گرندپری آمریکا ۲۰۱۹؛ پیروزی بوتاس و ششمین قهرمانی همیلتون در فرمول یک

دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۶
مطالعه 4 دقیقه
فرمول یک آمریکا ۲۰۱۹ با پیروزی والتری بوتاس از تیم مرسدس AMG‌ پتروناس به پایان رسید و لوئیس همیلتون و مکس وشتاپن به رده‌های دوم و سوم رسیدند؛ همیلتون نیز موفق به کسب ششمین قهرمانی جهان شد.
تبلیغات

رقابت‌های فرمول یک فصل ۲۰۱۹ در مرحله‌ی نوزدهم به پیست آستین در آمریکا رسید. پیروزی در گرندپری آمریکا این‌بار به تیم مرسدس AMG پتروناس و والتری بوتاس اختصاص یافت. لوئیس همیلتون از مرسدس و مکس وشتاپن از ردبول نیز در رده‌های دوم و سوم گرندپری آمریکا ایستادند. لوئیس همیلتون با کسب جایگاه دوم در این مسابقه به مقام قهرمانی فرمول یک جهان رسید تا این عنوان را برای ششمین بار به دست بیاورد. 

united states formula 1 grand prix / گرندپری فرمول یک آمریکا

برخورد کارلوس ساینز و الکس آلبون در همان آغاز مسابقه باعث شد تا راننده‌ی ردبول برای مدتی کوتاه به پیت‌لین برود. البته آلبون در ادامه توانست به لطف لاستیک هارد و سبقت‌های متوالی خود را تا رده‌های بالای جدول برساند. از سوی دیگر، مکس وشتاپن نیز در گرندپری آمریکا عملکرد بسیار خوبی داشت و توانست خود را در جایگاه مناسبی قرار دهد. 

united states formula 1 grand prix / گرندپری فرمول یک آمریکا

مسابقه با استارت ضعیف رانندگان فراری آغاز شد تا آن‌ها نتوانند فاصله‌ی مناسبی در ابتدای رقابت با سایر رانندگان ایجاد کنند. از دورهای ابتدایی مسابقه، خودروی سباستین فتل دچار مشکل بود و از جایگاه دوم تا ششم تنزل یافت. در ادامه به دلیل از کار افتادن تعلیق عقب خودرو، فتل ناچار شد از مسابقه بیرون برود تا فراری برای ادامه‌ی کار به چارلز لکلرک جوان امید بندد. 

united states formula 1 grand prix / گرندپری فرمول یک آمریکا

بدشانسی فراری به خروج اجباری فتل ختم نشد؛ خودروی لکلرک نیز به‌نظر می‌رسید قدرت کافی را برای رقابت با تیم‌های مرسدس بنز و ردبول ندارد. هنگامی که والتری بوتاس برای تعویض لاستیک به پیت‌لین رفته بود، پشت سر لکلرک به پیست بازگشت؛ اما پس از دقایقی کوتاه توانست از خودروی لکلرک سبقت بگیرد. پیت‌استاپ ۷/۷ ثانیه‌ای لکلرک نیز باعث شد تا فاصله‌ی راننده‌ی موناکویی با پیشتازان مسابقه افزایش یابد. لکلرک که در دورهای پایانی دیگر امیدی برای کسب سکو از گرندپری آمریکا نداشت، تلاش خود را روی سریع‌ترین دور مسابقه متمرکز کرد. 

united states formula 1 grand prix / گرندپری فرمول یک آمریکا

استراتژی تیم مرسدس به این صورت تعیین شد که لوئیس همیلتون تنها یک پیت‌استاپ انجام دهد و مسابقه را با یک‌بار تعویض لاستیک به پایان برساند؛ درحالی‌که استراتژی تیمی برای والتری بوتاس با دو پیت‌استاپ انتخاب شد. استراتژی مرسدس در نهایت باعث شد تا والتری بوتاس بتواند پیروزی را در مسابقه کسب کند و همیلتون نیز برای ششمین بار به‌عنوان قهرمانی فرمول یک جهان برسد.

united states formula 1 grand prix / گرندپری فرمول یک آمریکا

الکس آلبون را می‌توان یکی از بهترین رانندگان در گرندپری آمریکا نامید؛ راننده‌ی جوان ردبول درحالی‌که سه پیت‌استاپ در طول مسابقه انجام داده‌ بود، اما به خوبی توانست فاصله‌ی ایجاد شده با نفرات جلویی خود را کاهش دهد و سرانجام به جایگاه پنجم برسد. آلبون در سبقت‌های خود به‌راحتی از خودروهای تورو روسو، رنو و مک‌لارن عبور می‌کرد و هیچکدام قادر به دفاع در مقابل این راننده نبودند. 

به این ترتیب، والتری بوتاس توانست با ثبت زمان یک ساعت و ۳۳ دقیقه و ۵۵/۶۵۳ ثانیه در گرندپری فرمول یک آمریکا ۲۰۱۹ به پیروزی برسد. لوئیس همیلتون با اختلاف ۴/۱۴۸ ثانیه در رده‌ی دوم قرار گرفت و مکس وشتاپن نیز با ۵/۰۰۲ ثانیه اختلاف نسبت به پیشتاز مسابقه، سوم شد. چارلز لکلرک، الکس آلبون، دنیل ریکیاردو، لندو نوریس، کارلوس ساینز، نیکو هالکنبرگ و دنیل کویات هم در رده‌های چهارم تا دهم ایستادند. 

هم‌اکنون در جدول رانندگان، لوئیس همیلتون، والتری بوتاس و چارلز لکلرک به ترتیب با ۳۸۱ و ۳۱۴ و ۲۴۹ امتیاز در رده‌های اول تا سوم قرار دارند. در جدول تیمی نیز مرسدس‌ AMG پتروناس با ۶۹۵ امتیاز قهرمان قطعی مسابقات است؛ درحالی‌ که فراری و ردبول با ۴۷۹ و ۳۶۶ امتیاز، برای جایگاه دوم تلاش می‌کنند.

رتبه

راننده

امتیاز

۱

لوئیس همیلتون 

۳۸۱

۲

والتری بوتاس

۳۱۴

۳

چارلز لکلرک  

۲۴۹

۴

مکس وشتاپن

۲۳۵

۵

سباستین فتل

۲۳۰

۶

الکس آلبون 

۸۴

۷

کارلوس ساینز

۸۰

۸

پیر گسلی

۷۷

۹

دنیل ریکیاردو

۴۶

۱۰

سرجیو پرز

۴۳

مرحله‌ی بیستم از فصل ۲۰۱۹، یک‌شنبه ۲۶ آبان ماه در سائو پائولو برزیل برگزار می‌شود.

رتبه

تیم

امتیاز

۱

مرسدس AMG پتروناس

۶۹۵

۲

فراری

۴۷۹

۳

ردبول

۳۶۶

۴

مک‌لارن

۱۲۱

۵

رنو 

۸۳

۶

تورو روسو

۶۵

۷

ریسینگ پوینت 

۶۴

۸

آلفا رومئو

۳۵

۹

هاس

۲۸

۱۰

ویلیامز

۱

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات