آیکون، کراس‌ اور کوچک جیلی، رونمایی شد

شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
جیلی، خودروساز نام‌آشنای چینی، کراس‌اوری کوچک با طراحی جعبه‌ای‌شکل رونمایی کرد. این خودرو آیکون نام دارد.
تبلیغات

جیلی سرانجام اولین تصاویر از محصول جدید خود، یعنی کراس‌اور کوچک آیکون (Icon) را منتشر کرد. همان‌طورکه در این تصاویر مشخص است، جیلی در طراحی محصول جدید از خودرو مفهومی با همین نام الهام گرفته است که در سال ۲۰۱۸ رونمایی شده بود. این مدل که در سمینار طراحی در نانجینگ چین رونمایی شده، نشان‌دهنده‌ی زبان طراحی جدید جیلی است.

geely icon

در قسمت جلو جیلی آیکون چراغ‌های دوتکه دیده می‌شود که قسمت پایینی آن در دو سمت جلوپنجره قرار گرفته‌اند. دستگیره‌ی درها نیز از نوع مخفی‌شونده هستند و روی آینه‌های جانبی نیز چراغ راهنما به‌صورت یکپارچه نصب شده است. در قسمت عقب نیز، چراغ LED به‌عنوان اصلی‌ترین امضای طراحی خودرو به‌چشم می‌خورد. درون کابین جیلی آیکون دو صفحه‌نمایش بزرگ را شاهد هستیم که یکی در نقش نشان‌دهنده‌های پشت فرمان و دیگری در نقش نمایشگر مرکزی سیستم اطلاعات و سرگرمی کاربرد دارد. سرنشینان می‌توانند در این نمایشگرها از سیستم ارتباطی جیلی با نام GKUI Geely Smart Ecosystem استفاده کنند. طرح کلی داشبورد این خودرو را می‌توان به سیتروئن C4 کاکتوس نیز شبیه دانست. 

geely icon

جیلی آیکون را روی پلتفرم BMA ساخته است که قبلا نیز خودرو دیگری به‌نام Bin Yue روی آن معرفی شده بود. جیلی این پلتفرم را در خودرو سدان Bin Rui نیز استفاده کرده است. این خودروساز چینی درباره‌ی مشخصات فنی آیکون اطلاعات زیادی منتشر نکرده است؛ ولی گفته شده این کراس‌اور از پیشرانه‌ی ۱/۵ لیتری توربو بنزینی استفاده خواهد کرد. اطلاعات مربوط به ابعاد خودرو نیز هنوز به‌طور رسمی تأیید نشده‌اند؛ ولی احتمالا طول، عرض، ارتفاع و فاصله‌ی محوری آن به‌ترتیب ۴،۳۵۰، ۱،۸۱۰، ۱،۶۱۵ و ۲،۶۴۰ میلی‌متر خواهد بود. اگر ابعاد واقعی خودرو همین اعداد باشد، باید گفت آیکون محصولی بزرگ‌تر از Bin Yue خواهد بود. 

geely icon

به‌گفته‌ی جیلی، آیکون به‌عنوان محصولی جهانی وارد بازار خواهد شد تا فرصت و تجربه‌ی جدیدی دراختیار نسل جدیدی از خریداران قرار دهد.

geely icon
geely icon
geely icon
geely icon
geely icon
geely icon
geely icon
geely icon
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات