کورتانا با صدای جدید مردانه به نسخه اندروید و iOS اوت لوک می‌آید

سه‌شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۰
مطالعه 4 دقیقه
نسخه‌ی جدید اپلیکیشن اوت‌لوک مایکروسافت به‌زودی با دستیار صوتی کورتانا ابتدا برای iOS و سپس در بهار سال آینده، برای اندروید دردسترس قرار خواهد گرفت.
تبلیغات

مایکروسافت شب گذشته در خبری رسمی اعلام کرد قصد دارد دستیار صوتی کورتانا (Cortana) را به نسخه‌ی اندروید و iOS اپلیکیشن اوت‌لوک بیاورد. در دو سال گذشته، شایعاتی از گوشه‌و‌کنار درباره‌ی احتمال یکپارچه‌سازی اپلیکیشن اوت‌لوک با کورتانا شنیده‌ می‌شد و شب گذشته، سرانجام شایعه‌ها رنگ حقیقت به‌خود گرفت. براساس اخبار رسمی، کورتانا قرار است در ابتدا برای نسخه‌ی iOS اوت‌لوک و سپس در بهار ۲۰۲۰، برای نسخه‌ی اندروید این اپلیکیشن دردسترس قرار گیرد. 

در نسخه‌ی جدید اپلیکیشن اوت‌لوک، قابلیتی با نام «ایمیل‌های من را پخش کن» (Play My Emails) وجود خواهد داشت که با فعال‌سازی آن، کورتانا ایمیل‌های شما را با صدای بلند خواهد خواند. این دستیار صوتی حتی می‌تواند دعوت‌نامه‌هایی را بخواند که ازطریق تقویم برای‌ شما ارسال شده است. بدین‌ترتیب، وقتی در حال انجام کارهای مختلفی نظیر رانندگی یا آشپزی هستید، به‌سادگی به ایمیل‌هایتان می‌توانید دسترسی پیدا کنید.

اوت لوک آی او اس / Outlook iOS

پس از گوش‌دادن به ایمیل‌ها، کاربر می‌تواند آن‌ها را آرشیو یا ازطریق پرچم نشانه‌گذاری کند. قابلیت Play My Emails اوت‌لوک قرار است در ابتدا به‌صورت انحصاری دراختیار ساکنان ایالات متحده‌ی آمریکا قرار گیرد. درضمن برای شنیدن متن ایمیل‌ها و خلاصه‌ی جلسات، باید هدفون خود‌تان را به دستگاه متصل کنید. قابلیت مذکور بخش کوچکی از تغییرات گسترده‌ای به‌شمار می‌آید که مایکروسافت قصد دارد در دستیار صوتی کورتانا اعمال کند. درواقع، ردموندی‌ها اعلام کرده‌اند قصد دارند با اعمال تغییراتی خاص، کورتانا را به «دستیار شخصی سودمند و پربازده» تبدیل کند. 

Play My Emails تنها ویژگی جدیدی نیست که مایکروسافت شب گذشته برای کورتانا معرفی کرد؛ بلکه این شرکت از اضافه‌شدن صدای مردانه‌ی جدیدی به کورتانا خبر داد. امکان تغییر صدای کورتانا به صدای مردانه قرار است در ابتدا به‌صورت انحصاری درکنار قابلیت Play My Emails دراختیار نسخه‌ی iOS اپلیکیشن اوت‌لوک باشد.

اندرو شومن، رئیس بخش کورتانا در مایکروسافت، در این زمینه می‌گوید:

هر دو صدای ما (مردانه و زنانه) به‌روزرسانی شده‌اند تا از قابلیت مبتنی‌بر هوش مصنوعی تبدیل متن به گفتار (Neural Text to Speech) بهره‌‌مند شوند. این قابلیت به‌لطف بهره‌مندی از شبکه‌های عصبیِ عمیق باعث می‌شود نحوه‌ی تأکید صداهای کورتانا روی موارد مختلف و لهجه‌ی این صداها همچون حرف‌زدن عادی باشد. این موارد دست‌به‌دست هم می‌دهند تا صداهای کورتانا طبیعی‌تر از قبل به‌‌گوش برسند.
اوت لوک آی او اس / Outlook iOS

مایکروسافت از مدتی پیش تغییرات گسترده‌ای در دستیار صوتی کورتانا آغاز کرده است

ساتیا نادلا، مدیرعامل فعلی مایکروسافت، اوایل سال جاری میلادی در مصاحبه‌ای اعلام کرد شرکتش از این پس به کورتانا به‌عنوان رقیبی برای دیگر دستیارهای صوتی هوشمند نظیر آمازون الکسا و گوگل اسیستنت نگاه نمی‌کند. براساس گفته‌های او، کورتانا قرار است هنگام پاسخ‌ به پرسش‌ها ازطریق صدا یا متن، نحوه‌ی حرف‌زدنش بسیار طبیعی‌تر به‌نظر برسد. افزون‌بر‌این، دستیار صوتی مایکروسافت بیشتر با اپلیکیشن‌های خانواده‌ی آفیس (Office) یکپارچه خواهد شد.

مایکروسافت از مدت‌ها پیش روند تغییرات کورتانا را آغاز کرده است و تلاش می‌کند این روند را همچنان ادامه دهد تا محبوبیت دستیار دیجیتالی‌اش را افزایش دهد. ردموندی‌ها مدتی پیش کورتانا را با اپلیکیشن اسکایپ همگام‌سازی کردند. بررسی‌های اخیر نشان می‌دهد این شرکت عجله‌ی زیادی برای یکپارچه‌سازی کورتانا با آفیس ندارد و می‌خواهد با صرف زمان کافی، به روشی درست این کار را انجام دهد. ردموندی‌ها از کورتانا به‌عنوان دستیاری یاد می‌کنند که قابلیت فعالیت در هرجایی را دارد. مایکروسافت مدتی پیش تیم توسعه‌ی کورتانا را از واحد تحقیقاتی هوش مصنوعی خود خارج و به تیم «تجارب و دستگاه‌ها» (Experiences and Devices) منتقل کرد.

افزون‌بر تغییرات یادشده برای نسخه‌ی iOS اوت‌لوک، مایکروسافت گفته است قصد دارد قابلیت جدیدی نیز به دستیار صوتی‌اش اضافه کند. ظاهرا کورتانا قرار است به قابلیتی برای خلاصه‌سازی ایمیل‌ها به‌صورت روزانه مجهز شود. به‌عبارت‌دیگر، دستیار صوتی مایکروسافت خواهد توانست خلاصه‌ای از جلسات و اسناد مهم را استخراج کند. قابلیت ذکرشده در هفته‌های آینده برای آن دسته از کاربران آفیس ۳۶۵ ساکن آمریکا دردسترس قرار می‌گیرد. ناگفته نماند کورتانا قرار است به توانایی ترتیب‌دادن جلسات مجهز شود تا جلسات را ازطریق قابلیت جدید Scheduler سامان‌دهی کند.

کاربر می‌تواند مکان و زمان و مدت جلسه‌ی خاصی را به اطلاع کورتانا برساند تا این دستیار صوتی خودش جلسه‌ی یادشده را ترتیب دهد. همچنین، کاربر با گفتن جمله‌ی «Find a time for us» می‌تواند از کورتانا بخواهد زمان خاصی را برای جلسه تعیین کند. کورتانا برای پیداکردن بهترین زمان، به تقویم نگاه خواهد کرد تا ببیند در چه زمانی همه‌ی افراد وقتشان خالی است. سپس، از طریق ارسال ایمیل به شرکت‌کنندگان در جلسه، زمان‌های خاصی پیشنهاد می‌دهد تا به بهترین زمان ممکن دست پیدا کند و درنهایت، دعوت‌نامه‌ی جلسه را برایشان می‌فرستد.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی کورتانا و قابلیت‌های جدیدش چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات