مک بوک پرو ۱۶ اینچ، چگونه باتری بزرگتری را در دل خود جا داده است؟

چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۲
مطالعه 2 دقیقه
شرکت IFixit به‌تازگی، مدل جدید مک بوک پرو را کالبدشکافی کرده است تا تفاوت‌های سخت‌افزاری این مدل ۱۶ اینچی را با مدل‌های قبلی آن آشکار کند.
تبلیغات

کالبد‌شکافی اخیر مک بوک پرو ۱۶ اینچی توسط iFixit نشان ‌می‌دهد که این لپ‌تاپ نه‌تنها صفحه‌کلیدی خوش‌دست، خوش‌طرح و مستحکم دارد؛ بلکه خوشبختانه تغییرات جالب و مثبتی نیز در طراحی آن ایجاد شده است.

این تغییرات شامل بازطراحی سیستم خنک‌کننده و جایگزینی یک باتری بزرگ‌تر است و همین موضوع، افزایش ضخامت ۰/۷ میلیمتری لپ‌تاپ مک بوک پرو ۱۶ اینچ را نسبت به مدل پیشین توجیه می‌کند.

براساس گزارش کالبدشکافی iFixit این لپ تاپ اپل در مقایسه با مک بوک پرو ۱۵ اینچ، حفره‌های خروج هوا و پره‌های فن بزرگتری دارد و همین تغییرات باعث شده است تا میزان خروج هوا از داخل سیستم به بیرون ۲۸ درصد افزایش داشته باشد.

کالبد شکافی مک بوک پرو 16/ MacBook Pro 16 teardown

چنین پره‌های بزرگی نیاز به یک باتری با انرژی الکتریکی ۹۹/۸ وات‌ساعت دارند که به‌گفته‌ی iFix این باتری، بزرگ‌ترین در نوع خود بوده که تا امروز در تولید مک بوک از آن استفاده شده است. طبق اندازه‌گیری انجام شده، ضخامت هر یک از سلول‌های این باتری، ۰.۸ میلی‌متر نسبت به مدل قبلی بیشتر است.

در هر صورت این تغییر، از هر نظر اتفاق مثبتی تلقی می‌شود. هرچند اندکی بر ضخامت لپ‌تاپ افزوده شده است، اما در عوض سیستم خنک‌کننده‌ای با کارایی بهینه‌تر و  یک باتری جدید با مدت‌زمان شارژدهی بیشتر در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت که احتمالا با استقبال خوبی هم از طرف علاقه‌مندان پر و پا قرص مک بوک پرو رو‌به‌رو خواهد شد.

کالبد شکافی مک بوک پرو 16/ MacBook Pro 16 teardown
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات