اپل برای ساخت نسل بعدی نرم‌افزار چندرسانه‌ای خود برای ویندوز آماده می‌شود

پنج‌شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۲
مطالعه 2 دقیقه
متن دعوت به کاری از طرف اپل منتشر شده که از افراد واجد شرایط خواسته تا برای ساخت نرم‌افزارهای چند رسانه‌ای تحت ویندوز، به این شرکت بپیوندند.
تبلیغات

اپل به‌دنبال مهندسان نرم‌افزار است تا به شرکت برای ساخت نرم‌افزارهای چند رسانه‌ای ویندوز کمک کنند. سازنده‌ی گوشی آیفون طرح‌های خود را در فهرست کاری در اوایل ماه آشکار ساخت که توسط (Neowin) شناسایی شد. این متن افراد واجد شرایط را دعوت به پیوستن به این شرکت برای تولید نسل بعدی نرم‌افزارهای رسانه‌ای ویندوز می‌کند. اپل نرم‌افزارهای ویندوز موجود مانند آی‌تیونز و آی‌کلاد را حفظ می‌کند؛ اما این دو نرم‌افزار برنامه‌های دسکتاپ قدیمی هستند و سنشان این موضوع را نشان می‌دهد.

اپل اوایل امسال اعلام کرد که آی‌تیونز را به سه برنامه‌ی مجزا تقسیم می‌کند: پادکست‌ها، تلویزیون و موزیک. هیچ‌کدام از این نرم‌افزارها به ویندوز راه پیدا نکرده‌اند و  اپل کاربران ویندوز را با آی‌تیونز تنها گذاشته‌اند. اگر شخصی اشتراک اپل موزیک یا اپل TV پلاس را داشته باشد، باید به‌جای نرم‌افزارهای اختصاصی ویندوز ۱۰ از نسخه‌های تحت وب استفاده کند.

گیفت کارت آیتونز / iTunes Gift Card

متن دعوت به کار اپل با عنوان کردن «تجربه‌ی UWP یک مزیت بزرگ است.» به این موضوع اشاره دارد که این شرکت به‌دنبال ساخت نسخه‌‌ی یونیورسال پلتفرم ویندوز (UWP) نرم‌افزارهای چند رسانه‌ای خود برای ویندوز ۱۰ است. این مسئله می‌تواند به اپل کمک کند تا برنامه‌هایی هم برای ویندوز ۱۰ و هم برای کنسول بازی ایکس‌باکس وان به ارمغان آورد؛ این اتفاق برای سرویس اپل TV پلاس بسیار مهم است؛ زیرا در حال حاضر هیچ راهی برای مشاهده‌ی محتوای این سرویس روی ایکس‌باکس وجود ندارد.

اپل تی وی پلاس / Apple TV Plus

مشخص نیست که این نرم‌افزارها چه زمانی برای ویندوز ۱۰ عرضه می‌شوند؛ اما این واقعیت که اپل روی ویندوز ۱۰ سرمایه‌گذاری می‌کند، خبر خوبی برای دارندگان تبلت‌های ویندوزی است؛ چون می‌توانند از نرم‌افزارهای جدید برای خدمات اپل استفاده کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات