نمایشگاه تراکنش ایران با حضور وزیر اقتصاد آغاز به کار کرد

سه‌شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۸
مطالعه 2 دقیقه
نمایشگاه تراکنش ایران صبح امروز با حضور دکتر دژپسند، وزیر اقتصاد و امور دارائی در محل دائمی نمایشگاه‌های پارک گفت‌وگو آغاز به کار کرد.
تبلیغات

در ابتدای رویداد افتتاحیه‌ی نمایشگاه تراکنش ایران، دکتر بیات، مدیرعامل فابا و دبیرکل نمایشگاه تراکنش ایران طی سخنانی به معرفی این نمایشگاه و ظرفیت‌های آن پرداخت. براساس سخنان بیات، نمایشگاه تراکنش ایران یک گردهمایی فناورانه است و نمی‌توان آن را رقیبی برای سایر نمایشگاه‌ها و رویداد‌هایی که در حوزه‌ی پولی‌مالی برگزار می‌شوند، تصور کرد. براساس سخنان بیات، طی نمایشگاه تراکنش ایران بیش از ۱۲۰ سخنران حضور خواهند داشت. همچنین باید به پیش‌بینی حضور ۱۰ هزار بازدیدکننده در این نمایشگاه اشاره کرد. 

دکتر بیات در سخنان خود به این موضوع اشاره کرد که تمام مساحت ۵٫۵۰۰ متر مربعی نمایشگاه کامل شده و فعالان حوزه‌ی پولی‌مالی در کنار استارتاپ‌ها در این نمایشگاه حضور دارند. بیات در سخنان خود به این موضوع اشاره کرد که نمایشگاه تراکنش ایران یک رویداد و گردهمایی برای حضور فعالات B2B و همچنین B2G است. 

در مراسم افتتاحیه‌ی نمایشگاه تراکنش ایران، علاوه بر وزیر اقتصاد و امور دارایی، مدیران عامل بیش از ۲۰ بانک دولتی و خصوصی نیز حضور داشتند. 

پس از خوشامدگویی مدیرعامل مرکز فابا به‌عنوان متولی برگزاری نمایشگاه تراکنش ایران، دکتر دژپسند، وزیر اقتصاد و امور دارایی به ایراد سخنانی پرداخت. دکتر دژپسند در جریان مراسم افتتاحیه به این نکته اشاره کرد که این رویداد از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است، چراکه فناوری لازمه‌ی پیشرفت و درآمدزایی هرچه بیشتر سیستم بانکی است. دکتر دژپسند با اشاره به اینکه بانک‌ها از پایین بودن کارمزد خدمات خود همواره اظهار نارضایتی می‌کنند، تنوع بخشی به خدمات بانکی به واسطه‌ی فناوری را بهترین راه برای افزایش درآمدزایی برای بانک‌ها خواند. 

دکتر دژپسند

دکتر دژپسند همچنین به نگرانی در خصوص اینکه فناوری می‌تواند منجر به بیکار شدن عده‌ای شود، تمام این نگرانی‌ها را بی‌مورد خواند. به‌گفته‌ی دژپسند، افراد شاغل را می‌توان با آموزش‌های جدید برای انجام مهارت‌های جدیدی تربیت کرد. وی همچنین به این نکته اشاره کرد که سیستم بانکی ایران باید از انفعال فاصله گرفته و رویکرد فعال‌تری را در پیش بگیرد. 

دکتر دژپسند در پایان سخنان خود با اشاره به خسارت‌های وارد شده طی روزهای اخیر به شعبه‌های مختلف بانک‌ها، ضمن نکوهش چنین اقداماتی به این موضوع پرداخت که امکانات بانکی که مورد حمله قرار گرفته، همه برای خدمت‌رسانی بوده که حال هزینه‌هایی را روی دوش بانک‌ها نهاده است. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات