نسخه‌ عمومی ویژوال استودیو آنلاین دردسترس توسعه‌دهندگان قرار گرفت

سه‌شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
هم‌زمان با کنفرانس سالیانه‌ی ایگنایت مایکروسافت، نسخه‌ی مبتنی‌بر وب ویژوال استودیو دردسترس توسعه‌دهندگان قرار گرفت.
تبلیغات

اوایل سال جاری، مایکروسافت در کنفرانس توسعه‌دهندگان بیلد اعلام کرد روی نسخه‌ی مبتنی‌بر وب IDE ویژوال استودیو کار می‌کند. در آن مقطع زمانی، ویژوال استودیو آنلاین رونمایی شد و پیش‌نمایش خصوصی ویژوال استودیو آنلاین (Visual Studio Online) دردسترس برخی از توسعه‌دهندگان قرار گرفت. اکنون بعد از گذشت چند ماه و هم‌زمان با برگزاری کنفرانس سالیانه‌ی ایگنایت (Ignite)، تمامی توسعه‌دهندگان می‌توانند به این سرویس دسترسی داشته باشند. 

 ویژوال استودیو آنلاین

با ویژوال استودیو آنلاین توسعه‌دهندگان می‌توانند از محیط توسعه‌ی تحت‌وب در مخازن خود برای برنامه‌نویسی استفاده کنند؛ درنتیجه، می‌توانند از این طریق از ویرایشگر مبتنی‌بر وب برای کارکردن روی کدهای خود استفاده کنند.

 مایکروسافت دراین‌باره می‌گوید:

ویژوال استودیو آنلاین امکان دسترسی به ویژوال استودیو و محیط‌های توسعه‌دهنده‌ی میزبانی فضای ابری و ویرایشگر مبتنی‌بر وب را فراهم می‌کند که از هر جایی دردسترس است؛ ازاین‌رو، توسعه‌دهندگان بیش از هر زمان دیگری می‌توانند مؤثرتر و مفیدتر از آن استفاده کنند. ویژوال استودیو آنلاین محیط نرم‌افزاری مکمل است و راهی آسان برای ویرایش سریع و مرور پول ریکوئست‌ها فراهم می‌کند.

همان‌طورکه انتظار می‌رود، این سرویس کاملا با GitHub یکپارچه شده است. البته ردموندی‌ها خاطر نشان کرده‌اند توسعه‌دهندگان می‌توانند دستگاه‌های فیزیکی و ماشین‌های مجازی خود را به محیط‌های ویژوال استودیو متصل کنند و چنین محیط‌های آنلاینی را ازطریق ویژوال استودیو کد (Visual Studio Code) ایجاد کنند. ویژوال استودیو کد، ویرایشگر کد رایگان و محبوب مایکروسافت، برای ویندوز و مک و لینوکس دردسترس است. در‌حال‌حاضر، محیط‌های مبتنی‌بر فضای ابری و پشتیبانی از ویژوال استودیو کد در وضعیت پیش‌نمایش قرار دارند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات