تحقیقات جدید اپل در حوزه‌ی سلامت و بهداشت از طریق برنامه جدید Research

دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
اپل پس از دستیابی به موفقیت بزرگ با اپل واچ در زمینه تشخیص ضربان قلب نامنظم، به‌دنبال به دست آوردن موفقیت های بیشتر در زمینه بهداشت و سلامتی است.
تبلیغات

اپل به‌تازگی سه مطالعه جدید پزشکی و بهداشتی را برای دارندگان گوشی آیفون و ساعت هوشمند اپل واچ در ایالات متحده آغاز کرده است. برنامه‌ی Apple Research اکنون برای آیفون و اپل واچ در دسترس قرار دارد درنتیجه کاربران ایالات متحده از طریق برنامه‌ی Research می‌توانند بخشی از مطالعات بهداشتی و سلامت اپل در سه حوزه‌ی سلامت زنان، قلب و حرکت و شنوایی باشند. بنابراین اکنون اپل فقط می‌خواهد داده‌های بهداشتی بیشتری را از کاربران خود جمع آوری کند.

مطالعه‌ی سلامت زنان که بلند پروازانه‌ترین بخش مطالعات اپل است، داده هایی را از برنامه Cycle Tracking در watchOS 6 با هدف بهبود درک علمی از چرخه‌ی قاعدگی جمع‌آوری می‌کند و رابطه‌ی دوره‌ی قاعدگی با شرایط مختلف سلامتی مانند سندرم تخمدان، ناباروی، پوکی استخوان و یائسگی را مورد بررسی قرار می‌دهد که اکنون اینکار از طریق برنامه‌ی جدید اپل امکان‌پذیر خواهد بود. مطالعه‌ی قلب و حرکت، از انواع سیگنال‌های ساعت هوشمند، اطلاعات مربوط به میزان حرکت و میزان سلامتی را بدست می‌آورد و این می‌تواند بینشی در مورد اعلان اولیه برای بیماری‌های قلبی و کاهش تحرک را فراهم کند. مطالعه‌ی شنوایی نیز، تأثیر قرار گرفتن در معرض صدا بر سلامت شنوایی و اینکه چگونه صدا می‌تواند بر استرس و سلامت قلب و عروق تأثیر بگذارد را بررسی می‌کند.

اپل

برنامه Research می‌تواند انواع مختلفی از داده‌ها را از طریق آیفون و اپل واچ در زمینه حرکت، ضربان قلب و داده‌های صدا را جمع آوری کند و مثل همیشه، اپل در این برنامه، بخش حفظ حریم خصوصی بهداشتی خود را ارتقا بخشیده است. به‌گفته‌ی این کمپانی، برنامه‌ی Research فقط داده‌هایی را که کاربران مجوز آن را داده‌اند، دریافت خواهد کرد.

اپل با همکاری دانشگاه استنفورد، نتایج کاملی را از اولین مطالعه‌ی قلب در اپل واچ منتشر کرد. اکنون سه مطالعه‌ی جدید دیگر آغاز شده که می‌تواند منجر به اکتشافات پزشکی گسترده‌ای شود. برای مطالعه سلامت زنان، اپل با دانشکده Chan هاروارد T.H و مؤسسه ملی سلامت NIH همکاری می‌کند. از سوی دیگر مطالعه جدید قلب با همکاری بیمارستان بریگام، بیمارستان زنان و انجمن قلب آمریکا انجام می‌شود. سرانجام مطالعات مربوط به شنوایی توسط دانشگاه میشیگان صورت خواهد گرفت.

اگر آیفون و اپل واچ (سری ۱ به بالا) را دارید و در ایالات متحده زندگی می‌کنید، می‌توانید امروز برنامه‌ی Research را از فروشگاه اپل دانلود کنید و در این مطالعات تحقیقاتی سلامت و بهداشت شرکت داشته باشید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات