژه‌ی Promo بر سر زبان‌ها افتاد. Promo.com ابتدا آدرس وب‌سایت شرکت بود؛ اما با شهرت این واژه این شرکت تصمیم گرفت نام دامنه‌ی خود را ثبت کند و اکنون نام شرکت را به Promo.com تغییر داده است. این موضوع ثابت می‌کند کسب‌وکار شما تغییر خواهد کرد و همواره انعطاف‌پذیری امری ضروری است؛ به‌ویژه زمانی‌که مصرف‌کنندگان به یک نام توجه می‌کنند.

تام مور (Tom More)، مؤسس و مدیرعامل این شرکت می‌گوید:

همان‌طورکه برنامه‌ها و چشم‌انداز‌های ما تکامل یافته و شفاف شده، کسب‌وکار ما با اهداف مهم و اساسی‌مان هم‌سو شده است. مشتریان ما فقط برای ویرایش ویدئوهای خود از پلتفرم ما استفاده نمی‌کنند؛ بلکه هدف اصلی آن‌ها پیشرفت است. تمام تلاش‌هایمان باعث شد اکنون مشتریان بسیاری ما را انتخاب کنند و این موضوع باعث پیشرفت کسب‌وکار ما شده است.

تغییر برند اتفاق ثابتی است که در بسیاری از مواقع، می‌توان آن را به‌عنوان روش در نظر گرفت. هیچ شرکتی نمی‌تواند برای صد سال بدون تطبیق با شرایط و تغییر اهداف مسیرش را ادامه دهد. به‌همین‌دلیل لازم است پس از مدتی کسب‌وکارتان را با انتظارات مشتریان تطبیق دهید و راه‌حل‌های جدیدی برای آن‌ها ارائه کنید.

لوگوِ شما تغییر خواهد کرد

هفته‌ی گذشته، Slack لوگوِ جدید خود را اعلام کرد. بدون شک کاربران در ۲۴ ساعت اول از این موضوع ناراحت شدند که نماد هشتگی را از دست دادند که به‌خوبی می‌شناختند. باوجوداین، Slack لوگوِ جدیدی معرفی کرد که کوچک و زیبا و مربوط با آینده است. اکنون، آن‌ها شرکت بزرگ با نیازهای بزرگ هستند. لوگوِ جدید آن‌ها با هدف محسوس‌پذیری بیشتر طراحی شده است.

لوگوِ ابتدایی آن‌ها از ۱۱ رنگ تشکیل شده بود و هر رنگ با زاویه‌ی ۱۸ درجه درکنار سایر رنگ‌ها قرار گرفته بود. این شرکت براساس نیازها و هدف‌های جدیدش تصمیم گرفت لوگوِ جدیدی ایجاد کند؛ به‌ویژه زمانی‌که بسیاری از شرکت‌ها از لوگوِ مشابه آن‌ها استفاده می‌کردند، ایجاد تغییری ضروری به‌نظر می‌رسید. به‌همین‌دلیل، این شرکت تصمیم گرفت برند خود را بازسازی کند، نه به این دلیل که لوگوِ قبلی بد بود؛ بلکه به این دلیل که تأثیر کافی را مانند سابق نداشت.

Uber و اینستاگرام لوگوِ خود را عوض می‌کنند و بعد از چند روز، کسی دیگر به لوگوهای آنان علاقه ندارد؛ اما همچنان از آن‌ها استفاده می‌کنیم. همین موضوع نیز برای Slack صادق است. دانستن همه‌ی این مطالب باعث می‌شود در مسیر کسب­‌وکارتان، نام و لوگوِ خود را تغییر دهید. تأثیر کسب‌وکار و میزان بهره‌وری و احساس مصرف‌کننده به آن در طول زمان شکل می‌گیرد و نیازی نیست در ابتدا همه‌چیز کامل باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات