نسخه بتا اپلیکیشن مستقل Office مایکروسافت برای iOS و اندروید منتشر شد

دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
مایکروسافت از ساعاتی پیش نسخه‌ی بتای جدید اپلیکیشن مستقل آفیس را که ترکیبی از ورد، اکسل و پاورپوینت به‌شمار می‌آید، برای iOS نیز در دسترس قرار داد.
تبلیغات

مایکروسافت چند روز پیش در خبری غیرمنتظره اعلام کرد که قصد دارد اپلیکیشن مستقلی را با نام Office که از تمامی ابزار ورد (Word)، اکسل (Excel) و پاورپورنت (PowerPoint) بهره‌مند است برای دستگاه‌های مقصد منتشر کند. این شرکت ابتدا نسخه‌ی بتای آفیس جدید را در دسترس گوشی‌های اندرویدی قرار داد و به‌تازگی نسخه‌ی جدیدی از آن را نیز در کنار اندروید برای iOS منتشر کرده است.

ردموندی‌ها سال‌ها است که مجموعه‌نرم‌افزار آفیس را در قالب اپلیکیشن‌های مستقلی نظیر ورد، اکسل و پاورپوینت برای اندروید و iOS منتشر می‌کنند؛ اما آن‌ها به‌تازگی تصمیم گرفته‌اند تمامی ویژگی‌های اپلیکیشن‌های یادشده را یک‌جا جمع کنند تا دسترسی به آن‌ها ساده‌تر از همیشه باشد. کاربران نسخه‌ی جدید آفیس خواهند توانست، اسناد پیشین را به‌راحتی در آن باز کرده یا اسناد جدیدی تولید کنند.

کسانی که شانس استفاده از آفیس را پیدا کرده‌اند، محیط کاربری آن را سرراست و جذاب توصیف می‌کنند. نویسنده‌ی رسانه‌ی ورج می‌گوید، مایکروسافت توانسته‌ است ابزار به‌کاررفته در ورد، اکسل و پاورپوینت را به‌خوبی در اپلیکیشن مستقل آفیس پیاده‌سازی کند تا بدون لطمه‌واردشدن به تجربه‌ی کاربری، امکان استفاده از آن‌ها به‌راحتی وجود داشته باشد. محیط کاربری ورد، اکسل و پاورپوینت در آفیس جدید دقیقا مثل قبل است، اما اپلیکیشن‌های موردبحث هم‌اکنون در کنار یک‌دیگر حضور دارند و فضای کمتری را نسبت به قبل اشغال می‌کنند.

اپلیکیشن جدید آفیس مایکروسافت / Microsoft Office

اسکرین‌شات‌هایی از محیط کاربری آفیس جدید

اپلیکیشن مستقل آفیس همچون بستر خاصی به‌نظر می‌رسد که تمامی ویژگی‌هایی را که مایکروسافت طی ماه‌های اخیر به اپلیکیشن‌های ورد، اکسل و پاورپوینت اضافه کرده است، در بر دارد. در آفیس جدید بخش خاصی دیده می‌شود که به شما امکان می‌دهد، فایل‌های‌تان را به‌راحتی از رایانه به گوشی منتقل کنید؛ این بخش همچنین شامل قابلیت‌های دیگری نظیر تبدیل تصاویر به متن یا جدول، اسکن تصاویر و تبدیل آن‌ها به فایل PDF و حتی اسکن کد QR می‌شود. قابلیت‌های یادشده پیش‌تر در اپلیکیشن‌های ورد، اکسل و پاورپوینت به‌راحتی در دسترس نبودند، اما اکنون در جلوی چشم قرار دارند و همین موضوع می‌تواند روی استفاده‌ی بیشتر از آن‌ها اثرگذار باشد.

مایکروسافت آفیس / Microsoft Office

لوگوی جدید مایکروسافت آفیس

مایکروسافت در کنار اپلیکیشن مستقل آفیس، لوگوی جدیدی را برای آن رونمایی کرده است؛ در لوگوی جدید آفیس شاهد بهره‌گیری از زبان طراحی Fluent Design هستیم که ظاهری مدرن و جذاب دارد. مایکروسافت از سال گذشته روند تغییر آیکون اپلیکیشن‌های خانواده‌ی آفیس را آغاز کرده است و در لوگو‌های جدید از زبان Fluent Design استفاده می‌کند. در لوگوی پیشین آفیس تنها رنگی نارنجی دیده می‌شد، اما ردموندی‌ها در لوگوی جدید از رنگ‌های بیشتری استفاده کرده‌اند. لوگوی جدید فعلا در اپلیکیشن مستقل آفیس برای اندروید و iOS اعمال شده است و طی ماه‌های آتی در وب‌سایت Office.com و همچنین دیگر اپلیکیشن‌های خانواده‌ی مایکروسافت آفیس اعمال خواهد شد.

اگر علاقه‌مند به استفاده از اپلیکیشن جدید آفیس هستید،‌ بهتر است بدانید که مایکروسافت به‌تازگی نسخه‌ی خاصی را از آن به‌صورت عمومی برای اندروید و iOS در دسترس قرار داده است. نسخه‌ی موردبحث فعلا مخصوص گوشی‌ها است و کاربران آیپد و تبلت‌های اندرویدی امکان استفاده از آن را ندارند. کاربران اندرویدی برای دریافت آفیس می‌توانند از طریق این لینک ثبت‌نام کنند. کاربران iOS نیز می‌توانند به این صفحه بروند.

دیدگاه شما کاربران زومیت درمورد نسخه‌ی جدید آفیس چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات