فرمان اجرایی جدید ترامپ برای جلوگیری از فروش تجهیزات مخابراتی چینی

دوشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۴
مطالعه 1 دقیقه
دونالد ترامپ به زودی قانونی را در آمریکا وضع خواهد کرد که به موجب آن شرکت‌های آمریکایی اجازه نخواهند داشت از تجهیزات زیرساخت شبکه‌ای ساخت چین استفاده کنند.
تبلیغات

اخیراً شرکت هواوی دچار مشکلات بسیاری شده است. کشورهای زیادی در نقاط مختلف دنیا تجهیزات مرتبط با شبکه‌ که تولید شرکت هواوی است را تحریم کرده‌اند. دلیل عمده‌ی این اتفاقات یکی تلاش این شرکت برای دست‌یابی غیرقانونی به تکنولوژی صفحه نمایش‌های الماسی و دیگری زیر پاگذاشتن تحریم‌های آمریکا است. گزارش‌ها حاکی از این است که کاخ سفید در حال آماده سازی و امضای قانونی است که بر اساس آن شرکت‌های آمریکایی حق استفاده از تجهیزات مخابراتی تولید چین را ندارد. طبیعتاً یکی از شرکت‌هایی که مستقیماً هدف این قانون قرار می‌گیرد، شرکت هواوی است. 

بنابراین این گزارش، قانون مورد نظر احتمالا تا هفته‌ی آینده در کاخ سفید به تصویب برسد و در نتیجه شرکت‌های آمریکایی دیگر اجازه نخواهند داشت از تجهیزات مخابراتی ساخت چین استفاده کنند. این قانون به طور مستقیم شرکت‌های هواوی و زد تی ای (ZTE) را هدف می‌گیرد. منابع خبری اعلام کرده‌اند دولت آمریکا قصد دارد تا قبل از برگزاری کنگره‌ی جهانی موبایل که ۵ اسفند آغاز به کار می‌کند، این قانون را تصویب کند.

چند ماهی است که کاخ سفید و کنگره آمریکا قصد دارند استفاده از زیرساخت‌های مخابراتی مرتبط با شبکه ساخت چین را تحریم کنند. در ابتدا قرار بر این بود که هزینه‌ی این تحریم در بودجه‌ی دفاعی آمریکا لحاظ شود. پس از آن احزاب قانونگذار، قانون فعالیت‌های مرتبط با مخابرات، در وزارت دفاع را تعیین کردند و پس از آن کاخ سفید اقدام به آماده سازی و تصویب این قانون کرده است.

دولت آمریکا قصد دارد تنها تجهیزات زیرساخت مخابراتی شرکت‌های هواوی و زد تی ای را هدف قرار دهد تا میزان فروش گوشی تلفن همراه و تبلت در آمریکا تحت تأثیر قرار نگیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات