کانسومر ریپورتس: گلکسی باد سامسونگ کیفیت صدای بهتری از ایرپاد پرو اپل دارد

سه‌شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰
مطالعه 6 دقیقه
کانسومر ریپورتس به‌تازگی بررسی کامل ایرپاد پرو را منتشر کرده و ضمن دادن امتیاز ۷۵ به آن، مدعی شده است گلکسی‌باد کیفیت صدای بهتری از هدفون جدید اپل دارد.
تبلیغات

اپل مدتی پیش نسل جدید هدفون‌های توگوشی خود با نام ایرپاد پرو را معرفی کرد. ایرپاد پرو اپل در‌مقایسه‌با نسل قبل از طراحی جدید و قابلیت‌هایی تازه‌ای بهره می‌ببرد تا تجربه‌ی گوش‌دادن به موسیقی لذت‌بخش‌تر شود. کارشناسان مختلف حوزه‌ی فناوری این ایرفون جدید را از زمان معرفی بسیار ستوده‌اند و شمار زیادی از آن‌ها ایرپاد پرو را محصولی بسیار عالی به‌شمار می‌آورند. کارشناسان می‌گویند ایرپاد پرو بهبودهای مهمی درزمینه‌ی کیفیت پخش محتوای صوتی به‌خود دیده است. افزون‌بر‌این، هدفون جدید اپل از فناوری لغو نویز (نویز کنسلینگ) پشتیبانی می‌کند و به قابلیت‌های بیشتری نیز مجهز است.

کانسومر ریپورتس به‌تازگی ایرپاد پرو اپل را زیر ذره‌بین برده و آن را از جوانب مختلف بررسی کرده است. این مؤسسه ایرپاد پرو را محصولی باکیفیت و عالی به‌شمار می‌آورد؛ اما مدعی است هنوزهم نمی‌تواند عملکردی درحد گلکسی‌باد سامسونگ از خود نشان دهد. به‌عبارت‌دیگر، از نگاه کانسومر ریپورتس، ایرفون سامسونگ هنوزهم در رتبه‌ی نخست بهترین ایرفون‌ها جای می‌گیرد.

ایرپاد پرو / AirPod Pro

کانسومر ریپورتس در بررسی مدل اولیه‌ی ایرپاد اپل گفته بود اگر کیفیت پخش صدا عاملی مهم برایتان به‌شمار می‌آید، می‌توانید سراغ گزینه‌هایی بهتر از این محصول بروید. این مؤسسه می‌گوید مدل‌های اولیه‌ی ایرپاد اپل طراحی رضایت‌بخشی دارند و به‌راحتی در گوش جای می‌گیرند؛ اما درزمینه‌ی کیفیت پخش صدا، هنوزهم درحد بهترین‌ها بازار نیستند. با‌این‌حال، به‌نظر می‌رسد با معرفی و عرضه‌ی مدل پرو از ایرفون اپل، این وضعیت اندکی دچار تغییر شده است. کانسومر ریپورتس در بررسی ایرپاد پرو می‌نویسد این ایرفون صدای واقعا باکیفیتی دارد. همچنین، از مزیت‌های مهم دیگری برخوردار است که قرارگیری آن‌ها درکنار کیفیت صدای مطلوب باعث می‌شود ارزش خرید این محصول افزایش یابد.

کانسومر ریپورتس در بخشی از بررسی ایرپاد پرو می‌نویسد:

ایرپاد پرو اپل صدای واقعا خوبی دارد. این ایرفون همچون اکثر ایرفون‌های مبتنی‌بر بلوتوث ممکن است نتواند ازلحاظ کیفیت پخش محتوای صوتی کاربران را به‌شدت سخت‌گیر را راضی کند. با‌این‌حال، اگر جزو علاقه‌مندان به بازار هدفون‌های واقعا بی‌سیم (True Wireless) هستید و می‌خواهید محصولی تهیه کنید، بهتر است در نظر داشته باشید ایرپاد پرو به‌لطف بهبودهای درخورتوجه در حوزه‌ی کیفیت صدا و بهره‌مندی از قابلیت‌هایی که دارندگان مدل اولیه‌ی ایرپاد عاشق آن بودند، انتخابی منطقی است و یکی از مدعیان اصلی به‌حساب می‌آید.

تغییرات ایرپاد پرو فقط به طراحی و البته بهبود در بخش کیفیت صدا محدود نیستند. اپل فناوری‌های جدیدی نیز به هدفونش اضافه کرده است تا به‌لطف آن‌ها، تجربه‌ی موسیقی گوش‌دادن لذت‌بخش‌تر از قبل شود. همان‌طورکه اشاره کردیم، قابلیت لغو نویز یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های جدید ایرپاد پرو است. این قابلیت باعث می‌شود هنگام گوش‌دادن به موسیقی، هیچ‌‌ صدایی از محیط وارد گوش نشود و کاربر کاملا روی موسیقی‌اش متمرکز باشد. 

گیربادز

گلکسی‌باد سامسونگ

کانسومر ریپورتس بارها قابلیت‌های مختلف ایرپاد پرو اپل را تحسین کرده است؛‌ اما به‌طور ویژه به حالت Transparency این هدفون اشاره می‌کند. به‌طور خلاصه، ازطریق قابلیت Transparency این امکان برای کاربر فراهم می‌شود که درکنار گوش‌دادن به موسیقی، صدای محیط اطراف را نیز بشنود. در‌واقع، ایرفون اپل به‌لطف بهره‌مندی از طراحی خاص و فناوری‌هایی ویژه، صدای محیط را به‌شکلی مناسب و متعادل تنظیم می‌کند. این موضوع به‌‌ویژه برای کسانی قابلیتی کاربردی به‌شمار می‌آید که به دویدن در بیرون از خانه علاقه‌مند هستند. کانسومر ریپورتس در‌این‌زمینه می‌گوید:

سری‌های ایرپاد پرو حتی با وجود خاموش‌بودن قابلیت حذف نویز، ممکن است باعث شوند بخشی از صدای محیط به گوش شما نرسد. درحقیقت، این سری‌ها به‌نوبه‌ی خودشان صدای محیط را کاهش می‌دهند. با‌این‌حال، ایرپاد پرو اپل از قابلیتی با عنوان حالت Transparency برای پخش موسیقی بهره می‌ببرد. ایرفون جدید اپل ازطریق حالت Transparency از میکروفون‌های داخلی‌اش به‌منظور واردکردن صدای محیط به درون گوش کاربر برخوردار است. فراموش نکنید اپل مخترع این قابلیت به‌حساب نمی‌آید؛ اما قابلیت مذکور در ایرپاد پرو به‌خوبی کار می‌کند.

در نگاه اول، واضح‌ترین تغییری که ایرپاد پرو درمقایسه‌با مدل‌های پیشین به‌خود دیده است، به طراحی آن مربوط می‌شود. مدل‌های پیشین ایرپاد فقط در یک اندازه روانه‌ی بازار شده بودند؛ ولی مدل پرو از سری‌های تعویض‌پذیر بهره می‌ببرد تا به‌خوبی درون گوش کاربر محکم شود. ایرپاد پرو همچنین وزن سبک‌تری از مدل قبلی دارد. این هدفون به‌صورت پیش‌فرض با سه سری سیلیکونی کوچک و متوسط و بزرگ دردسترس کاربر قرار می‌گیرد. برخی از کاربران ممکن است دلشان برای طراحی منحصربه‌فرد اولیه‌ی ایرپاد تنگ شود؛ اما مطمئنا افراد زیادی پیدا خواهند شد که از رویکرد جدید اپل برای سری‌های تعویض‌پذیر استقبال کنند. افزون‌بر آنچه گفته شد، ایرپاد پرو اپل دربرابر عرق و پاشیدن آب روی آن نیز از خود مقاومت نشان می‌دهد؛ البته کانسومر ریپورتس این قابلیت را در هدفون‌ها بررسی نمی‌کند.

ایرپاد پرو / AirPod Pro

کانسومر ریپورتس به‌دنبال بررسی کامل ایرپاد پرو تصمیم گرفت امتیاز ۷۵ را از ۱۰۰ به آن بدهد. در مقایسه‌ای کوتاه، متوجه می‌شویم این مؤسسه به جدیدترین ایرفون سامسونگ، یعنی گلکسی‌باد، امتیاز ۸۶ داده بود. گفتنی است هدفون اکوباد آمازون (Amazon Echo Buds) توانسته بود از کانسومر ریپورتس امتیاز ۶۵ را بگیرد. با نگاهی به امتیازها، متوجه می‌شویم‌ ظاهرا عملکرد گلکسی‌باد بهتر از ایرپاد پرو است. سؤالی که مطرح می‌شود، این است که هدفون سامسونگ در‌مقایسه‌با هدفون اپل چه مزیت‌هایی دارد؟ طبق بررسی کانسومر ریپورتس، ایرفون گلکسی‌باد سامسونگ هنوز‌هم درمقایسه‌با ایرفون ایرپاد پرو اپل ازلحاظ پخش محتوای صوتی به‌شکل محسوسی کیفیت بهتری دارد. این در حالی است که گلکسی‌باد حتی از قابلیت لغو نویز هم پشتیبانی نمی‌کند. کانسومر ریپورتس در بررسی‌اش می‌نویسد:

اکوباد هدفون توگوشی واقعا بی‌سیم جدید آمازون که از قابلیت لغو نویز پشتیبانی می‌کند، نتوانست در آزمایش‌های ما امتیازی همچون امتیاز ایرپاد پرو کسب کند؛ با‌این‌حال، هدفون ۱۳۰ دلاری آمازون عملکردی بسیار راضی‌کننده دارد. شایان ذکر است اگرچه ایرپاد پرو در‌مقایسه‌با نسل اولیه‌ی ایرپاد کیفیت صدای بسیار بهتری دارد، هنوزهم از استانداردهای لازم برای قرارگیری در صدر جدول بهترین هدفون‌های واقعا بی‌سیم بازار در رده‌بندی کانسومر ریپورتس بهره‌مند نیست. درحقیقت، کیفیت صدای ایرپاد پرو هنوزهم به پای صدرنشین جدول، یعنی گلکسی‌باد سامسونگ نمی‌رسد. ناگفته نماند گلکسی‌باد سامسونگ نیز با قیمت ۱۳۰ دلار فروخته می‌شود.
ایرپاد پرو / AirPod Pro

کیفیت پخش صدا یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های کاربران به‌منظور تهیه‌ی هدفون به‌شمار می‌آید؛ با‌این‌حال، فراموش نکنید هماهنگی ویژه‌ی ایرپاد پرو با اکوسیستم اپل باعث می‌شود بسیاری از دارندگان محصولات این شرکت همچنان ترجیح دهند به‌جای تهیه‌ی محصولی مثل گلکسی‌باد، به این هدفون روی بیاورند. درواقع، ایرپاد پرو به‌خوبی با آیفون‌ها و مک‌ها و دیگر محصولات اپل سازگار شده است و این موضوع مزیت‌های متعددی برای کاربر به‌دنبال دارد. افزون‌بر‌این‌‌، فناوری لغو نویز یکی دیگر از مزیت‌های مهم ایرپاد پرو است و آن‌ را از بسیاری از رقبایش متمایز می‌‌کند. بررسی کامل کانسومر ریپورتس از ایرپاد پرو اپل را می‌توانید در اینجا مطالعه کنید.

دیدگاه شما کاربران زومیت درزمینه‌ی ادعاهای کانسومر ریپورتس درباره‌ی ایرپاد پرو اپل چیست؟ 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات