سرویس گوگل استیدیا با ۲۲ بازی آغازبه‌کار خواهد کرد

دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
بر اساس اعلام رسمی گوگل، سرویس گیمینگ مبتنی‌بر فضای ابری استیدیا قرار است هنگام آغازبه‌کار دارای ۲۲ بازی متنوع باشد تا کاربران نهایت لذت را از آن ببرند.
تبلیغات

گوگل مدتی پیش سرویس استریم بازی مخصوصی را با نام استیدیا (Google Stadia) رونمایی کرد؛ این سرویس گیمینگ، مبتنی‌بر فضای ابری است و طی چند وقت اخیر توانسته توجهات زیادی را به‌سمت خود جلب کند. طبق اعلام رسمی، سرویس گوگل استیدیا فردا مورخ ۲۸ آبان‌ماه ۱۳۹۸ آغازبه‌کار خواهد کرد تا هزاران نفر از قابلیت‌های جالب آن بهره‌مند شوند.

آغازبه‌کار نسبتا زودهنگام استیدیا در ۲۸ آبان، از همان ابتدا توسط بسیاری از کاربران موردانتقاد قرار گرفت؛ زیرا گوگل در ابتدا قابلیت‌های بسیار زیاد و متنوعی را برای سرویس گیمینگش معرفی کرده و اعلام کرده بود این قابلیت‌ها هنگام آغازبه‌کار استیدیا در دسترس قرار می‌گیرند؛ با این‌حال مدتی بعد اهالی مانتین ویو اعلام کردند بسیاری از قابلیت‌های یادشده قرار نیست هنگام آغازبه‌کار اولیه‌ی استیدیا برای این سرویس در دسترس باشند. همین موضوع باعث شد شمار درخورتوجهی از کاربران به گوگل انتقاد کنند. گوگل در پاسخ به انتقادات گفته است قصد دارد استیدیا را به‌مرور زمان به‌بلوغ برساند و قابلیت‌های جدیدی را به آن اضافه کند. استیدیا در واقع قرار است همواره در حال پیشرفت باشد.

Stadia

گوگل در آستانه‌ی آغازبه‌کار رسمی استیدیا اعلام کرده است که شمار بازی‌های این سرویس قرار است بیشتری از چیزی باشد که در ابتدا اعلام شده بود. بر اساس اعلام رسمی، سرویس گیمینگ استیدیا کارش را با ۲۲ بازی متنوع آغاز خواهد کرد. این رقم تقریبا دو برابر آن چیزی است که گوگل هفته‌ی گذشته اعلام کرده بود.

در ابتدا گفته می‌شد بسیاری از بازی‌هایی که اکنون در فهرست حضور دارند، قرار نیست تا سال ۲۰۲۰ کار تولیدشان به‌صورت کامل به‌اتمام برسد؛ با این‌حال ظاهرا گوگل در پیش‌بینی‌های اولیه‌اش دچار اشتباهاتی محاسباتی شده است. فیل هریسون از اعضای گوگل، در پاسخ سؤال یکی از کاربران در توییتر توضیحاتی را در این رابطه ارائه داده است. او می‌گوید:‌ «بله، شاید در پیش‌بینیِ هفته‌ی گذشته‌مان اندکی محافظه‌کاران عمل کردیم. بسیاری از شرکای تجاری‌مان در کاری فوق‌العاده توانستند مراحل پایانی ساخت بازی‌شان را به‌اتمام برساند و آن را برای استیدیا در دسترس قرار دهند». 

در جدول زیر می‌توانید نظاره‌گر بازی‌هایی باشید که قرار است هنگام آغازبه‌کار استیدیا برای این سرویس گیمینگ در دسترس باشند (بازی‌های جدیدی که پیش‌تر حضور آن‌ها اعلام نشده بود، در جدول زیر بولد شده‌اند):

فهرست‌ بازی‌های گوگل استیدیا هنگام آغازبه‌کار در ۲۸ آبان ۱۳۹۸

ردیف

نام بازی

۱

Assassin’s Creed Odyssey

۲

Attack on Titan: Final Battle 2

۳

Destiny 2: The Collection

(مخصوص سرویس استیدیا پرو)

۴

Farming Simulator 2019

۵

Final Fantasy XV

۶

Football Manager 2020

۷

Grid 2019

۸

Gylt

۹

Just Dance 2020

۱۰

Kine

‍‍‍‍۱۱

Metro Exodus

۱۲

Mortal Kombat 11

۱۳

NBA 2K20

۱۴

Rage 2

۱۵

Rise of the Tomb Raider

۱۶

Red Dead Redemption 2

۱۷

Samurai Shodown

(مخصوص سرویس استیدیا پرو)

۱۸

Shadow of the Tomb Raider

۱۹

Thumper

۲۰

Tomb Raider 2013

۲۱

Trials Rising

۲۲

Wolfenstein: Youngblood

با کلیک روی نام هر بازی، به صفحه‌ی اختصاصی آن در زومجی منتقل خواهید شد

افزون بر موارد بالا، در ابتدا گفته شده بود که بازی Tom Clancy’s Ghost Recon Breakpoint قرار است در سال ۲۰۲۰ در دسترس قرار گیرد؛‌ اما اکنون انتشار آن برای پیش از پایان سال ۲۰۱۹ تعیین شده است. همچنین طبق اعلام رسمی، قرار است در سال ۲۰۲۰ بازی‌های Doom: Eternal ،Watch Dogs: Legion ،Gods & Monsters و Cyberpunk 2077 نیز به استیدیا بیایند. 

Stadia

گوگل همچنین می‌گوید که بازی Samurai Showdown قرار است هنگام آغازبه‌کار نسخه‌ی اشتراکی استیدیا با نام استیدیا پرو (Stadia Pro) بدون هیچ‌گونه هزینه‌ی اضافی در اختیار کاربران آن قرار گیرد. در ابتدا اعلام شده بود Destiny 2 قرار است تنها بازی سرویس استیدیا پرو باشد که کاربران برای تهیه‌ی آن نیازی به پرداخت هزینه‌ی اضافی نخواهند داشت. به‌طور معمول، در سرویس استیدیا برای تهیه‌ی بازی‌های ویدئویی باید پول پرداخت کنید؛ در ضمن با تهیه‌ی اشتراک سرویس استیدیا پرو (ماهانه ۱۰ دلار) امکان اجرای بازی‌ها با وضوح 4K و استاندارد HDR فراهم خواهد شد. نسخه‌ی معمولی استیدیا تنها اجازه‌ی اجرای بازی‌ها را در وضوح 1080p فراهم می‌کند. 

گوگل افزون بر موارد یادشده در بالا، بازی‌های دیگری را نیز برای استیدیا معرفی کرده است که به‌مرور زمان تا پایان سال ۲۰۱۹ و همچنین در سال ۲۰۲۰ در دسترس قرار خواهند گرفت. فهرست این بازی‌ها را می‌توانید با مراجعه به زومجی مطالعه کنید. ناگفته نماند سرویس ایکس‌کلاود مایکروسافت (Microsoft xCloud) هم‌اکنون در فاز آزمایشی اولیه قرار دارد، اما شمار بازی‌های آن به عدد ۵۰ رسیده است.

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی در این زمینه دارید؟ چقدر شانس برای موفقیت استیدیا قائل هستید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات