موتورولا ریزر در دنیای واقعی دیده شد

پنج‌شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۶
مطالعه 4 دقیقه
به‌دنبال افشای رندرهای رسمی موتورولا ریزر، تصویری از این گوشی هوشمند تاشدنی در دنیای واقعی نیز فاش شده است که آن را از زاویه‌ی کناری به‌نمایش می‌گذارد.
تبلیغات

گوشی‌های هوشمند ساخته‌شده توسط موتورولا در حد گوشی‌های ساخته‌شده توسط شرکت‌هایی نظیر اپل و سامسونگ جلب‌توجه نمی‌کنند، اما نمی‌توانیم این حقیقت را انکار کنیم که گوشی تاشدنی موتورولا ریزر (Motorola RAZR) یکی از موردانتظارترین گوشی‌های هوشمند سال ۲۰۱۹ به‌شمار می‌آید. مدت‌ها است که شایعاتی را درمورد این گوشی موتورولا می‌شنویم و مدتی پیش شاهد انتشار رندرهای منتسب به آن در فضای وب بودیم. چند روز پیش در فاصله‌ی کمتر از دو هفته مانده به رونمایی رسمی موتورولا ریزر، نخستین تصویر از این گوشی در دنیای واقعی فاش شد.

با نگاهی کلی به تصویر موتورولا ریزر در دنیای واقعی و همچنین رندرهای پیشین، به این نتیجه می‌رسیم که محصول موردبحث تا حد زیادی به گوشی ریزر وی ۳ (RAZR V3) شباهت دارد که ۱۵ سال پیش در سال ۲۰۰۴ روانه‌ی بازار شده بود. البته با نگاهی دقیق‌تر می‌فهمیم که تغییرات مهمی در مدل جدید اعمال شده است تا ظاهری منحصربه‌فرد و جذاب پیدا کند. برای مثال حاشیه‌ی پایین دستگاه به‌شکل ملموسی کوچک‌تر شده است و در آن حسگر اثر انگشت دیده می‌شود. 

موتورولا ریزر / Motorola RAZR

موتورولا ریزر در دنیای واقعی

در رندرهای جدید گوشی تاشو ریزر که از سوی ایوان بلس (افشاگر معروف) منتشر شده بودند، جدیدترین محصول موتورولا را از زوایای مختلفی مشاهده کردیم. البته رندرهای ایوان بلس، تنها رندرهای فاش‌شده نبودند و رسانه‌ی MobielKopen نیز توانسته بود از طریق منابعش به رندرهای جدیدی دست پیدا کند و آن‌ها را با کاربران به‌اشتراک بگذارد. افزون بر این موارد، موتورولا دعوت‌نامه‌ی مربوط به رویداد معرفی ریزر را برای رسانه‌ی پی‌سی‌مگ ارسال کرده است که در آن، طراحی نهایی گوشی به‌چشم می‌‌خورد.

ظاهرا محصول جدید ریزر برای نمایش محتوای بصری از نمایشگر ۶/۲ اینچ OLED استفاده می‌کند؛ این نمایشگر از نوع منعطف است و می‌توان به‌لطف بهره‌مندی موتورولا ریزر از لولای بازطراحی‌شده، آن را از وسط به‌سمت داخل تا کرد. همان‌طور که می‌شد حدس زد، نمایشگر موتورولا ریزر بخش بسیار زیادی از پنل جلویی را پوشانده است و در قسمت بالایی آن بریدگی (ناچ) برای میزبانی از دوربین سلفی، اسپیکر و حسگرهای مربوطه به‌چشم می‌خورد. انتظار نداریم که موتورولا گوشی تاشدنی ریزر را به فناوری تشخیص چهره شبیه به گوشی‌های پیکسل ۴ گوگل و آیفون ۱۱ اپل مجهز کند. 

افزون بر نمایشگر اصلی ۶/۲ اینچ، موتورولا ریزر در بخش بیرونی از نمایشگری کوچک‌تر با اندازه‌ی ۲/۷ اینچ بهره‌مند است که عملکردی محدود دارد و برای نمایش نوتیفیکیشن‌ها و موارد دیگری نظیر زمان، تاریخ، آب‌و‌هوا و... به‌کار می‌رود. براساس شایعه‌های اخیر،‌ کاربرد اصلی نمایشگر ثانویه به ثبت عکس با دوربین سلفی مربوط می‌شود. دوربین سلفی دستگاه احتمالا از حالت عکس‌برداری در شب پشتیبانی خواهد کرد؛ البته جزئیات دقیق مربوط به این دوربین تاکنون منتشر نشده است. افزون بر این موارد، گوشی تاشدنی موتورولا ریزر احتمالا در پنل پشتی‌اش از دوربین اصلی با حسگر ۴۸ مگاپیکسلی استفاده خواهد کرد.

موتورولا ریزر / Motorola RAZR

رندر پیشین موتورولا ریزر، نمایشگر خارجی آن را به‌تصویر می‌کشد

گرچه هنوز مشخصات فنی دقیق موتورولا ریزر فاش نشده است، اما برخی رسانه‌ها مدعی شده‌اند که گوشی یادشده برای پردازش وظایف مختلف از تراشه‌ی اسنپدراگون ۷۱۰ کوالکام استفاده خواهد کرد. تراشه‌ی موردبحث در اواسط سال ۲۰۱۸ معرفی شد و مدتی پیش نیز شاهد رونمایی مدل جدید آن با نام اسنپدراگون ۷۳۰ بودیم. بااین‌حال اسنپدراگون ۷۱۰ هنوز هم عملکرد پردازشی بسیار خوبی از خود نشان می‌دهد. شرکت‌های مختلفی از تراشه‌ی اسنپدراگون ۷۱۰ استفاده کرده‌اند؛ گوشی‌های نوکیا ۸/۱، شیائومی می ۹ لایت و HTC U19e به این تراشه مجهز شده‌اند.

در ضمن گفته می‌شود که ریزر افزون بر اسنپدراگون ۷۱۰ از ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم در کنار ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی استفاده می‌کند. ظاهرا موتورولا در حال ساخت مدل قدرتمندتری از این گوشی با ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی است تا اگر کسی علاقه داشت، آن را تهیه کند. افزون بر موارد یادشده، برخی از رسانه‌ها از حضور باتری ۲٬۷۳۰ میلی‌آمپرساعتی در موتورولا ریزر خبر داده‌اند که در نگاه اول، اندکی ناکافی به‌نظر می‌رسد؛ اما برای اظهارنظر قطعی باید عملکرد آن در دنیای واقعی سنجیده شود. انتظار داریم که ریزر از فناوری شارژ سریع پشتیبانی کند.

موتورولا ریزر / Motorola RAZR

موتورولا مدتی پیش دعوت‌نامه‌ی خاصی را برای برگزاری رویدادی در تاریخ ۱۳ نوامبر ۲۰۱۹ (۲۲ آبان ۱۳۹۸) برای رسانه‌ها ارسال کرد. کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند موتورولا بخواهد گوشی تاشدنی‌اش را تا پیش از فرا رسیدن تعطیلات کریسمس به‌صورت محدود روانه‌ی بازار کند. این گوشی احتمالا چیزی در حدود ۱٬۵۰۰ دلار قیمت خواهد داشت. 

دیدگاه شما کاربران زومیت درمورد موتورولا ریزر چیست؟

قیمت به‌روز، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان‌ و آگاهانه‌ی گوشی هوشمند نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید. در این بخش، علاوه‌بر مشخصات فنی دقیق و پاسخ به سوالات شما، امکان مقایسه‌ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس شما خواهد بود.  شما می‌توانید برای اطلاع از آخرین قیمت گوشی سامسونگ، گوشی شیائومی، هواوی و آیفون‌‌های اپل از بخش محصولات زومیت استفاده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات