شیک‌ترین شرکت‌های هواپیمایی دنیا را بشناسید

سه‌شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰
مطالعه 13 دقیقه
بهترین هواپیمایی‌های دنیا، دقیقا همان چیزی است که باید برای سفرهای خارجی به دنبالشان بگردید. پس ابتدا بهتر است با آن‌ها آشنا شوید.
تبلیغات

محتوای اصلی این مطلب متعلق به سایت کجارو بوده و در زومیت بازنشر شده است.

در گذشته سفر هوایی، جذاب و شیک بود؛ به‌طوری که در دهه‌ی ۱۹۵۰ که به اصطلاح عصر طلایی سفرهای هوایی به حساب می‌آید، پرواز رویداد بسیار مهمی بود که مسافران برای آن، لباس شیک می‌پوشیدند، مهمانداران غذاها را در ظروف چینی سرو می‌کردند، صندلی‌ها جادارتر و همه‌ی جزئیات این تجربه، باشکوه و مجلسی بود.

امروزه پرواز به‌معنای رزرو بیش از حد، صندلی‌های فشرده، مسافرانی با رفتار نامناسب و تأخیرهای اجتناب‌ناپذیر است؛ اما برای مسافرانی که امکان سفر با پروازهای فرست کلاس یا بیزینس کلاس را دارند، سفر هوایی اغلب یک نوع تجربه‌ی لوکس محسوب می‌شود. استیو ووستر (Steve Wooster)، مدیر خدمات و عملیات هوایی در شرکت مشاوره‌ای مسافرت لوکس Virtuoso می‌گوید:

آنچه در دنیای سفر هوایی به‌عنوان تجربه‌ای جذاب و شیک تلقی می‌شود، ممکن است مطابق با ذهنیت مردم نباشد. برای برخی شرکت‌های هواپیمایی، شیک‌بودن به‌معنای حفظ میراث فرهنگی ایرلاین است، درحالی‌که برخی دیگر از زرق‌وبرق‌های رایج‌تر استقبال می‌کنند. هرچند برای مسافران، کیفیت مصداق سفری جذاب به شمار می‌رود.
لوکس ترین ایرلاین های دنیا

سفر هوایی در ۶۰ سال پیش

درهرصورت، هر کس دیدگاه متفاوتی نسبت به لوکس‌بودن دارد. بااین‌حال تعدادی از شرکت‌های هواپیمایی بین‌المللی سعی می‌کنند تا به‌عنوان بخشی از مأموریت برندشان، زرق‌وبرق و کلاس هواپیمایی خود را ارتقا دهند. رقابت شدیدی نیز در این حوزه وجود دارد و ایرلاین‌ها به تلاش خود برای بالابردن سطح کیفیت‌شان ادامه می‌دهند. مایک آرنوت (Mike Arnot)، خلبان مستقل و مشاور هواپیمایی، می‌گوید:

ایرلاین‌ها مبالغ هنگفتی را روی سرگرمی‌های داخل هواپیما و همینطور کالاهای سختی نظیر صندلی‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌اند. هر یک از این صندلی‌ها برای بخش بیزینس کلاس می‌تواند تا ۱۰۰ هزار دلار هزینه بردارد. هرچند که این مسئله برای عده‌ای از مسافران به‌خصوص کسانی که می‌توانند نوع پروازشان بر فراز اقیانوس اطلس یا سفر به آسیا را انتخاب کنند، حائز اهمیت است.

ترکیش ایرلاینز

ترکیش ایرلاینز

با ورود به سالن انتظار بیزینس کلاس ترکیش ایرلاینز در فرودگاه جدید استانبول، به‌وضوح می‌توان دید که لوکس‌بودن در درجه‌ی اول اهمیت قرار دارد. سالن‌ بیزینس این شرکت با پنل‌های چوبی موج‌دار طراحی شده که یادآور حرکت آب و نسیم دریای اژه هستند. این سالن ۵,۵۷۴ مترمربعی دارای ۱۳ سوئیت خصوصی با حمام است، برای ۷۶۵ مهمان صندلی دارد. علاوه‌ بر این شامل اتاق‌های ملاقات، کتابخانه، نمازخانه و موزه‌ای در رابطه با استانبول مدرن نیز می‌شود.

ترکیش ایرلاینز قصد دارد در مدت چهار سال ۳۰ فروند بوئینگ ۷۸۷-۹ دریم‌لاینر به خطوط خود اضافه کند

ترکیش ایرلاینز، سرمایه‌گذاری زیادی در زمینه‌ی سخت‌افزار انجام داده است و قصد دارد در مدت چهار سال ۳۰ فروند بوئینگ ۷۸۷-۹ دریم‌لاینر به خطوط خود اضافه کند. هر هواپیما دارای کابین بیزینس کلاس خواهد بود که در آن ۳۰ صندلی با دسترسی مستقیم به راهرو وجود دارد که می‌توان آن‌ها را به‌طور کامل خواباند. این صندلی‌ها به آینه‌های قابل تنظیم و نمایشگرهای ۱۸ اینچی با محتوای مختلف سرگرمی مجهز هستند.

ترکیش ایرلاینز

مسافران پس از ورود به هواپیما می‌توانند از هدفون‌های دنون با قابلیت حذف صدای محیط، بسته‌های رفاهی با طراحی ورساچه و همینطور لوازم جانبی برند ماندارینا داک لذت ببرند. علاوه‌بر این، یک بار مخصوص و خدمات حوله‌ی داغ قبل از غذا نیز در این هواپیما وجود دارد. به‌لطف وجود خدمات مدرن تهیه‌ی غذای شرکت فلایینگ شفز (Flying Chefs)، شام درکنار نور شمع سرو می‌شود و زمان خوابیدن مسافران که می‌رسد، آن‌ها می‌توانند از تخت‌خواب‌هایی که به‌طور خاص برای سفر هوایی و خواب آرام‌تر طراحی شده‌ است، استفاده کنند. لباس کادر پرواز توسط اتورِ بیلوتتا (Ettore Bilotta)، هنرمند میلانی طراحی شده‌اند.

هواپیمایی امارات

نیک الیس، سردبیر وب‌سایت The Points Guy که هوانوردی می‌کند، می‌گوید:

نمی‌توان از تجملات در سفر هوایی صحبت کرد و حرفی از خاورمیانه نزد. هواپیمایی امارات یکی از مدرن‌ترین هواپیماهای فرست کلاس امروزی را در اختیار دارد.

مسافران با واردشدن به سالن بیزینس کلاس فرودگاه بین‌المللی دبی می‌توانند این ادعا را تأیید کنند. هواپیمایی امارات در زمینه‌ی سخت‌افزار نیز سرمایه‌گذاری کرده و اخیراً هواپیماهای بوئینگ ۷۷-۳۰۰ ای‌آر خود را نوسازی کرده است که به‌گفته‌ی این شرکت، سوئیت‌های فرست کلاس آن نتیجه‌ی بازی را تغییر می‌دهند. این سوئیت‌های خصوصی کاملا محصور دارای درهای کشویی و پنجره‌های مجازی هستند و فضای داخلی آن‌ها با الهام از مرسدس بنز طراحی شده‌اند، به‌طوری که صندلی‌ چرمی، کنترل پنل‌های لمسی و نورپردازی متغیر دارند. علاوه‌بر این، یک صندلی گرانش صفر نیز در این سوئیت‌ها به چشم می‌خورد که به‌نوعی کپی مدل‌هایی است که توسط طراحان ناسا طراحی شده‌اند.

در  دیگر هواپیمای این شرکت اماراتی یعنی ایرباس ۳۸۰، هر یک از سوئیت‌های فرست کلاس کاملا خصوصی بوده و مجهز به در کشویی، نور محیطی، صندلی‌های تخت‌خواب‌شو، غذاهای منطقه‌ای و نوشیدنی‌های متنوع هستند. شرکت بریتانیایی باورز اند ویلکینز به‌طور اختصاصی هدفون‌های ای‌وان با قابلیت حذف صدای محیط را برای این هواپیما طراحی کرده است. زمان خواب به مسافران یک لباس خواب مرطوب‌کننده داده می‌شود که با هر بار چرخیدن در خواب، روغن آرگان و شی باتر (نوعی چربی که از دانه‌ی درخت شی یا Shea استخراج می‌شود) تولید می‌کند. علاوه‌بر این، یک بسته‌ی مراقبت پوستی غنی از اسید آمینه از برند بایردو برای آب‌رسانی بیشتر و همچنین روغن خواب و اسپری بالش برای خواب راحت‌تر و آرام‌بخش‌تر در اختیار مسافران قرار می‌گیرد. مسافران پس از بیدارشدن از خواب می‌توانند از اسپا - دوش‌های با کف گرم استفاده کنند.

در این سوئیت‌ها، بسته‌های رفاهی برند بولگاری و محصولات مراقب پوست Voya قرار دارد و مسافران شانس دیگری دارند تا سرزنده و شاداب و با عطروبویی لاکچری به مقصدشان برسند.

هواپیمایی اتحاد

هواپیمایی اتحاد

هواپیمایی اتحاد که دومین شرکت بزرگ هواپیمایی امارت متحده عربی به شمار می‌رود، ترجیح می‌دهد که مسافران حین پرواز با این هواپیمایی، آن را مثل خانه‌ی خود بدانند و به همین دلیل بالاترین کلاس سفر خود را «محل زندگی» (Residence) نام‌گذاری کرده است. این شرکت هواپیمایی، برای هر روز پرواز در مسیر فرودگاه جان اف کندی نیویورک به ابوظبی، از ایرباس A380-800 با چهار کلاس پروازی استفاده می‌کند که عبارت‌اند از: اکونومی اسمارت، بیزینس استودیو، فرست آپارتمان و رزیدنس.

رزیدنس یا همان محل زندگی از یک سوئیت سه‌خوابه تشکیل می‌شود که برای یک الی دو مهمان طراحی شده و شامل اتاق خوابی خصوصی با تخت دونفره و تشک‌های سفارشی برند دوکسیانا است، علاوه‌بر این لباس‌های راحتی سفارشی تهیه‌شده از مواد ضدباکتری و هایپوآلرژنیک (با کمترین حساسیت‌زایی) برای مسافران تدارک دیده شده است. در حمام این سوئیت، تن‌پوش‌های برند لوسیانا و لوازم حمام آکوا دی پارما به چشم می‌خورد. یک اتاق نشیمن جداگانه در طبقه‌ی فوقانی هواپیما قرار دارد که یک راهنمای سفر VIP و یک پیشخدمت در خدمت مسافران خوش‌شانس هستند. مسافران رزیدنس همچنین به سالن اختصاصی رزیدنس فرودگاه و راننده‌ی خصوصی در همه‌ی مقاصد ایرباس نیز دسترسی دارند.

هواپیمایی اتحاد

یک کلاس پایین‌تر از رزیدنس نیز آنچنان بد نیست. این ایرباس از ۹ جایگاه فرست کلاس تشکیل شده است که با نام فرست آپارتمنت شناخته می‌شود و مجهز به اتاقی خصوصی، مینی بار، روشویی کابینت‌دار و حمام است. مسافران می‌توانند از صندلی‌های ریکلاینر (صندلی لمیدنی) چرمی برند پولترونا فرائو برای استراحت استفاده کنند یا روی مبل‌های تخت‌خواب‌شو دراز بکشند.

هواپیمایی اتحاد، شرکای لوکسی نیز دارد و در هفته‌ی مد نیویورک با مشارکت بریتلینگ، ساعت‌سازی لوکس سوئیسی، تعداد محدودی ساعت منحصربه‌فرد با اعداد عربی از جنس طلا تولید کرد که ۵۰۰ عدد از آن موجود است.

هواپیمایی سنگاپور

هواپیمایی سنگاپور

جیمز بوید (James Boyd)، سخنگوی شرکت هواپیمایی سنگاپور می‌گوید:

خدمات عالی بهترین نوع لاکچری است و شرکت ما بر این اساس روی منابع سرمایه‌گذاری کرده است. این هواپیمایی، سخت‌ترین روش استخدام و آموزش را در صنعت هوایی دارد و با گنجاندن آموزش زبان‌های خارجی و سایر زمینه‌ها می‌خواهد از میانگین استانداردهای این صنعت فراتر برود.

پیر بالمن (Pierre Balmain)، طراح لباس اهل فرانسه، وظیفه‌ی طراحی لباس فرم سارونگ کبایا را برای تمام کادر پروازی برعهده داشته است. مسافران از زمان ورود به فرودگاه چانگی سنگاپور، مورد استقبال شرکت هواپیمایی سنگاپور قرار می‌گیرند که به تجملات معروف است. تجربه‌ی منحصربه‌فرد مسافران با غرفه‌ی خصوصی چک‌این فرست کلاس آغاز می‌شود و در پرایویت روم ادامه می‌یابد که سالنی پیشرفته با یک رستوران خصوصی لوکس قبل از پرواز است. تجربه‌ی داخل هواپیما، شکوه و زرق‌وبرق دوران قدیم را به تصویر می‌کشد که شامل سرویس خاویار، ملحفه‌های آهاردار، چینی‌های برند وج‌وود، نوشیدنی‌های معروف و بشقاب‌های غذا می‌شود که توسط سرآشپزهای مشهور تزیین شده‌اند.

هواپیمایی سنگاپور

در ایرباس A380، سوئیت‌های فرست کلاس دارای صندلی و تخت‌های دونفره‌ مجزا هستند، علاوه‌بر این سوئیت‌های همجواری نیز دارد که امکان استفاده‌ از آن برای زوج‌ها مهیا است. لباس‌های راحتی و ملحفه‌های برند لالیک در اختیار مهمانان قرار می‌گیرد و اگر دچار بی‌خوابی شوند، می‌توانند به‌سراغ ورزش‌های کششی و تکنیک‌های ریلکس‌کردن بروند که توسط «Canyon Ranch Wellness Architects» طراحی شده‌اند.

ایر فرانس-کی‌ال‌ام

ایر فرانس

آرتور دیاز (Arturo Diaz)، مدیر ارتباطات ایرفرانس گفته بود که ایر فرانس و ایرلاین کی‌ال‌ام مبالغ هنگفتی روی سالن‌های انتظار سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

ایر فرانس در سال ۲۰۱۹، سالن بیزینس کلاس خود در فرودگاه بین‌المللی دالس واشینگتن را بازسازی کرد

ایر فرانس در سال ۲۰۱۹، سالن بیزینس کلاس خود در فرودگاه بین‌المللی دالس واشینگتن را بازسازی و یک مرکز جدید زیبایی به فرودگاه جان اف کندی نیویورک اضافه کرد. مسافران بیزینس کلاس، لا پریمیر و فرست کلاس ایر فرانس می‌توانند در فضایی به بزرگی ۳۰ مترمربع از ماساژ رایگان و ۲۰ تا ۳۰ دقیقه درمان زیبایی صورت بهره‌مند شوند. برای کسانی که زمان چندانی در اختیار ندارند، بخشی برای درمان زیبایی سریع در نظر گرفته شده است.

کی‌ال‌ام

سال گذشته ایر فرانس از سالن انتظار جدید و مدرن خود در فرودگاه شارل دوگل پاریس رونمایی کرد که مجهز به بخش ریلکس‌کردن سریع، مینی سوئیت و صندلی راحتی، بار، سونای خصوصی و سوئیتی برای درمان زیبایی صورت توسط کارشناسان آموزش‌دیده‌ی کلارنس است. این شرکت هواپیمایی تمرکز خود را روی غذاهای طول پرواز نیز معطوف کرده است، به‌طوری که اکنون مشتریان لا پریمیر و بیزینس کلاس می‌توانند از غذاهایی که توسط سرآشپز میشلن‌دار، دنیل رز (Daniel Rose) آماده و تزیین می‌شود، لذت ببرند.

ایرلاین کی‌ال‌ام، فاز نهایی سالن انتظار جدید خود را تا پایان سال ۲۰۱۹ در فرودگاه اسخیپول آمستردام افتتاح خواهد کرد که شامل بخش‌های مجزا برای کار، استراحت، سرگرمی، غذا و نوشیدنی، غذاخوری لوکس و خواب می‌شود.

هواپیمایی آل نیپون ایرویز

هواپیمایی آل نیپون ایرویز

هواپیمایی آل نیپون ایرویز ژاپنی در سال ۲۰۱۹، ۱۲ فروند بوئینگ جدید ۷۰۰-۳۰۰ ای‌آر را وارد ناوگان خود کرد که توسط کنگو کوما (Kengo Kuma) و شرکت معماری بریتانیایی Acumen طراحی شده بود تا با این کار میراث ژاپنی را با اصول طراحی غربی درهم بیامیزد. طراحی بخش فرست کلاس آل نیپون ایرویز که با نام «د سوئیت» ‌(The Suite) شناخته می‌شود، با الهام از هتل‌های مدرن ژاپنی بوده است. مایک کرامپ (Mike Crump) از مدیران شرکت Acumen، در این رابطه توضیح می‌دهد:

از چوب اقاقیای تیره در کل این سوئیت استفاده شده است تا حس لوکس‌بودن را در مهمانان القا کند، فرش آن نیز دارای رنگ‌های گرم است و دیوارهای آن با الهام از نقاشی‌های سنتی ژاپنی، به رنگ خاکستری هستند. صندلی‌های این سوئیت نه‌تنها بسیار راحت هستند، بلکه جادارترین چیدمان صندلی را در هواپیمای آل نیپون ایرویز دارند که کاملا محصور می‌شوند. فضای جادار صندلی‌ها نشان می‌دهد که مردم ژاپن چطور با استفاده از تشک نرم و تاتامی استراحت می‌کنند.
هواپیمایی آل نیپون ایرویز

در طراحی جدید هواپیماها، علاوه‌بر درهای خصوصی، مانیتورهایی به بزرگی ۴۳ اینچ تعبیه شده که طبق اعلام یکی از سخنگوهای آل نیپون ایرویز، این مانیتور اولین تلویزیون شخصی با کیفیت 4K دنیا در یک هواپیمای تجاری است. یک پارتیشن (جداکننده) متحرک نیز برای هر صندلی در نظر گرفته شده است تا مسافران فضای خواب و نشستن بیشتری در اختیار داشته باشد.

بخش بیزینس کلاس موسوم به «د روم» (The Room) نیز پاییز امسال مجدداً طراحی و عرض صندلی‌هایش نسبت به وضعیت پیشین، دو برابر شد. طراحی جدید براساس فضای زندگی مدرن و چندمنظوره‌ی ژاپنی‌ها صورت گرفت و شامل درهای انعطاف‌پذیر برای داشتن حریم خصوصی و همینطور امکان چرخاندن صندلی و اشتراک فضا با سایر مسافران است.

هر دو کلاس پروازی آل نیپون ایرویز دارای نورپردازی سفارشی جدید از پاناسونیک هستند که نور طبیعی خورشید را کپی می‌کنند.

خطوط هوایی ژاپن

خطوط هوایی ژاپن

سالن‌های انتظار فرست کلاس در خطوط هوایی ژاپن، فضایی آرام را در محیط شلوغ شهر پیشکش مسافران می‌کنند. علاوه‌بر این، در سالن مذکور حمام، صندلی‌های ماساژ، کتابخانه و اتاق‌های گالری نیز به چشم می‌خورد.

در بخش فرست کلاس هواپیمایی ژاپن، هشت سوئیت خصوصی وجود دارد

در سالن انتظار فرست کلاس فرودگاه بین‌المللی ناریتا که به‌تازگی نوسازی شده، گزینه‌های غذا عبارت‌اند از سوشی سفارشی که با دست پیچیده شده است و رامن از رستوران معروف آفوری در توکیو و غذاهای چشم‌نواز ژاپنی.

در بخش فرست کلاس هواپیمایی ژاپن، هشت سوئیت خصوصی با فضای داخلی چوبی و فضای انبار زیاد وجود دارد. مسافران می‌توانند از بالش‌های نرم تا سفت برند ژاپنی Airweave را انتخاب کنند و دمپایی و لباس‌های خواب کتانی ارگانیک بپوشند.

خطوط هوایی ژاپن

رستوران «هر زمانی شما آرزو کنید» (Anytime You Wish) نیز این امکان را به مسافران می‌دهد تا هر زمانی‌که دلشان بخواهد، غذا بخورند. منوی این رستوران براساس مواد غذایی فصلی آماده شده است و همراه‌با نوشیدنی مناسب آن سرو می‌شود. بسته‌های رفاهی از برند اترو نیز در اختیار مسافران قرار می‌گیرد که در همه‌ی پروازها به ژاپن، ماسک چشم بخار گرم نیز ارائه می‌شود.

سایر ایرلاین‌های مجلل

هواپیمایی کاتای پاسیفیک

وقتی صحبت از طراحی، خدمات و امکانات رفاهی برند مطرح می‌شود، ایرلاین‌هایی که در این مقاله ذکر کردیم همگی جایگاه اول را به خود اختصاص می‌دهند؛ هرچند ایرلاین‌های مطرح زیادی در دنیا فعالیت می‌کنند که نباید از آن‌ها غافل شد. به‌عنوان مثال هواپیمایی کاتای پاسیفیک مستقر در هنگ کنگ، اهمیت زیادی به سالن انتظار داده است، به‌طوری که در فرودگاه بین‌المللی هنگ کنگ ۶ سالن انتظار فرست کلاس دارد که دارای اتاق رخت‌کن و دوش با امکان کنترل گرما، سوئیت‌های مجهز به حمام و مبل تخت‌خواب‌شو هستند.

هواپیمایی قطر ایرویز نیز بیزینس کلاس قابل‌توجهی دارد که کیوسوئیت نام دارد و طراحی صندلی‌های آن اختصاصی است، به‌طوری که صندلی‌ها پشت به پشت هم هستند و هر کدام با یک در به‌طور کامل محصور می‌شوند و با اتصال صندلی‌ها به یکدیگر، تخت دونفره و حتی چهارنفره به وجود می‌آید.

هواپیمایی لوفت‌هانزا

شرکت هواپیمایی آلمانی لوفت‌هانزا شاید در آسمان مجلل‌ترین نباشد، اما جزو بهترین‌ها است. این شرکت با رزهای معروف خود و یک لیوان نوشیدنی برند از مهمانان فرست کلاس استقبال می‌کند.

شرکت هواپیمایی استرالیایی کانتاس نیز در حال ارتقای چند میلیون دلاری همه‌ی ۱۲ ایرباس A380 خود تا سال ۲۰۲۰ است که باعث افزایش ۲۷ درصدی فضای صندلی‌های پریمیوم خواهد شد.

ارزان‌ترین بلیط هوایپما به مقصد خارجی یا داخلی خود را در کمترین زمان در کجارو تهیه کنید. ما با همکاری آژانس‌‌های هواپیمایی این امکان را برای شما فراهم کرده‌ایم تا با جستجوی ساده، بلیط هواپیما موردنظرتان را به‌سادگی خریداری کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات