خیز مایکروسافت برای تسخیر اینترنت اشیاء

چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت با پیشبرد برنامه‌های خود در اینترنت اشیاء قصد دارد با عرضه‌ی محصولات متنوع، این بخش را به تسخیر خود درآورد.
تبلیغات

مایکروسافت طی بیانیه‌ای در نمایشگاه ترکیب فناوری‌های پیشرفته (CEATEC) که در ژاپن برگزار شد، از تلاش‌های خود در زمینه‌ی اینترنت اشیاء صحبت کرد. بخش قابل توجه بیانیه مایکروسافت این بود که غول فناوری قصد دارد بسته‌های پشتیبانی از بورد ویندوز ۱۰ (Windows 10 IoT Core) برای پردازنده‌های خانواده NXP i.MX را عرضه کند. همچنین در این رویداد مایکروسافت SQL Server IoT 2019 و چندین محصول دیگر را نیز ارائه کرد.

ما هم‌اکنون شاهد این هستیم که دستگاه‌ها و بوردهای مختلفی از پردازنده NXP i.MX استفاده می‌کنند که ۱۵ بورد هم‌اکنون دردسترس و تعداد بیشتری نیز در حال توسعه توسط همکارانمان در این اکوسیستم هستند. به‌عنوان نمونه، شرکت دیاگرامیک راهکاری توسط NXP i.MX8 توسعه داده و در آن از ویندوز ۱۰ آی‌او‌تی کور استفاده کرده است تا دستگاهی مناسب برای مشتریان آماده‌ سازد. این دستگاه که توسط (Azure IoT Device) مجاز شناخته شده، باعث می‌شود ثبت دستگاه‌های دیگر توسط «خدمات تأمین هاب آژور آی‌اوتی» به‌ حالت (Plug-n-play) اجرا دربیاید.

درکنار این موارد، مایکروسافت خدمات جدید ویندوز ام‌ال کنتینر (Windows ML Container) را برای کاربران اینسایدر خود ارائه کرده است.

ویندوز ام‌ال کنتینر به کسب‌وکارها، سکویی برای ساخت راه‌کارهای اینترنت اشیاء در مقیاس سازمانی به‌صورت (چابک) و سریع می‌دهد. این خدمات ترکیبی از ویژگی‌های پیشرفته ویندوز، امنیت پلتفرم ویندوز ۱۰ آی‌او‌تی و توان مدیریت‌پذیری خدمات آژور آی‌اوتی ادج است.

اس‌کیوال سرور آی‌او‌تی ۲۰۱۹ که مایکروسافت آن را «معادل دودویی برای اس‌کیوال سرور ۲۰۱۹» خطاب می‌کند قرار است به‌زودی عرضه شود. مایکروسافت اعلام کرده که اس‌کیوال سرور ۲۰۱۹ تحت مجوز اوای‌ام (OEM) برای استفاده در جدیدترین دستگاه‌ها آماده شده است، همچنین می‌توان آن را با ویندوز سرور آی‌اوتی ۲۰۱۹ جفت کرد تا نهایت بهره‌وری را از دستگاه‌های جدید در مسائلی مانند تجزیه‌وتحلیل، کاربرد داده و... برد. طبق گفته‌ی مایکروسافت اس‌کیوال آی‌اوتی ۲۰۱۹ قرار است قبل از پایان امسال دردسترس عموم قرار گیرد.

سال آینده دنیای اینترنت اشیاء برای مایکروسافت بخش بسیار بااهمیت خواهد بود. در گزارشی مایکروسافت که اوایل امسال ارائه کرد، پیش‌بینی شده که ۹۴ درصد از مشاغل تا پایان سال ۲۰۲۱ از اینترنت اشیاء استفاده خواهند کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات